Annons:
Etiketttourettes-syndrom
Läst 5995 ggr
cowboy-63
11/10/09, 4:40 PM

Ticks.. vad göra?

Har, förutom mitt övriga register, "kroniskt motoriska ticks" (nåt åt toruetthållet).

Det är värre i perioder, men finns alltid där mer eller mindre. Stress är det värsta men det kan även vara mina kreativa perioder som sätter igång så det blir värre. Har provat allt mellan himmel och jord för att lindra det.

Lider nåt fruktasvärd av eländet, inte bara av att man ser ut som ett ufo när man ticksar utan även av ont i leder mm.

Nån som har nåt tips på vad man kan göra..

Annons:
linhof
11/10/09, 9:20 PM
#1

hmmm…det här låter säkert jättelöjligt.

Men har du provat att "strunta" i ticsen? ja mena att sluta bry dej om att du har dom o bara ticsar loss?

För att du själv stör dej på dem orsakar inre stress som utlöser…

Tänker på min son: när han har ljudliga tics o man säger ifrån/ger uppmärksamhet så ticsar han juh mer. När han själv är medveten om dem så försöker han ju låta bli o när han slappnar av så kommer det hur mkt som helst… men låtsas vi om att det inte finns (inte riktigt så som det låter men finner inga andra ord)… så blir de mindre tydliga…inte lika mycket heller för den delen.

Så det jag tänker är väl att du ska strunta i vad andra tycker, slappna av o ticsa loss…så kommer det att minska lite när du är avslappnad (ostressad) i dej själv o "vän" me ticsen… för då kämpar du inte emot kroppen vilket medför massa tics när man väl slappnar av…

Jädrans va rörigt det blev… men ja hoppas verkligen att du fattar va det är jag menar….. kramen/Linda

cowboy-63
11/11/09, 11:49 AM
#2

Jag har såna ticks som är som tvångs-stretching. Det liksom kliar i hela överkroppen, ansiktet, ögonen och jag måste svälja hela tiden så fort jag försöker slappna av. Det känns som om jag måste stretcha för att uthärda. Håller på att bli galen. Äter medicin som ska lindra, men märker ingen skillnad.

linhof
11/11/09, 6:22 PM
#3

#2 fy fasiken Obestämd men om du låter det komma, hur blir det efter en stund då? minskar det eller blir det mer?

*kramar om*

cowboy-63
11/11/09, 11:08 PM
#4

Det är som myggbett som kliar och man blir galen om man inte får klia. När det slutat så börjar det nån annan stans. Så känns det inne i musklerna.. är såååå trött på eländet.

linhof
11/12/09, 9:18 AM
#5

åh fyyy…vännenRynkar på näsan <3 *tröstkramar dej massor*

pibby
12/27/11, 7:24 PM
#6

Hej!

Det finns medicin som används med stor framgång. Vänd dig till psykiatrin för se om du har diagnos Tourettes eller liknande som innefattar tics, förhoppningsvis blir du hjälpt.

Annons:
MoaL
12/29/11, 1:44 PM
#7

#6 Det här är en jättegammal tråd. :)

Vilken medicin menar du då? De på psykiatrin sa till mig att det inte finns särskilt stor chans överhuvudtaget att bli hjälpt av någon medicin, och ingen av medicinerna jag provade hjälpte heller ett dugg (jag har Tourettes syndrom).

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: