Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 2789 ggr
JohannaEkroth
2009-11-01 18:38

Bolltäcke

Någon som har erfarenhet av bolltäcke?

Jag funderar på att se om jag kan få ett som hjälpmedel då jag har så svårt att somna.

Bolltäcken

Kom-i-Kapp De som har bolltäckensidan

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
HannaM
2009-11-01 18:47
#1

Ingen erfarenhet men skulle gärna prova. Sover mycket men är aldrig utvilad.

BMTech
2009-11-01 19:09
#2

Uj vilka priser det var…

Jag brukar ha dubbla täcken för att jag gillar tyngden…

Men det blir ofta varmt.

Då blir det dubbla över huvet och överkroppen och inget på benen Tungan ute

[aspie]
2009-11-01 19:48
#3

Det var någon medlem här som berättade att hon gav upp bolltäcker eftersom det lät som någon spelade marackas så fort hon rörde sig. Ljudet från bolltäcket störde för mkt.

Men det är säkert olika från person till person. För egen del tror jag inte jag skulle stå ut med ljudet. Orkar inte ens med ljudet från min sackosäck

Zaphix
2009-11-01 20:52
#4

Har du testat att ligga på spikmatta i 30 min när du går och lägger dig?

Det gör aå jag somnar hur lätt som helst. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

HannaM
2009-11-01 20:56
#5

Spikmatta gör mig avslppnad=) Fungerar bra så, men inte om ajg har börjat få ångest, då blir jag bara mer uppe i varv.

Tror jag skulle gilla bolltäcke, gillar tyngre täcken som omsluter mer. Känns som jag sover tyngre då.

JohannaEkroth
2009-11-01 21:22
#6

#2 Man kan få det utskrivet som hjälpmedel och då kostar det väl inget tror jag?

#4 Nä, har inte privat spikmatta…

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
linhof
2009-11-02 12:55
#7

har juh ingen personlig erfarenhet men jag kan juh säga att det funkar på oroliga människor då vi använder det i jobbet Skrattande Parkinsson, alzheimers o dementa mår MYCKET bättre med ett sånt täcke… även de som är aggressiva blir lugnare… de sover bättre o verkar må bättre i största allmänhet Glad

Skulle själv vilja ha ett sånt…ska kolla med ameka när jag skall hämta min Handi om man kan få lov att prova ett Glad

vårvind
2012-11-25 20:37
#8

Det finns Bolltäcke och kedjetäcke som man kan få prova ut på hjälpmedelcentrum i Stockholm finns det vid långbro sjukhus.

Jag har ett kedjetäcke 8 kg tungt och jag älskar mitt täcke från första natten. När jag vaknar på morgonen är jag super pigg och har sovit hela natten. Förrut hade jag 2-3 täcken på mig periodvis. I bland lägger jag en mjuk pläd över täcket för få lite mjukare känsla lite svårt att beskriva. Sök på nätet efter boll-kedjetäcke som hjälpmedel, mitt täcke kostade inget för mig. Lycka till Glad

Spacegirl31
2012-11-26 19:56
#9

Om det kostar eller ej beror på i vilket landsting man bor! Man får dem inte som hjälpmedel överallt, men det går ju alltid att söka fondpengar och liknande.

* ~* Ha en bra dag *~*

Upp till toppen
Annons: