Annons:
Etikettnpf-tester
Läst 11613 ggr
[aspie]
3/30/09, 7:49 AM

Systematiserings och empatiseringsförmåga

Tester av Baron-Cohen i empatisering och systematiseringsförmåga.

 http://www.autismforum.se/gn/opencms/web/AF/Generella_sidor/interaktivt_test/index.html

Jag fick 15 på ematpsering och 17 på systematisering och typ S-hjärna

Förvånad

Annons:
linhof
3/30/09, 8:31 AM
#1

jag fick 32 på empti joxet o 16 på det andra… typ S hjärna jag med Flört

Lostlie
3/30/09, 11:21 AM
#2

Fick Empatisering 15. Systematisering 57… förstår inte riktigt vad det innebär.. blir lite nere av dessa test, för först då förstår jag hur jag egentligen förhåller mig och fungerar i olika sociala situationer. Allt som är mätbart är lätt att förstå liksom. Synd att man inte får göra dessa test under utredning. Är de tillförlitliga?

Jag tror att psykologen skulle få reda på SÅ mycket mer om hon hade slängt fram ett sånt här fråge formulär till mig. Kan inte förklara så bra muntligt. Dessutom svarar jag saker som jag "vet" är rätt. Frågar hon hur jag fungerar i sociala situationer, har jag kommit på mig själv, att jag inte svarar hur JAG fungerar. Jag svara på hur jag skulle VILJA fungera (något åt det hållet), så det framgår ju inte hur mina problem ser ut. Jag MÅSTE SLUTA med det!! Är bara så rädd för att bli missförstådd att jag hellre låtsas att allt funkar bra (och så ler man samtidigt). *suck*.

HannaM
3/30/09, 2:43 PM
#3

Hmm… 18 på empatisering och 13 på systematisering…

[Perfektion]
3/30/09, 3:01 PM
#4

Empatisering fick jag 10 (Extrem typ S)

Systematisering fick jag 39 (Typ S)

HannaM
3/30/09, 3:05 PM
#5

Systematisering tyckte jag var det var mrkliga frågor på.. jag är intresserad av mönster och saker men inte ett dugg av teknik vilket gör att jag svarar att jag inte är intersserad av exakta antalet vad det nu var på ett minneskort tillexempel. Jag skiter blankt i det för det är ett område jag inte har något som helst intresse i. Däremot, fråga mig om djur så är jag så intresserad av detaljer och mönster så det är löjligt.

TjockaBerta
3/31/09, 2:48 PM
#6

26 på empatin men frågorna är konstiga. Vilka vänner och vilka andra säger si och så till mig. Hur ska jag kunna veta vad andra tycker om hur jag uppför mig.

Nu ska jag göra den andra

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
[aspie]
3/31/09, 2:52 PM
#7

# 5 o #6

Håller med om att de flesta frågorna är helt sjukt dumt ställda och egentligen omöjliga att svara korrekt på.

Ganska irriterande men jag kan ändå inte låta bli att göra dessa tester konstigt nog Rynkar på näsan

TjockaBerta
3/31/09, 3:01 PM
#8

27 på systematiseringen. Jag var en grå personlighet. Vad annars?

Obestämd

>>>Malum domesticum<<<

Lostlie
3/31/09, 3:18 PM
#9

#7

Nä, jag kan inte heller låta bli att göra dem! hihihi

[aspie]
3/31/09, 3:38 PM
#10

#9 nä, visst är det svårt att låta bli, he he Skrattande

phernilla
4/8/09, 1:43 AM
#11

49 på empatiseringsförmåga, 39 på systematiseringsförmåga.
Extrem Typ S-hjärna ;)

Emaljoh4
4/8/09, 1:04 PM
#12

Jag fick 17 på Empatigrejjen och 11 på systemsgrejjen..

är också Extrem S-hjärna! xD

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Hyperaktiv
4/8/09, 4:27 PM
#13

jag fick 1 på empatigrejen och 18 på den andra… jag är som en man sa dom… he he

Annons:
phernilla
4/8/09, 7:31 PM
#14

Hyperaktiv:
Jag var oxå som en man. *ASG*

[Tassy]
4/9/09, 3:10 AM
#15

jag fick 6p och 78p Skäms

[aspie]
4/9/09, 9:50 AM
#16

#15 tydligen en ganska normal siffra för någon med Aspergers enligt testet

ananas81
4/9/09, 1:09 PM
#17

13p och 38p

sonja-poem
4/10/09, 1:15 AM
#18

är osäker på om jag svara rätt på frågorna, är osäker på hur det egentligen e med mig…

men fick 19 på emopatisering och 25 på systimatisering….

typ s hade jag enligt testet… jaa..

asså lite svårt att veta ibland vilja grader saker och ting är tycker jag

[aspie]
4/10/09, 9:01 AM
#19

Samma här, svårt att veta vad man skulle fylla i. Man tolkar ju frågorna lite olika oxå. Men man får se det som lite skol att göra.

Det står ju att för en typisk människa med AS har man lågt på empatisering och en siffra över 40 någonting om jag inte minns fel på sysematisering.

Vilka av er har AS och en högre siffra på systematisering?

Vilka av er har AS och en lägre siffra på det samma?

Ville bara se hur väl den teorin stämmer Obestämd

Citronmeliss
4/10/09, 1:20 PM
#20

Jag har också svårt att låta bli aspieSkäms

Fick *typ B.
64 i empatiseringsförmåga och 32 i systematiseringsförmåga.
*

Jag har inte AS.

*kram*

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
[aspie]
4/10/09, 3:20 PM
#21

#20

Oj, vad högt du fick på empatisering. Tycker det är konstigt att en med Aspergers frt så lågt värde på empati, eftersom de flesta jag känner med AS är mycket empatiska, kanske t.o.m mer än normen Obestämd

Froddel
4/11/09, 9:41 PM
#22

Jag gjorde testerna och fick 48 tror jag det var på empatiseringen men bara 10 på systematiseringen.

Undrar om den låga poängen kan hänga ihop med ADHD?!

[Tassy]
4/13/09, 3:01 AM
#23

#21 är det samma sak att vara empatisk och att känna empati?

[aspie]
4/13/09, 8:53 AM
#24

#23

Ehhhhh, där satte du mig på pottanSkäms Jag har så himla svårt för  ord och deras betydelse, speciellt när de är lika.

Osäker nu, men jag hade tolkat det som samma sak eller?

NÅGON SOM KAN HJÄLPA !!???

Emaljoh4
4/13/09, 10:47 AM
#25

# 23 , ja, …. t.ex … Jag har empati, personen brevid mig är empatisk! Skrattande

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[aspie]
4/13/09, 12:42 PM
#26

#25

Phu! Tur att det finns någon som är säker på ord SkrattandeSkäms

Emaljoh4
4/13/09, 4:08 PM
#27

#26 … Man kan inte vara bra på allt! Glad Du är bra på nåt annat, som att skriva… Jag tycker om ditt sätt att skriva! Det är roligt att läsa! Skrattande

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
Veyla
4/14/09, 3:12 AM
#28

Jag fick extreme type S.  11 i empatiseringsförmåga och 56 i systematiseringsförmåga.

Har diagnos för Asperger.

[aspie]
4/14/09, 9:32 AM
#29

#27 TACK, så glad jag blev Skrattande

[aspie]
4/14/09, 10:09 AM
#30

Hmmm, Jag gjorde om testet och fick 14 på empati typ S och 32 på system typ S. Undrar om jag gjorde fel på första eller andra Obestämd

Grodan77
4/14/09, 2:08 PM
#31

11 på båda…men förstår inte als hur jag ska tolka det…känner migbara dum..

Veyla
4/14/09, 2:16 PM
#32

Grodan, Om dufick 11 på empati innebär det att du inte förstår dig på andras kännslor så bra (enkelt förklarat) Och 11 på sytematisering innebär att du inte heller tänker systematiskt utan lever mer i din egen värld.

På skalan får du B Vilket innebär att du har en balanserad hjärna. :)

Veyla
4/14/09, 2:18 PM
#33

Skulle vara intresant att veta med Grodan om du har AS.

Citronmeliss
4/14/09, 2:43 PM
#34

Grodan, det har inget med dumhet att göra!

Våra hjärnor arbetar olika och du har en balanserad hjärna, det är inte dumtGlad

Jag är som Veyla också lite nyfiken på om du har AS?

*kram*

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
Grodan77
4/14/09, 6:50 PM
#35

Tack för ni redde ut detta!!! Nej, tror inte jag är AS men däremot på g med utredning adhd…arbetsprover är gjorda för några år sedan o då trodde de att jag "åtminstonne har add" som de sade då,,,var rädd för att få diagnos då ,men nu vill jag gärna ha det…hmmm…att jag ej förstår mig på andra stämmer bra!

Veyla
4/14/09, 7:20 PM
#36

När jag sa "lever i din egen värld" menade jag inte vimsig Grodan. Utan snarare att du inte kartlägger och gör tabeller av allt du kommer över ;) Stämmer det?

Förlåt om du tog illa upp.

Citronmeliss
4/14/09, 7:20 PM
#37

Kanske det är dags för dig att gå vidare i din utredning nu så du får veta om och i så fall vilken diagnos du eventuellt har?

Själv har jag förmodad ADHD är dock ej diagnosticerad.

*Kram*

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Mysan59
4/14/09, 7:54 PM
#38

Jag fick 36 på empatiseringsförmåga

och 5 på systematiseringsförmåga

och har då hjärna av typ E och därmed starkare empatiseringsförmåga.

Tydligen vanligast bland kvinnor. Jaha ja, det låter ju bra Glad

(Har inte Aspergers, men däremot ADHD.)

sommarvatten
4/15/09, 2:09 AM
#39

Glad Hej!!

Jag skulle lägga mig och sova men blev nyfiken på testet…..

Hjärna typ E

74 i empatiseringsförmåga och bara 22 i systematiseringsförmåga.

Jag har ADHD, om någon undrar….

Nu ska jag sussaGlad

Kram//Camilla

Mysan59
4/15/09, 2:12 AM
#40

#39:  22 i systematiseringsförmåga, tycker jag inte är "bara".

Jag fick 5… Förvånad

sommarvatten
4/15/09, 2:18 AM
#41

……….Skäms………….ja……….hm………kanske inte!……..Jag jämförde med mig själv - att mina poäng var/är så ojämna……Det var så jag tänkte!!!

Kram på dig MysanGlad

Canilla

Annons:
sommarvatten
4/15/09, 3:24 PM
#42

FörvånadFörvånad…..Vejla!!!!

hm……..Förvånad………fick du 56 i systematesering….WOW!!!!!Förvånad

Inte undra på att du igår kunde "se mitt brev" så bra!!Skrattande

OTROLIGT!!!!

Jag är AVUNDSJUK!!!Flört På ett bra sätt förstårs…..leeeeeer……..Jag är sååååååå imponerad!

Vi kan väl göra så här…… - att jag skriver dagbok  - du läser - löser mina problem genom att SE problemen som jag gärna blundar förGlad

Ett skämt!!!Flört……men gud vad du skulle förenkla mitt livSkrattande!!!

Kram på dig mitt lilla geni!!!

Ha en bra underbar dag!!Glad

Försvinn inte ur mitt liv nu bara………leeeeeeer

Camilla

Veyla
4/15/09, 6:54 PM
#43

Låter som en bra ide Camilla ;) hehe

sommarvatten
4/15/09, 7:16 PM
#44

Skrattande Taget……..mina dagböcker kommer strax farande…..leeer….Skrattande

Kram // Camilla

LinaIsabell
7/13/10, 5:48 PM
#45

Jag fick 21 på empati och 30 på systematering. S- hjärna

VeganGeek
7/14/10, 9:08 PM
#46

Empatiseringsförmåga: 14 poäng

Systematiseringsförmåga: 61 poäng

Extrem Typ S alltså Glad

[Fiction]
7/23/10, 12:35 AM
#47

Empatiseringsförmåga: 14 p

Systematiseringsförmåga: 30 p

Typ S-hjärna.

Cochon
7/23/10, 1:22 AM
#48

Fick 11 på empati saken och 27 på system saken :P

Typ S hjärna

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
Musiken
7/23/10, 1:31 PM
#49

*Du har enligt testen en hjärna av typ S
(15 i empatiseringsförmåga och 25 i systematiseringsförmåga).
*

Irriterade mig pa fragorna i systematiseringsformagans-delen da jag inte alls ar intresserad av motor/teknik, daremot ar jag valdigt intresserad av andra omraden.

[Fiction]
7/23/10, 1:37 PM
#50

#49 Yep, samma här. Håller med om att frågorna var knasiga på den delen. Man kan vara "nördig" på så mga olika områden, så jag förstår inte alls varför de skall snöa in sig på just teknik. Det känns bara fördomsfullt.

Casiopeia
7/23/10, 1:38 PM
#51

Jag fick 75 på empati och 9 på systematisering, så extrem typ E :-)

Jag har ju ADD, så jag är extremt rörig och känslomässig av mig. Vet alltid intuitivt var jag har folk, och har nästan lättare att förstå andras tankar och känslor än mina egna.  Lite jobbigt ibland eftersom jag inte kan koppla bort det och kan slå knut på mig själv för att göra andra glada, eller kan bli helt knäckt om någon annan är ledsen, även om jag inte känner personen. Däremot kan jag bli förvirrad och vara obekväm i sociala situationer för att jag har kass koncentration och är så rädd för att inte bli omtyckt och accepterad att jag inte kan slappna av, förmodligen därför jag inte fick full pott.

Sen har jag inte rutin eller ordning på något, och avskyr regler och manualer, ska alltid göra tvärt emot och litar mest på min instinkt. Att jag fick några poäng på systembiten över huvud taget beror på att jag är intresserad av vetenskap, natur och jobbar med hantverk, så jag kan en del om djurarter och olika konstnärliga tekniker, även om det inte är så viktigt för mig.

Inte ett spår av AS där inte, fast jag skulle nog behöva lite mer balans.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Casiopeia
7/23/10, 1:49 PM
#52

#21

Att vara empatisk innebär att man är bra på att "känna in" och förstå sig på männiksor (och djur), att sätta sig in i andras värld och hur de upplever den, tänker och känner. Det innebär också att man intuitivt känner på sig hur folk ska reagera och hur man ska bete sig, och kan anpassa sitt beteende efter det. Att vara socialt kompetent helt enkelt.

Det jag antar att du menar med att ha empati är att man vill andra väl, gärna försöker trösta och tycker synd om de som har det svårt. Man blir lätt ledsen när någon annan är det, sårad om någon är elak eller glad för andras skull. Ofta hänger det ju ihop, men är inte riktigt samma sak.

Skillnaden är att bara för att vissa människor är "empatiska" och förstår hur andra funkar så betyder de inte att de vill dem väl. En del är ju jätteduktiga på att känna av folk och uttnyttjar sen det till sin fördel, luras eller får folk att göra saker för dem. Många psykopater är ju väldigt "bra på folk" , charmiga och vet hur de ska bete sig för att vinna andras förtroende men saknar helt empati och kan därför göra hemska saker mot andra.

Sedan kan ju andra ha väldigt svårt för att förstå hur de ska bete sig och förutse andras känslor, men ändå vara väldigt omtänksamma, eller ömtåliga för negativa energier. Det är säkert fallet med många AS-personer.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

[Fiction]
7/23/10, 4:29 PM
#53

#52 Dessutom finns det ju människor som är sympatiska utan att vara ett dugg empatiska - d v s att de bryr sig om andra människor, men har likväl svårt för att förstå sig på hur andra tänker eller känner och misstolkar därför ofta sin omgivning. Dessa människor kan känna med andra, men det innebär inte nödvändigtvis att deras känslor delas av personen de känner med; jag vill nog hellre kalla detta för ngn slags projicering.

coffee-girl
7/23/10, 4:42 PM
#54

Jag fick 55 i empatiseringsförmåga, och 8  i systematiseringsförmåga. Jag är som jag trodde en extrem E! På gott o ont…

[Tassy]
7/24/10, 12:08 AM
#55

provade igen, och fick exakt samma resultat, 6p + 78p så jag är väl en extrem S-hjärna.

Annons:
LenaR
7/24/10, 3:56 PM
#56

Jag får aldrig samma resultat två gånger när jag gör nättest, men jag verkar vara en balanserad typ, med höga poäng E och lite lägre S.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

mamma3barn
2/16/11, 11:22 PM
#57

Jag fick 49 på det första testet o 6 på det andra…

Hjärna typ E

Jag är nog bara korkadSkäms

Emaljoh4
2/17/11, 9:08 AM
#58

Fick 14 poäng denna gång på empati-grejen Skäms

Extrem S

HEHHE

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

JohannaEkroth
2/17/11, 1:58 PM
#59

Haha, jag kunde inte ens göra testet. Förstod inte en enda fråga. Oskyldig

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Blomkrukan
2/17/11, 2:20 PM
#60

Jag fick 17 på empatigrejen och 20 på systemnånting

Hjärna typ s

Betyder det att jag inte är så unik som jag trodde?

[Varulv]
2/17/11, 8:46 PM
#61

Jag har gjort detta test för flera år sedan (och då i kommunikation med aspie) - och fick extrema resultat, liknande dem, Tassy redovisar. Det vill säga usel empatiseringsförmåga men mycket väl utvecklad systematiseringsförmåga. Detta styrker med all sannolikhet min asperger-diagnos.

Intressant emellertid det Fiction påpekade i inlägg #53: somliga kan ha markant sympatiseringsförmåga, men usel empatiseringsförmåga. Dit hör förmodligen jag. Resten av Fictions beskrivning stämmer likaledes bra in på mig. Tyvärr, måste jag ju säga.

.m.m
9/24/12, 2:28 PM
#62

Gammal tråd, men intressant test! Undrar dock över hurvida de stämmer. Men de kan säkert ge en bra fingervisning. Glad

Jag fick iaf typ B. 56 på empatisering och 34 på systematisering.

Ni som gjorde testet för tre år sen, får ni samma resultat idag?

Annons:
[aspie]
9/24/12, 3:07 PM
#63

Lite annorlunda fick jag idag men det kan nog bero på att jag stressade mig igenom testen och insåg vid några tillfällen att jag var för snabb med att svara så det blev fel eller så beror det på att jag mår bättre kanske???

Första gången hade jag 15 på ematpsering och 17 på systematisering och typ S-hjärna.

Denna gången blev det 25 på empati och 13 på system samt typ B

[Varulv]
9/24/12, 5:45 PM
#64

Gjorde testet på nytt nu, och fick

  • 16 p i empatisering
  • 56 p i systematisering

vilket innebär "extrem s-typ". Samt att mina resultat överensstämmer med den typiske aspergaren.

Rebellkatten
9/24/12, 9:12 PM
#65

46 i empatisering och 18 i systematisering. Hjärna typ B.

Anne-Hedvig
9/24/12, 10:29 PM
#66

Første gang jeg gjør denne testen:

18 p i empatiserings- og 44 p i systematiseringsförmåga.

Kunne antakelig fått høyere poeng på system dersom det ikke hadde vært så mye spørsmål om døde maskiner… Blir lett mannegreier som ikke interesserer.

Mine diagnoser er AD(H)D + TS + 'en gnutta' Asperger. Kanskje det er mer enn en 'gnutta' AS? Hva tror du, Varulv?

----------

Er Baron-Cohens teorier om tre forskjellige hjerner etterprøvet av andre forskere, eller er det hans private hypotese? Blir litt skeptisk til at jeg har en 'S-hjerne' eller whatever!

[Varulv]
9/24/12, 11:54 PM
#67

#66 Intressant med dina resultat, Anne-Hedvig! Jo, utifrån Baron-Cohens teori, så torde du vara minst lika mycket aspergare som jag (och särskilt med tanke på att du är kvinna, och jag är man - då män "ska" ha lägre resultat på empatisering än kvinnor, och vice versa för systematisering…).

Hur mycket vetenskap som ligger i sagda teori, det vet i alla fall inte jag. Men personligen så tycker jag att teorin känns relevant och illustrativ - och sann. Men den kan säkert ifrågasättas på olika måter.

(Håller också med dig om systematiserings-testet på det viset att även jag kunde ha "givit mig själv" högre poäng, men svarade ofta "stämmer inte särskilt bra" på frågor av typ: "Du brukar alltid vilja förstå hur en bilmotor är uppbyggd" etc. - Även jag, som du, är måttligt tekniskt intresserad - men  u t i f a l l  jag skulle få exempelvis bilmotorn som specialintresse, så skulle jag illa kvickt och utan större problem kunna sätta mig in i dess funktionssätt och alla komponenter osv.)

Glad

AnneN
9/25/12, 4:53 AM
#68

Empatisering 18 poäng

Systematisering 12 poäng

Hjärnan är typ S:

Typ S har starkare systematiseringsförmåga. Den här typen är vanligare bland män. I grafen nedan återfinns typ S i nedre, högra, gröna delen. Enligt Baron-Cohen kan autism vara en yttring av extrem typ S-hjärna.

Mina diagnoser är ADHD & autism (högfungerande)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anne-Hedvig
9/26/12, 9:42 AM
#69

#67 - Takk for svar, Varulv!

Annons:
AnneN
12/26/12, 3:10 AM
#70

Haha minnet är bra men kort ibland… Hade helt glömt detta test och snubblade över det ikväll/natt men tyckte det kändes bekant då jag svarade på frågorna.

Blev inte så extremt stor skillnad mellan resultatet jag fick nu i jämförelse med det jag skrev i #68 för ca 3 månader sedan.

Dagens resultat:

Empatisering 23 poäng

Systematisering 20 poäng

Hjärnan är typ S:

Typ S har starkare systematiseringsförmåga. Den här typen är vanligare bland män. I grafen nedan återfinns typ S i nedre, högra, gröna delen. Enligt Baron-Cohen kan autism vara en yttring av extrem typ S-hjärna.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

iSawa
5/2/13, 10:53 PM
#71

Hmm tycker att dessa test är mycket missvisande, min vänner har alltid sagt och säger alltid att jag är så bra att prata med för att jag förstår dem. Jag har alltid fått vara allas psykolog jag fick 0 på empati och 2 på systematisering. Vad vasen blev jag då????

Känner mig korkad om jag skall vara ärlig…. :(

Cragan
5/3/13, 12:15 AM
#72

0 på empati joxet o 29 på systematiserings joxet 😐

VildaVittra
5/13/13, 4:32 AM
#73

53 på empati och 47 på systematisering. Ligger precis på gränsen mellan typ S och typ B.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Ove-D
5/24/13, 5:04 PM
#74

Du fick 38 poäng av 80 möjliga. Enligt detta test har du en genomsnittlig förmåga att förstå hur andra människor känner och tänker. Du vet hur du ska möta människor med omtanke och känsla.

Kvinnor får i genomsnitt 47 poäng och män 42 poäng. Många personer med Aspergers syndrom eller autism och normal begåvning får runt 20 poäng.

skippy
8/5/13, 2:16 AM
#75

Jag fick 29 på Empatiseringsförmåga och 10 på Systematiseringsförmåga

BosseBo
8/5/13, 7:18 PM
#76

Jag fick typ 38 på empati och ca 15 i system… Hade iaf typ B-hjärna. Har ADD.

Annons:
Upp till toppen
Annons: