Annons:
Etikettnpf-tester
Läst 11098 ggr
[aspie]
8/16/08, 7:56 PM

testet aspie quiz...

Aspie quiz… Har ni gjort aspie quiz testet?

http://www.rdos.net/sv/

Jag bad min dotter göra testet samt hennes kille. Jag skrattade gott när jag så resultatet. Sådan dotter, sådan mor. Vill ni se resultatet? Här kommer de…..

Annons:
[aspie]
8/16/08, 7:57 PM
#1

Mitt resultat…

[aspie]
8/16/08, 7:58 PM
#2

Min dotters resultat…

gulzebra
8/16/08, 8:59 PM
#3

Mitt resultat

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[aspie]
8/16/08, 9:50 PM
#4

#3

Du hade nästan exakt samma kurva som min dotter. Du är nog en riktig aspie duFlört

gulzebra
8/17/08, 7:06 PM
#5

Oh I am, har diagnos och allt så :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[aspie]
8/17/08, 8:15 PM
#6

Min dotter har oxå fått diagnoserna Aspergers och ADHD, så det ska bli intressant at se om jag oxå får dessa diagnoser. Hon och jag fick ganska lika i testen.

Annons:
Sweetelle
9/8/08, 6:00 PM
#7

Hej Aspie… det var längesen… hursomhelst så undrar jag hur det går med din utredning, visst skulle den vart gjord nu nångång!? Eller har jag blandat ihop korten igen?

David
9/8/08, 6:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Den här tråden finns inne på psykologi-sajten också, och jag har gjort testet några gånger. Får olika resultat hela tiden. Tidigare har jag varit "halvaspie" som aspie kallar det Glad

Men nu påstås det att jag sannolikt är neurotypisk.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
9/8/08, 7:04 PM
#9

ElvaHax!

Jag skulle fått komma på första samtalet inför utredningen den 20 augusti. Sen sa de att det skulle bli i september. Men när jag ringde sist så sa de att det förmodligen kommer att ta ännu längre tid.

Jag frågade om det överhuvudtaget kommer att bli detta året, och då sa hon ja. Men man vet ju aldrigObestämd

Min läkare på vårdcentralen har skrivit till dom och bett dom skynda på utredningen eftersom hon tycker jag mår för dåligtFörvånad  Men jag har ännu inte fått något svar tyvärr.

Jag ska försöka att meddela hur det går om jag kommer ihågSkäms  Annars får du påminna mig. Minnet vet du Skrikandes

[aspie]
9/8/08, 7:05 PM
#10

Oj David!

Det var stor skillnad detFörvånad

Kanske jag borde göra om aspie testet jag oxå, nu när jag känner att jag mår bättre Obestämd

Sweetelle
9/8/08, 7:23 PM
#11

#9 Låter ungefär som min soppa, jag ringde senast idag och pratade med min läkare som tycker att jag är elak och inte tänker på deras arbetssituation när jag kräver att de skall hålla sina löften. Nu är jag kanske inte rättvis för hon uttryckte sig inte riktigt så, men det är känslan jag får. Och när jag säger vad jag känner tycker hon jag har en negativ människosyn och förutsätter att alla vill mig illa.

Skall jag låta mitt liv bli förstört för att jag skall vara tålmodig med folk som inte gör sitt jobb?

David
9/8/08, 8:10 PM
#13

#10. Precis. Någon som påstår att mitt mående inte påverkar mig? Flört. Testa du med aspie nu när vi mår bra och är uppåt.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
[aspie]
9/8/08, 8:30 PM
#14

ElvaHax!

Jag förstår, tror jag. Man kan ju bli tokig för mindre. Men vad sjutton ska man göra egentligen? Jag är ju inte så pushig som du, utan bara accepterar för att jag inte vågar säga till på skarpenRynkar på näsan

Vet inte hur situationen ser ut där du bor, men jag vet att de är överhopade med jobb där jag bor och att barn och ungdomar måste prioriteras och det kan jag ju i och för sig förstå.Obestämd

Men det känns onekligen skitjobbigt att väntaRynkar på näsan

Jag hoppas verkligen att du får din utredning snabbt.

Kram på dig!Flört

[aspie]
9/8/08, 8:33 PM
#15

Här David kommer ett nytt test för dagen. Blev inte så himla stor skillnad trots att jag känner mig uppåt Obestämd

David
9/8/08, 8:48 PM
#16

aspie, om vi slår ihop våra så blir det ju nästan en cirkel Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
9/8/08, 9:01 PM
#17

David!

Jasså, he he he, har du kollat så noga? Flört Jag måste nog kolla jag oxå. hi  hi hi

*Kramar om dig* Skrattande

Sweetelle
9/8/08, 9:08 PM
#18

#14 Det hjälper ju inte direkt att vara pushig, dessutom är jag det bara väldigt sällan för det mesta är jag bara ångestfylld och deppig, sen exploderar allt i att jag bråkar/försöker ta livet av mig eller nåt liknande.

Här är de också överhopade med jobb och dessutom gick en läkare och dog för ett kort tag sedan så de har nog mycket att jobba med. Jag tror inte man tar tid från barnutredningarna då det brukar vara olika team som har hand om vuxen respektive barnutredningar. Dessutom är det ju viktigt att föräldrarna mår bra för barnens skull om inte annat. Även om min dotter troligtvis har ADHD tror jag det är viktigare för henne att jag får utredning än att hon får det just nu.

[aspie]
9/8/08, 9:11 PM
#19

Kollade nu David!

Ja nästan en cirkel.

ha ha ha. Du e go du DavidSkrattande

David
9/9/08, 5:32 AM
#20

aspie. Ja, vi kompletterar varandra bra. Glad *kramar om dig*

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
[aspie]
9/9/08, 10:10 AM
#21

Elva! Jo, det ligger nåt i det, att det skulla vara bra om föräldrarna oxå fick en "snabb" utredning, för mår inte mamma/pappa bra så mår inte barna bra.

Dina "explotioner" låter precis som min dottersObestämd 

*kram*

Mysan59
9/10/08, 9:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Som vanligt kunde jag inte låta bli att testa, fattar inte varför jag alltid vill göra alla möjliga slags test, fast jag tycker det är jobbigt med frågorna…Obestämd

Men nu undrar jag om jag verkligen har svarat rätt på frågorna? Förvånad

Jag har diagnosen ADHD, men INTE Asperger, så varför blev det så här?

Din Aspie poäng : 115 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 94 av 200
Du verkar ha både Aspie och neurotypiska drag

[aspie]
9/10/08, 9:36 PM
#23

Kombinationen Aspergers och ADHD är ju ganska vanlig. Men jag tror att man bara får diagnosen ADHD om man bara har "drag av aspergers" som det ser ut på ditt test.

Sen kan ju svaren bli lite olika från dag till dag beroende på hur man mår.

Mysan59
9/10/08, 10:39 PM
#24

Ja för i mitt test om ADHD, står det att jga inte har drag åt Aspergers, men som du säger, aspie, så blir nog svaren lite olika från dag till dag…

solo
9/11/08, 12:48 PM
#25

Jag som har Asperger svarar INTE olika beroende på hur jag mår…jag har ju mina svårigheter oavsett mående därför att det är ett funktionshinder.

Vissa saker kan ju påverkas av mående men aldrig kriterierna för Asperger syndrom.

//S

Sweetelle
9/11/08, 3:18 PM
#26

#25 Ja… jag har också undrat hur folk fått olika resultat, då inte frågorna handlar om måendet i sig. Visserligen kan ett funktionshinder bli olika uppenbart under olika perioder i livet beroende på omständigheterna, men fakta kvarstår, och man är ju den man är.

David
9/11/08, 3:49 PM
#27

#25 och #26. Kan bara svara för mig själv (som inte har någon bokstavsdiagnos, men misstänker), jag har också, troligtvis, en bipolär sjukdom, för mig spelar måendet stor roll när jag fyller i olika tester. Mår jag bra, då känner jag plötsligt att jag kan och vill mer än när jag mår sämre. En typisk fråga som jag alltid svarar olika på är om jag vill ha stort umgänge och träffa mycket folk.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
solo
9/11/08, 4:42 PM
#28

Jag kan inte ha ett stort umgänge och träffa mycket folk även fast jag mår bra, det är ju det som gör det till ett funktionshinder och inte en sjukdom. Jag kan inte tolka vad människor säger om de inte säger rent ut vad de menar heller. Inte heller läsa av kroppsspråk eller förstå ironi.

Det finns många saker som för mig är helt obegripligt och det är det alltid, även när jag mår bra.

//S

[aspie]
9/11/08, 6:16 PM
#29

#25

Ja är det så som du säger, så har jag garanterat Aspergers, för det är i stort sett samma varje gång.

Har kommit på mig själv att jag ofta kryssat i fel för att jag tänker avigt på vad som är nej eller jaSkäms

Så det kanske inte är så konstigt om det blir lite olika iblandObestämd

[aspie]
9/11/08, 6:20 PM
#30

#28

Japp, känner igen mig i det du skriver. Just nu känner jag att jag mår bättre än på länge. Men jag har ingen lust att träffa folk ändå.

Intressant att ni med Aspergers skriver lite om detta. TACK!Glad

Eremitha
9/13/08, 2:20 PM
#31

Enligt detta test är det stor sannolikhet att jag är aspie … Glad.

Fair Winds and Following Seas!

Mysan59
9/13/08, 10:27 PM
#32

#29 Jag har också svårt för att svara "rätt", förstår inte frågorna ibland och svarar därför nej när det ska vara ja och vice versa…

Fast jag har ju inte Aspergers, däremot ADHD, man kanske har problem i båda fallen med såna frågor, jag vet faktiskt inte… Obestämd

dinello
9/16/08, 12:48 AM
#33

Hur skulle ni tolka detta test, egentligen? Är det ett bra test tror ni, är det tillförlitligt eller bara blaj?

Din Aspie poäng : 136 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 88 av 200
Stor sannolikhet att du är Aspie

[aspie]
9/16/08, 1:06 AM
#34

När det gäller min dotter stämmer testet definitivt. Hon och jag har nästa lika förresten. Jag har inte fått någon diagnos (än) men känner att jag är en aspie.

Nu finns det ju andra diagnoser oxå. Du kan enligt din bild t.ex ha ADHD med drag av Aspergers, eller så kan det vara Aspergers och ADHD o.s.v.

Testet är inte 100% tillförlitligt. Men känner du igen dig i diagnosen, samt att det ligger i släkten så stämmer det förmodligen helt eller till viss del.

Annons:
Niklas
9/16/08, 10:05 AM
#35

#3: Se testet som en indikation. Det stämmer antagligen bra på många och tycker du att svaren på frågorna stämmer bra på dig är det nog som Aspie skriver.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

se7en
10/28/08, 7:23 PM
#36

Jag fattade inte spindelnätet.

Aspiepoäng: 177/200

Icke-autistiskpoäng: 58/200

Med stor sannorlighet Aspergers.

Niklas
10/28/08, 7:37 PM
#37

#36: Ju längre ut din poäng hamnar i en del av "nätet", desto mer har du av den egenskapen, och vice versa.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

se7en
10/30/08, 9:15 PM
#38

#37

Haha, har alltid för bråttom och tolkar grejer helt upp och ner, och om jag inte fattar direkt så lägger jag ner:) Får göra det igen, och kolla lite närmare…tack för förklaringen!

Skrattande

se7en
11/6/08, 12:21 PM
#39

Nu fick jag 181/200 aspie & 55/200 icke-autistisk.

VeganGeek
11/22/08, 3:03 PM
#40

Din Aspie poäng : 165 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 33 av 200
Stor sannolikhet att du är Aspie

Bifogar pdf-filen i fall någon vill titta och begriper mer än mig Glad

Labolina_73
11/26/08, 12:43 PM
#41

Detta är jag..

men jag förstår inte riktigt,,,

vad menas egentligen med Aspie?

//L

Slutversion
Tack för att du svarat på frågorna.

Din Aspie poäng : 164 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 38 av 200
Stor sannolikhet att du är Aspie

Annons:
[aspie]
11/26/08, 2:24 PM
#42

Att vara aspie innerbär att man har Aspergers syndrom. Det är ett neuropsykiatriskt funktionshinder. Alltså en högt fungerande person med autism.

Många gillar inte att man säger aspie, med det göra jag Flört

Labolina_73
11/26/08, 6:22 PM
#43

:-S jahaaaa oki,,, så jag kanske har asberger då?

ADHD har jag misstänkt men inte gjort nåt åt,, ÄNNU. men jag ska,, men Asberger.. :-/ hade ingen aning om,,, iofs har jag inte läst så mycket om hur det är heller ska jag erkänna,, mest läst om min sons diagnooser..

Jag vet att jag tidigare gjort någon test för min sons räkning, men minns inte var,,, men han skulle iaf inte ha det enligt det testet om jag inte minns fel.. det har han iofs inte heller..

//Linda

[aspie]
11/27/08, 9:59 AM
#44

Det behöver ju inte vara så att du har Aspergers utan bara autistiska drag.

Vilka diagnoser har ditt barn. Neuropsykiatriska diagnoser är ju mellan 70-90 % ärftligt

Labolina_73
11/27/08, 12:19 PM
#45

#44 han har ADHD, Tourettes, och ODD ( trotssyndrom)

Njä såklart behöver det inte innebära att jag har det så¨klart.,, men hm jag känner igen mej mycket i Hampus,, kanske är ADHD som jag har.. :-/

//Linda

[aspie]
11/27/08, 2:00 PM
#46

#45

Ja, jag känner ju igen mig i min dotters diagnoser oxå, men mest Aspergers. Får väl se vad utredningen kommer fram till

[Tassy]
1/23/09, 8:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Har gjort testet några gånger, får nästan identiskt svar varje gång.

Mvh Tassy

Niklas
1/23/09, 10:34 PM
#48

#47: Tycker du att det stämmer då? Är det så du uppfattar dig själv?

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
[aspie]
1/24/09, 12:05 AM
#49

Halloj Tassy! Kul att se du hittat hit Skrattande

[Tassy]
1/24/09, 12:43 AM
#50

#48 Ja, jag måste säga att efter att under ett par dagar intensivt ha pluggat på om AS så känner jag igen mig på nästan varenda punkt. Det känns lite jobbigt just nu, har krävt en del självrannsakan från min sida, men många års grubblerier har skingrats i en handvändning. Jag kan nog lättare räkna upp vilka få punkter som inte stämmer in på mig, än de som stämmer. Min värld har just vänts upp och ner. Det känns som om jag har hittat hem.

#49 Tack Aspie :)

Niklas
1/24/09, 12:49 PM
#51

#50: Jag tror jag förstår ungefär hur du menar. Då antar jag att du har läst de trådar om Asperger som finns här. Många har delat med sig av sina erfarenheter.

Har du aldrig tänkt i de banorna förut? 

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Tassy]
1/24/09, 3:33 PM
#52

#51 Ja jag har precis gått igenom AS-delen här nu.

Nej, jag har aldrig tänkt tanken på AS innan Aspie här postade lite länkar inne på psykologisajten som jag kikade på mest för skojs skull. Jag med många i min närhet har tyvärr inte alls varit insatt i hur AS egentligen fungerar, trots att vi har Bokstavsfolk i släkten.

Just nu vet jag inte alls hur jag ska hantera detta, men jag har tagit reda på hur jag ska gå tillväga för att komma i kontakt med neuropsykiatrin för en ordentlig utredning, tack igen Aspie för hjälpen!

Jag tog även upp detta med en väninna som är sjuksköterska och som även träffat mig i min hemmiljö och känner mig väl då jag bott hos henne, och hon kunde i princip bara bekräfta och säga att det behövs en utredning.

Mvh Tassy

[aspie]
1/24/09, 3:59 PM
#53

Åhhh så bra Tassy, att ni har en sjuksköterska i bekantskapskretsen som ser att en utredning behövs. Vad spännande (tycker jag) Glad

Det kommer att gå jättebra Tassy. Du behöver inte oroa dig Flört

*Kram*

[Tassy]
1/24/09, 4:15 PM
#54

#53 Ja, jag tycker också att det ska bli spännande. Tänk om det är så enkelt att jag är en aspie? Skrattande alla pusselbitar skulle falla på plats!

Det enda jag oroar mig för är att det kanske kanske inte är så lätt? Skäms

kramar

Niklas
1/24/09, 4:40 PM
#55

#54: Om det är så förändras du ju inte av en diagnos. Du är ju redan som du är.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
[Tassy]
1/24/09, 4:57 PM
#56

#55 Det är sant. Men man söker ju ändå svar så att säga. Det vore skönt om sökandet vore över.

Mvh Tassy

Niklas
1/24/09, 7:50 PM
#57

Okej, jag tänkte på det du skrev om att du oroar dig för att det inte är så lätt. Ditt liv blir nog inte svårare om du plötsligt har en diagnos.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Tassy]
1/24/09, 8:13 PM
#58

#57 Det är det jag menar, jag tror mitt liv skulle bli enklare med en diagnos, därför skrev jag att jag oroar mig lite för att det kanske inte är AS ändå, nu när det känns som om jag hittat rätt. Jag är less på att hanka mig fram som jag gör nu.

Mvh Tassy

Niklas
1/25/09, 10:46 AM
#59

Ah, jag förstår. Diagnosen i sig ändrar ingenting. Det är vad du gör med den som kan ändra saker. Fast börja med att försöka få en utredning om det är vad du vill.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Tassy]
1/25/09, 1:04 PM
#60

Det vore bara skönt med en förklaring när allt blir så himla fel som det kan bli ibland.

Ja jag ska se till att få en utredning snarast möjligt.

Mvh Tassy

linhof
1/25/09, 3:26 PM
#61

Jag gjorde det testet… och enligt resultatet så var jag troligtvis Aspie….

Jag sparade resultatet o allt men kan inte hitta det nu när jag skulle visa det Obestämd

Vilket fall som helst var det kul att göra….  jag tycker sånt där är väldigt roligt… tester över huvud taget för man lär sej nästan alltid något nytt om sej själv

Väl mött Linda

[aspie]
1/25/09, 4:41 PM
#62

#61

Kolla i dina hämtade filer så tror jag att du hittar ditt aspie quiz ;)

Annons:
HannaM
1/25/09, 11:30 PM
#63

Nu ser jag annorlunda ut=p

Fick även andra poäng, Aspie-poäng 128/200 

Neurotypiska 64/200

Stor asnnolikhet att jag är aspie… spännande, eller tja vad ska man säga. En del av symptomen korsar ju ADHD och kan ju komma därifrån men jag känner igen mig i en hel del gällande Asperger, inte allt dock.

linhof
1/25/09, 11:49 PM
#64

#62 Skäms har gjort det…. men hittar den inte ändå…. frågan är om ja verkligen fick sparat den…. för ja kan inte hitta den Skäms

Men tack ändå *ler* jag får väl helt enkelt göra om den snart istället

[aspie]
1/26/09, 1:39 AM
#65

#64 Ähh så tråkigt att du inte hittar det Rynkar på näsan

Men det är bara att hoppa upp i sadeln igen vet du Flört

[Tassy]
1/26/09, 2:26 AM
#66

fick 183 idag, förra posten var på 181.

[aspie]
1/26/09, 2:31 AM
#67

#66

Det beror nog på att vi kan kryssa i fel ibland har jag kommit på. För har man AS så ändras resultatet inte Flört

[Tassy]
1/26/09, 2:51 AM
#68

#67 mycket möjligt, jag missar ofta och svarar fel, jag tror jag läser rätt så ser jag sen att jag fattat fel. Ibland blir jag osäker också, jag klurar för mycket på vissa frågor tror jag. Tänker tillbaka och funderar och minnet sviker. Oj, nu svlamar jag iväg här Skäms

[aspie]
1/26/09, 6:45 AM
#69

#68

Svamla på du bara svammel-fia Skrattande

Jo, men jag svarar oxå fel ofta. Brukar göra tabben att tänka på att nej är till höger istället för till vänster och tvärt om då jag ska kryssa i svaret och då bir det ju helt galet Förvånad

Annons:
[Tassy]
1/26/09, 2:07 PM
#70

#69 ja det blir lätt så när man har lite bråttom Flört

[aspie]
1/26/09, 6:58 PM
#71

#70 Ja, fråga mig som är den andra svammelmajan, ha ha ha Tungan ute

[Tassy]
1/26/09, 8:45 PM
#72

#71 Skrattande

ananas81
1/27/09, 7:57 PM
#73
ananas81
1/27/09, 8:06 PM
#74

blev nåt fel med inläggetRynkar på näsan

ananas81
1/27/09, 8:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

gör ett nytt försökGlad

[aspie]
1/27/09, 8:40 PM
#76

#75

Hej, en aspie till Skrattande 

Ska jag säga välkommen eller har jag missat dig här sen tidigare?Obestämd

Annons:
ananas81
1/27/09, 9:57 PM
#77

#76

jag har skrivit ett inlägg tidigare men inte på den här trådenGlad

ja, antingen är man aspie, add-människa eller utomjordingObestämd haha!

giffan
1/28/09, 12:51 AM
#78

Jag orkade inte ta mig igenom testet, tyckte frågorna va svåra haha

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

[aspie]
1/28/09, 1:11 PM
#79

#77 Jamen då säger jag ju VÄLKOMMEN till dig Skrattande Håller med, antingen är man aspie och/eller AD/HD eller ett riktigt UFO Flört

[aspie]
1/28/09, 1:12 PM
#80

Giffan!

Kom igen nu då och gör testet! Jag är ju så himla nyfiken på att se ditt resultat Skrattande

linhof
1/28/09, 7:24 PM
#81

hahaha…. jag klara spara den!!! Skrattande

OJ!!!! va stora bokstäverna var???

linhof
1/28/09, 7:25 PM
#82

varför blev de så stora? nu är de ju normala??? *förvirrad*

[Tassy]
1/28/09, 7:48 PM
#83

Idag var kära gamla 181an tillbaka och cirkeln ser likadan ut som första Skrattande

Annons:
[aspie]
1/29/09, 9:43 AM
#84

#83

Duktig flicka Skrattande

Mina bokstäver blir oxå stora då jag råkar trycka på fel knapp ibland och sen går det inte att ändra. Fattar inte varför det blir så heller Förvånad

linhof
1/29/09, 9:53 AM
#85

#84 tror inte jag tryckte på "nån knapp"…. fast säker kan man ju aldrig vara då fingrarna är lika flaxiga som resten av mej Flört

Fast jag är stolt… jag lyckades att spara *ler stort*

HannaM
1/29/09, 2:36 PM
#86

Hur mycket tror ni ADHD och Asperger går in i varandra? Tänkte på mitt resultat i #63. Asperger har aldrig varit uppe på tapeten för min del men svaret där pekar ju rätt mycket åt det hållet. Frågan är, hur mycket påverkas resultatet av att jag har en adhd-diagnos? En del av frågorna känner jag ju igen som symptom på ADHD medan andra inte är lika. När man börjar fylla i testet får man ju fylla i om man har ADHD (bland annat) någon som vet om dom räknar med det i slutresultatet?

Jag känner ju som sagt igen mig i en del saker i Aspergers diagnoskrav men inte allt. Så frågan är väl.. hr mycket påverkas det? Kan det vara ide för ig att ta upp det med min läkare? Det är ju visserligen bara ett test på nätet och inte en utredning men ändå.

linhof
1/29/09, 3:15 PM
#87

#86 ADHD och asbergers går in i varandra en del, precis som asbergers och autism…

Sen är det inget ovanligt att ha ADHD som huvud diagnos och sedan ytterligare 1 eller 2 diagnoser till…. snarare så att det är ovanligt att "bara" ha ADHD (vad jag hört)

Däremot hur tillförlitligt det här testet är vete 17….. Enligt min utredning så har jag ju "bara" ADHD… men jag har ju fått genomföra tester där även asbergers ingick. Så det går nog in i varandra ganska mkt….

Men prata med din doktor om du funderar…. Du kan ju inte få mer än ett nej (så att säga)

väl mött Linda

HannaM
1/29/09, 3:22 PM
#88

#87 jo mycket går ju in i varandra när man läser och jag tror nog inte jag skulle få en aspergerdiagnos om jag gjorde en utredning däremot är det mycket möjligt att en del av mina svårigheter som inte förklaras av ADHD kan komma fram och hamna på papper och det skulle jag inte tacka nej till. Många med ADHD diagnos har (som jag förstått det) också tilläget med aspergerdrag eller autistiska drag. 

Min utredning var endast inriktad på ADHD eftersom remissen ar formulerad så, dock har utredningsspsykologen gjort ett tilläg i slutet av "resultatet" där det står något om att viss svårighet att knyta av till människor har framkommit.

Får kanske nämna det, hoppar nog läkaren och pratar med min samtalsnisse iställe, han är trevligare.

Denna kommentar har tagits bort.
Anne-Hedvig
1/29/09, 9:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Er det noen som får noe mening ut av dette, ville jeg være takknemlig!

Annons:
Anne-Hedvig
1/29/09, 9:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Ble visst veldig lite bilde - prøver igjen!

Sweetelle
1/29/09, 9:33 PM
#92

#91 Jag tolkar det som att ju mer man har punkterna åt höger i cirkeln desto mer aspie är man. Hos dig (enligt diagrammet) verkar det vara mycket aspie över huvudtaget. Mest vad gäller perception, aktivitet och tvång, minst vad gäller kommunikation och jakt. På andra sidan ser man hur "normal" man är och där kan det då visa sig motsvarande vilket det hos dig väl gör. Du är relativt neurotypisk vad gäller kommunikation och jakt, men inte på de andra områdena.

Jag som inte är aspie fullt ut tyckte det här var ett intressant test då det visar på vilka områden jag tenderar att ha aspiedrag.

Anne-Hedvig
1/29/09, 10:02 PM
#93

Takk for innlegget ditt, ElvaHax - men jeg skjønner ikke hva 'jakt' betyr! Er det et vanlig svensk ord, eller er det noe spesielt nevrospykisk? (på norsk betyr jakt = go hunting).

Anne-Hedvig
1/29/09, 10:09 PM
#94

O.T.: Jeg har offisiell diagnose ADHD og Tourettes, "med trekk av Aspberger" - dette ifølge nevrospykolog. Lurer litt som Hanna ovenfor i hvilken grad diagnosene overlapper og flyter inn i hverandre.

Sweetelle
1/29/09, 10:35 PM
#95

#93, 94 Jakt, är samma som norska och jag tror att det är precis det som menas. Sedan VET jag inte hur de har tänkt men om man går igenom frågorna som gäller det området kanske man får en bättre bild.

Jag fick, när jag för längesen gjorde testet, uppfattningen att jaktområdet handlade om hur man uppfattar saker, tänk på hur man uppfattar omgivningen, vad man lägger märke till. Många med aspergerdrag gillar att göra fällor, avsöka omgivningen på ett visst sätt, de kan fokusera på en sak på ett unikt sätt, som tex spårare i vildmark skulle de fungera ypperligt, jag tror det är just de egenskaper som analyseras.

Nu vet ju inte jag alls hur vetenskapligt testet är, och jag har eg inte hört de olika begreppen innan, eller på annat ställe, men jag tror det inns en poäng med dessa frågor.

Anne-Hedvig
1/29/09, 11:08 PM
#96

Takk skal du ha, da tror jeg at jeg skjønner mer! Feller kunne jeg aldri tenke meg å lage - det er pine for dyr å havne i dem. 'Jakten' var noe av det minst aspbergerske ved meg iflg. plansjen.

[Jessica90]
2/2/09, 12:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Här är mitt resultat:

Har diagnosen Asperger så det stämde

Annons:
[aspie]
2/2/09, 2:10 PM
#98

Hmmm, Med tanke på mitt resultat på aspie quiz så vore det konstigt om jag INTE har AS FörvånadObestämd

Har samma nästan som min dotter och hon har AS. Tror jag blir tokig på att vänta så länge på en utredning. VILL VETA NU!Rynkar på näsan

ananas81
2/3/09, 10:49 PM
#99

Gjorde ett nytt test där jag var mer ärlig mot mig själv och

resultatet blev följandeSkrattande

phernilla
5/14/09, 9:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Mitt resultat:

**Slutversion
**

Tack för att du svarat på frågorna.

Din Aspie poäng : 84 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 135 av 200
Stor sannolikhet att du är neurotypisk

phernilla
5/14/09, 9:23 PM
#101

O i PDF då, lite mer detaljerat…

[YlvaP]
5/14/09, 10:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Här är mina resultat men det var många frågor jag inte förstod och svarade vet ej på.

[aspie]
5/14/09, 10:18 PM
#103

Din Aspie poäng : 167 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 46 av 200
Stor sannolikhet att du är Aspie

167 p fortfarande. Kollade om jag skulle få annorlunda svar nu när jag slutat med deppmedz men det var som det brukadeTungan ute

phernilla
5/14/09, 10:47 PM
#104

Vad betyder egentligen neurotypisk?
Jag är inte aspie iaf, det har jag greppat.

Men i övrigt förstår jag inte mitt testresultat vidare bra?

Nån?

Annons:
linhof
5/14/09, 11:05 PM
#105

så här ser testet ut nu..efter behandling mot depression…

[aspie]
5/15/09, 9:30 AM
#106

#104 Neurotypisk = "normal" person utan AS Flört

[aspie]
5/15/09, 9:32 AM
#107

Linhof, är det mkt förändrat resultat sen du gjorde testet förra gången?

linhof
5/15/09, 2:34 PM
#108

aspie första gången jag gjorde det så hade jag 119/200 o 83/200 med resultatet troligtvis aspie…

Denna gången hade jag 114/200 o 99/200 med resultatet både nt o aspie

den största skillnade är väl nt poängen… som är högre nu…o det måste ju bero på att tankeverksamheten är lugnare nu så jag har lättare att tolka o ta in info?? inte vet jag men jag tror att jag har AS drag ändå…o ja tror nog jag skulle få det som tilläggsdiagnos om ja sökte för det… har massor av egenskaper som "är aspiga" som inte syntes så förut…men som syns mera nu…när jag är "lugnare"

om någon fattar…Obestämd

[aspie]
5/15/09, 2:41 PM
#109

Linhof, Hmm, du ligger liksom mitt smeten när man ser diagrammet på det resultat. Nog är du lite aspig i arje fall, he he

Jag är lixom samma hela tiden med eller utan deppmedz Tungan ute

linhof
5/15/09, 2:47 PM
#110

javisst är jag… men den största skillnaden jag själv märker av är ju just att jag tänker… långsammare… så jag hinner analysera mina tankar lite innan de svischar förbi….Skrattande det kanske är det som gör skillnaden?

men nog har jag en hel del aspiga drag…. det säger i alla fall min kontaktperson…och ssk kollegor… som upplever det som AS drag, vissa saker…som jag inte ens är medveten om Förvånad

[aspie]
5/15/09, 3:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

Tänk om jag inte har AS och ändå har så höga poäng Förvånad

Har hört både killar och tjejer som gjort testet och få svaret att de ät NT men ändå fått AS diagnos. Och andra som är hur mkt AS som helt på quizet inte får diagnosen AS. Hmmm, åhhhh, så jobbigt det är att vänta och vänta på utredningen Rynkar på näsan

Annons:
Zabbio
5/15/09, 4:52 PM
#112

Hmm.. Det är svårt att veta vad jag ska svara på många frågor.. på en del VET jag att det är saker som jag fått lära mig, men numera stämmer inte beskrivningarna längre.. tex kramar och sådant, jag vet att jag inte tyckte om det när jag var mindre, jag tittade lite undrande på klasskamrater som kramade varandra hela tiden, det var någoty för intimt för mig..typ.., men nu har jag lärt mig att uppskatta och tycka om kramar från vänner och i allmänhet.

Många såna saker gör det svårt att svara..

Din Aspie poäng : 145 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 67 av 200
Stor sannolikhet att du är Aspie

bilden

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Svea-
5/15/09, 10:15 PM
#113

142 av 200.. fick jag..

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

CarolaDanielsson
5/16/09, 5:53 PM
#114

Gjorde testet..jag har ADHD med drag av AS enligt utredning. Testet gav detta resultat (jag fattade inte heller spindelnätet :))

CarolaDanielsson
5/16/09, 5:57 PM
#115

Försökte desperat att bifoga resultatet men får bara felmeddelande Gråter

152/200

58/200

Stor sannolikhet att du är Aspie

Mitt spindelnät bredde ut sig mest i områdena talang, perception och aktivitet..?

Kanske är jag mer Aspie än vad utredningen visade? Nåväl, jag är som jag är och jag DUGER =)

Emaljoh4
5/16/09, 6:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[aspie]
5/16/09, 7:17 PM
#117

#115 ja, du duger precis som du är Flört

[aspie]
5/16/09, 7:19 PM
#118

#116

Malin, du är ju ganska mycket över på aspie-sidan. Du kan ju ha både ADHD och AS

Annons:
HannaM
5/16/09, 11:23 PM
#119

#118.. det är många av frågorna som även kan ses som indikation på ADHD. Typ med hur man är på att ta instruktioner och sånna saker. Så det är så svårt att säga utefter ett sånt här test egentligen, alltså att veta vad som är adhdn som ger samma svar och vad som är rena aspiefrågor.

[aspie]
5/16/09, 11:26 PM
#120

Jo, det är ju inte 100 tillförlitligt och sen är det svårt att tolka tycker jag.

Emaljoh4
5/17/09, 7:22 PM
#121

#118 Jag vet inte ens hur man läser av resultatet 8

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[aspie]
8/5/09, 5:06 PM
#122

putt

linhof
8/5/09, 5:11 PM
#123

Tack för puttenGlad

ja berättade om detta testet för min dr…. han blev jättenyfis o när ja berättade om mina resultat så tyckte han att vi ska nog kolla upp detta…. så förmodligen så blir det en AS utredning till hösten/våren me Skrattande

[aspie]
8/5/09, 5:12 PM
#124

Vad bra Linhof, tänk om du är en aspie?Glad

linhof
8/5/09, 5:25 PM
#125

aspie… äpplet faller juh inte långt från trät sägs det ju Flört

allvarligt talat så tror ja det…om inte annat så har jag drag av as…. o det hade vart himla bra o få ner på pappret Glad

Annons:
[aspie]
8/5/09, 7:24 PM
#126

#125

Ja, det skulle vara kanonskönt att få diagnos på papper tycker jag och ja, äpplet faller inte lånt ifrån… he heFlört

Skrutt
8/5/09, 7:53 PM
#127

Jag skall ju utredas för ADHD men enligt testet så verkar det som jag har mycke Aspie drag också. Står att det är sannolikt att jag är aspie. Undrar om jag har båda?!

Hm lyckades inte posta mitt diagram här men ja tror de 137 aspie poäng ja hade.

[aspie]
8/5/09, 8:02 PM
#128

#127

Ja, du kan mkt väl ha drag av AS förutom ADHD. Det blir spännande med din utredning dåFlört

Skrutt
8/5/09, 8:09 PM
#129

# 128

Japp det blir det onekligen. Skall nämna detta för läkaren när jag blir kallad på utredning.

LenaR
8/5/09, 11:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

Hur pålitligt är det här testet? Jag är helt övertygad om att jag inte har aspie-drag, men enligt det här testet har jag drag av bådadera.

Hur mycket överlappar apergers och olika former av ADHD varandra? Jag tyckte jag kände igen en del av frågeställningen från add/adhd?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

HannaM
8/6/09, 12:10 AM
#131

#130 Mycket tror jag, jag får högt på många aspergertest men känner igen många av frågorna och beteendena dom letar efter från ADHD. Det är nog en hel del som överlappar.

JohannaEkroth
8/6/09, 2:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

Höhö!

Din Aspie poäng : 127 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 74 av 200
Stor sannolikhet att du är Aspie

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
JohannaEkroth
8/6/09, 2:08 AM
#133

Och pdfen

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

LenaR
8/6/09, 2:12 AM
#134

Du har bekräftad diagnos på AS om jag inte minns fel?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

JohannaEkroth
8/6/09, 2:19 AM
#135

# 134 Vem jag?  Nä…

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

LenaR
8/6/09, 2:24 AM
#136

Förlåt, då blandar jag ihop dej med någon annan! Skäms

ADHD? *Försöker en gång till*


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

JohannaEkroth
8/6/09, 2:26 AM
#137

#136 Ingen fara. Tungan ute Nä, ingen bekräftad, jag väntar utredning, troligen får jag komma nu i augusti. Tror på AD(H)D men kan ha drag av AS. Glad

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[aspie]
8/6/09, 1:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

kollade igen

JohannaEkroth
8/6/09, 1:27 PM
#139

Alltså, jag vet inte hur jag ska läsa av det där diagrammet. Jag brukar annars vara ganska duktig, men detta gick jag bet på. Kan någon hjälpa mig?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
[aspie]
8/6/09, 1:36 PM
#140

#139

Allt så går över på höger sida är Aspergerdrag och ju mer som finns på höger sida ju mer aspie är du.

Den vänstra sidan står för "normala" (NT=neurotypiska) Hänger du med hur jag menar?

JohannaEkroth
8/6/09, 1:43 PM
#141

#140 Jo jag tror jag förstår… Det förstår jag, men jag kan fortfarande inte läsa av det. Det där med perceptionen, det är ju nästan lika mycket på både normal och aspie… Oskyldig

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[aspie]
8/6/09, 1:49 PM
#142

På min bild så har jag i stort sett högsta poäng för aspergar perception och noll på den neurotypiska sidan

LenaR
8/6/09, 3:54 PM
#143

Man kan ju ha höga poäng på både aspie och neurotyp samtidigt i den quizen. Eller låga.

I ditt diagram, Bushanna, har du ju höga perceptionspoäng på båda, och medel i kommunikation på båda.Och när det gäller talang, tvång och aktivitet/social ligger du lågt på neurotyp och högt på AS.

I pdf:en kan man få ut lite mer om vad det innebär!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

LenaR
8/6/09, 3:56 PM
#144

Vilka vackra fåglar du får i dina diagram Aspie!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

JohannaEkroth
8/6/09, 4:33 PM
#145

#143 Tack för att du förklarade för lilla mig… Skäms

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[YlvaP]
8/6/09, 5:02 PM
#146

Försökte göra om det men jag tycker att det är för många frågor och jag tappade koncentrationen att fortsätta. Har gjort det en gång men jag kommer inte ihåg resultatet.

Annons:
[aspie]
8/6/09, 5:10 PM
#147

#144 Tack för att du grep in och förklarade begripligt och Ja, det blev ju som fåglar eller en fågel i mitt diagram he he. En bekant till mig fick diagrammet att likna en terrier, ha ha

LenaR
8/6/09, 5:17 PM
#148

#146 Och då är det där ändå kortversionen…


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[YlvaP]
8/6/09, 5:36 PM
#149

#148 Är det sant?? Ja jag har alltid svårt med massor av text. Jag kan börja läsa men efter en stund så går det bara inte.

LenaR
8/6/09, 10:12 PM
#150

Jag hade nog fel. Jag hittade massor med frågor på ett annat ställe på sajten, men det är nog för att testet reviderats.

Och sen finns det massa jämförelser mellan andra diagnoser och Aspergers här. Korrelationer mellan ADD och AS, Tourettes och AS, schizofreni och as…

Lite för tekniskt för att det ska intressera mej!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[aspie]
8/7/09, 10:02 AM
#151

Håller med dig Lena, detta är MYCKET intressant. Villfaktiskt utbilda mig inom neuropsykiatri. Skulle mkt gärna vilja jobba med detta.

LenaR
8/7/09, 1:21 PM
#152

Det skulle nog passa dej!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[aspie]
8/7/09, 1:47 PM
#153

#152 Hi hi, ja, jag känner det faktiskt så. Kanske kan få en utbildning när jag fått diagnosen. Som sagt, det som intresserar en kan ju ge överkometens tills slut, trots NPF Flört

Annons:
snurro89
8/7/09, 10:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#154

Såhär fick jag ^^

tommy999
8/10/09, 5:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#155

Moi:

[aspie]
8/11/09, 12:36 AM
#156

Oj Tommy, du fick mycket på aspiesidan. Nästan som jag och min dotterFlört

tommy999
8/11/09, 8:10 AM
#157

Jo, man är som man är.

Chrome
9/2/09, 4:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#158

Jag fick

Din Aspie poäng : 140 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 57 av 200
Stor sannolikhet att du är Aspie

MVH Agnes

[aspie]
9/2/09, 4:14 PM
#159

#158 Hur var det nu igen? Hade du Aspergerdiagnos eller väntar du på utredning?

Chrome
9/2/09, 4:25 PM
#160

Jag väntar och skall dit den andra och tredje november. Men dom skall utreda bla Asperger.

MVH Agnes

Annons:
[aspie]
9/2/09, 4:28 PM
#161

Jag väntar ju jag oxå. Ett evigt väntande Rynkar på näsan

Grodan
9/2/09, 9:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

jag förstår inte testen riktigt, men jag skrattade lite åt en del frågor som jag kände igen


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[aspie]
9/2/09, 9:03 PM
#163

Grodan, hade inte du en Aspergers diagnos?

Grodan
9/2/09, 9:08 PM
#164

Nope, jag har bara diagnos Dyskalkyli.

Men jag vet ju att jag har något mer… jobbigt bara, för jag har så många olika symtom som stämmer in på flera bokstäver…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[aspie]
9/2/09, 9:21 PM
#165

#164 Jo, så känner jag oxå att många symtom stämmer in på flera diagnoser

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
LenaR
9/11/09, 2:42 AM
#168

Ser ut som du har många aspiedrag, Emmiiish. Är det något du känner igen?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

HannaM
9/29/09, 12:43 AM
Tixy
9/29/09, 11:51 AM
#170

Tack åter igen, Hanna! ^^

Tallgarden
9/30/09, 11:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#171

Jag var för snäll mot mig själv.

[Linsenhejhej]
9/30/09, 8:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#172

Mitt resultat:

Aspie-poäng: 180 av 200
Neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 29 av 200.

Oj, verkar som att jag bara är "onormal".. Obestämd

JohannaEkroth
11/2/09, 2:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#173

Gjorde testet igen med uppslagsbok till svåra ord. 

Din Aspie poäng : 180 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 32 av 200
Stor sannolikhet att du är Aspie

Jag har diagnosen AS med drag av bl.a. ADD, tvångssyndrom, Borderline, maschosistisk personlighet, fobi.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Zirre]
11/2/09, 5:13 PM
#174

Tycker testet bar svårt. Vissa saker har jag ingen aning om t.ex. hur jag var som liten så resultatet blev helt tvärt emot det proffisionella.

Annons:
[aspie]
11/2/09, 7:13 PM
#175

#174 den frågan kommer jag inte ens ihåg Obestämd

[aspie]
11/2/09, 7:14 PM
#176

#173 det var en rejäl skillnad på ditt förra resultat. Vad har blivit annorlunda förutom att du fått diagnos?

JohannaEkroth
11/2/09, 7:43 PM
#177

#176 Jag har insett vad de olika frågorna betyder (med hjälp av uppslagsbok) och fått insikt i mig själv lite mer. Förut hade jag ingen större vetskap om mig själv och mina tycken och gränser, svårt att sätta ord på det då. Nu har jag lärt mig att sätta ord och förstå och relatera. Jag trodde faktiskt inte att jag hade AS fram tills jag fick det bekräftat av utredaren på telefon. Har alltid trott att det har varit
AD(H)D, möjligen drag av AS, det där med att inte förstå det sociala språket…Men det var ju vanligt vid flickor och ADHD också… Snacka om att inte inte kunna sätta fingret på vad som är fel med en… Tungan ute

Men jag har lärt känna mig själv på bara et par veckor, Fick beskedet den 14/10. Det var som att pånyttfödas.

"Jag har rätt att flyta runt i världen i min glasbubbla. Min sambo kan inte längre göra illa mig i min värld. Han bleknar mer och mer vid min sida för att tillsist vara borta helt. Jag är fri. Det känns så skönt att bara snurra genom alla höstens löv på marken med armarna och händerna rätt ut, blunda med ansiktet mot himlen i höstmörkret; det kittlar i magen, jag vill skratta, en så mysko känsla, som att jag är kär. Jag stannar och tittar upp mot stjärnorna. Så konstigt, känslan finns kvar. Och just nu känns det som att jag kommer att överleva det här också om jag har klarat av att leva tills nu. Defenitivt. /BusHanna"

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[aspie]
11/2/09, 7:48 PM
#178

#177 Vilken underbar beskrivning Hanna. Jag gläds med dig Skrattande Om eller när jag får min diagnos tror jag att jag kommer att glädjas lika mkt. Vi kanske skulle träffas då och dansa runt som "galningar" tillsammans he he he Flört

[Linsenhejhej]
11/2/09, 7:50 PM
#179

#177: Otroligt bra skrivet! Flört

JohannaEkroth
11/2/09, 7:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#180

#178 Visst Aspie, det kan vi göra! Jag tror det är fler som vill träffas och snurra i höstens guld på marken. Foten i munnen

#179 Tack Lina! Skrattande Du är också väldigt duktig att skriva. Flört

Måste bara få visa ett foto jag tog på höstens guld…

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[aspie]
11/2/09, 8:04 PM
#181

Japp Hanna, där kan vi dansa som galningar du och jag och alla andra som vill he he he Skrattande

Annons:
blomfluga
11/2/09, 11:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#182

Hur är nätet för en normal störd??? en prick i mitten lr hel rund cirkel??

TRÖÖÖG här borta:-D

**[img]http://www.rdos.net/sv/poly12c.php?p1=56&p2=84&p3=40&p4=71&p5=41&p6=62&p7=19&p8=54&p9=26&p10=27&p11=36&p12=32[/img]**

JohannaEkroth
11/2/09, 11:27 PM
#183

För en neurotypisk är det en halvcirkel med cirkeln mot den neurotypiska texten, om man är aspie så är det tvårtom, halvcirkel åt aspiehållet

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Zirre]
11/2/09, 11:35 PM
#184

Kan man verkligen förlita sig på sånna där tester? (självklart inte 100%)

[aspie]
11/3/09, 8:32 AM
#185

#184

Nej, man kan inte förlita sig till 100% på dessa test men det kan ge en fingervisning.

Vet bara att min dotter har AS som huvuddiagnos och vi fick nästan exakt samma resultat på testet och ärftligheten är ju så hög som 90% vid AS

hising
11/14/09, 1:45 AM
#186

Mycket jag kände igen på mig själv..

Stor sannolikhet….aspie

HannaM
11/14/09, 11:47 AM
#187

Gjorde testet med min man igår, vi kompletterar varandra rätt bra=) Det blir nästan en hel cirkel av våra två.

Såg också för första gången att det på den mer specificerade där man kan se alla svar och poäng står någon om diagnosrelation eller samband, dvs man kan se att om man har ADHD är det vanligt att man har högt på den delen.

[aspie]
11/14/09, 11:53 AM
#188

#187 Ah, det var intressant Hanna. Det måste jag kolla

Annons:
[aspie]
11/14/09, 11:59 AM
#189

#187 Kollade men fattade visst inte hur du menar Obestämd Var läser an detta menar du?

HannaM
11/14/09, 12:05 PM
#190

När man gjort testet får man ju upp den där bilden som du har som Avatar och sen kan man välja att se en detaljerad information där det är indelat i områden typ "aspie kommunikation", där står alla frågor, vad man svarat och vad svaren ger för aspie respektive neurotypiska poäng. Det finns också en text över frågorna och där, näst längtst ner finns en liten rubrik som heter någon med diagnossamband eller relation eller något.

[aspie]
11/14/09, 12:25 PM
#191

Såg att det var massor med nya frågor så jag gjorde om det. Fick 168 asiepoäng ändå

Musiken
1/13/10, 2:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#192

Din Aspie poäng : 141 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 63 av 200
Stor sannolikhet att du är Aspie

[aspie]
1/13/10, 7:33 AM
#193

#192 Ojdå, du fick ju ganska höga aspiepoäng

Musiken
1/13/10, 11:36 AM
#194

#193 Ar det hogt? :O Nog for att jag pa senare tid misstankt att nagot ar fel da jag inte kanner mig som andra manniskor, men aspie? Jag tankte mer i banorna AD(H)D eller kanske bara att jag ar lite korkad och udda helt enkelt..

[aspie]
1/13/10, 11:43 AM
#195

#194 Man kan visst få höga poäng på detta testet om man bara har ADHD oxå.

Korkad är du absolut inte.

Kanske du borde be om en utredning? Aspergers och ADHD hör ofta samman förresten

Annons:
Musiken
1/13/10, 11:49 AM
#196

#195 Hur ber man om det? Via lakaren eller kurator? Ska dit om ett tag for min depression, sa kanske kan sla tva flugor i en small?

[aspie]
1/13/10, 12:19 PM
#197

#196 Vet inte hur det är i England, för det är väl där du bor? Du kan ju börja fråga din läkare och lyssanar inte han så ta det med din kurator.

Själv sökte jag direkt till den neuropsykiatriska mottagningen här. I Sverige är det ofta mycket lång väntetid. Kanske det går fortare i England?

Musiken
1/13/10, 12:39 PM
#198

#197 Jo, det ar har jag bor :) Har inte den blekaste om hur det fungerar har om jag ska vara arlig.. Har lakartid om en manad igen, och forhoppningsvis kuratorn i samma veva, sa da kan ju ta upp det med bada. Varfor sa lang vantetid? Ar det langa och manga utredningar man maste ga pa, eller ar det bara valdigt manga som soker?

[aspie]
1/13/10, 3:10 PM
#199

#198 Utredningeran är ganska långa och noga samt att många söker utredning och proffsen är få verkar det som.

Ta du upp detta med din läkare och kurator

HannaM
1/13/10, 10:04 PM
#200

Musiken, som du kan se på mina resultat här så har jag också relativt höga aspiepoäng men utan att ha diagnos. Jag har ADHD och många av svaren stämmer överens för både ADHD och Asperger och jag undrar om inte resultatet blir påverkat av det. Tänkte bara om du själv int etyckte att du känner igen dig i Asperger så kan det bli höga poäng på grund av annat.

Musiken
1/14/10, 3:48 AM
#201

Jo, har last igenom forumet och sett det Hanna :) Oavsett sa skulle jag garna gora en utredning for bada dock, om det ar mojligt vill saga, annars sa ar min forsta impuls AD(H)D.

BMTech
1/15/10, 12:23 PM
#202

Din Aspie poäng : 156 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 51 av 200
Stor sannolikhet att du är Aspie

[img]http://www.rdos.net/Aspie-quiz/poly12c.php?p1=84&p2=72&p3=83&p4=81&p5=94&p6=80&p7=54&p8=87&p9=65&p10=70&p11=87&p12=57[/img]

Jag är inte förvånad….

Har bara ADHD diagnos dock.

Annons:
Banankaka320
1/15/10, 2:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#203

Jag .. ehm .. kan någon förklara för mig vad det menas med den? (Cirkeln)

"Din Aspie poäng : 129 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 98 av 200
Du verkar ha både Aspie och neurotypiska drag"


Winterhearted
1/16/10, 4:22 AM
#204

Mitt resultat… är väntandes på utredning

I live Here on the path of dreams Alone but Free

Denna kommentar har tagits bort.
dragonstar
1/16/10, 10:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#206

Sorry det vart fel här kommer mitt svar. Känner dock att det är otroligt svårt att svara på frågorna för jag vet alldrig hur dom menar och överanalyserar alltid.

Din Aspie poäng : 93 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 124 av 200
Du verkar ha både Aspie och neurotypiska drag

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

OzzyochJag
3/21/10, 12:47 AM
#207

Jag fick:
Din aspie poäng: 118 av 200
Din neurotypiska poäng : 105 av 200
Du verkar ha både aspie och neurotypiska drag.

Inte förvånad att det blev lite 50/50 där.
Hela min personlighet är lite 50/50 vad jag än gör.

NaimaG
3/21/10, 4:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#208

Din Aspie poäng : 195 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 13 av 200
Stor sannolikhet att du är Aspie

Axiom
3/21/10, 7:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#209

Jag

Annons:
timmelin
4/3/10, 2:14 PM
#211

Hej hade 67av 200 på aspie och 131 av 200 på neuro

LinaIsabell
7/13/10, 5:16 PM
#212

http://www.rdos.net/sv/poly12c.php?p1=69&p2=64&p3=72&p4=67&p5=54&p6=66&p7=57&p8=50&p9=55&p10=63&p11=60&p12=62

Vet inte om det ens är en länk eller om man måste kopiera denna sak eller hur det nu fungerar. Har aldrig länkat något förut. :)

Så såg min kurva ut, men jag svarade "jag vet inte" på väldigt många frågor. På nästan alla om hur andra ser mig (hur ska jag veta det förutom om de sagt något?) och på frågor som jag inte riktigt visste vad jag skulle svara på.

Minns inte siffrorna, men det var stor sannolikhet att jag var aspie.

nadnadiine
7/30/10, 10:49 PM
#213

Puttar lite.

Din Aspie poäng : 181 av 200

Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 14 av 200

Stor sannolikhet att du är Aspie

Vadå aspie? Skrattande

Min kurva var en fin halvcirkel :)

Cochon
7/30/10, 11:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#214

Din Aspie poäng : 134 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 74 av 200
Stor sannolikhet att du är Aspie

Har ingen diagnos, men misstänker Asperger

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

LinaIsabell
8/1/10, 4:21 AM
#215

Jag gjorde denna idag för att få siffrorna.

Aspiepoäng: 141 av 200
NT poäng: 63 av 200

[Tassy]
11/9/10, 10:01 PM
#216

Puttar upp denna

Annons:
[Linsenhejhej]
11/9/10, 10:52 PM
#217

Kan det bli "värre"? Obestämd
Detta är tredje gången jag gör testet.
Tänkte noga på varje fråga, och använde ordbok. Mina Aspie-poäng blev höga.

Din Aspie poäng : 196 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 3 av 200
Stor sannolikhet att du är Aspie.

Slarvmajan
11/9/10, 11:20 PM
#218

Tack Tassy för upputtandet! Kul att göra detta test :-)

Fick höga aspie-poäng, men tror fortfarande på ADHD, kankse med aspiedrag.

[Tassy]
11/10/10, 9:22 AM
#219

#218 Jo det är ju så som vi kom fram till, att diagnoserna går ju in i varandra en hel del så inte så konstigt att du fick aspie-poäng Glad

Knaprig
11/10/10, 11:58 AM
#220

Din Aspie poäng : 62 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 154 av 200
Stor sannolikhet att du är neurotypisk

[img]http://www.rdos.net/sv/poly12c.php?p1=38&p2=54&p3=21&p4=26&p5=42&p6=27&p7=14&p8=19&p9=19&p10=26&p11=12&p12=41[/img]

har gjort 2 ggr olika dagar fick ganska exakt samma båda gångerna

Knaprig
11/10/10, 11:59 AM
#221

hmm fick inte bilden att funka.. e för trött för fixa

HannaM
11/10/10, 12:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#222

Haha då har jag gjort det igen.. denna gång 147 av 180

stormar
12/12/10, 2:28 AM
#223

Vilket bra test!

Jag skrattade för mig själv flera gånger, för det var så mycket jag kände igen mig i, som jag inte tänkte på att det kan ha med saken att göra..!

Tack för länken o tråden! =) 

AS-poäng: 170

NT-poäng: 49

Ska börja utredning inom ett par månader.. Har remiss från psykolog och hoppas att jag får komma in snabbt så jag får lite svar och kan göra nåt med det..!!!

Mvh

Viktor

Annons:
Ove-D
5/24/13, 3:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#224

Jag tycker att testet är bra. Samtidigt så märker jag att det varierar hur jag mår osv. Dagens resultat blev så här:

Din Aspie poäng : 72 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 133 av 200
Stor sannolikhet att du är neurotypisk

Ove-D
5/24/13, 3:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#225

2011-12-29 gjorde jag testet och då visar den liknade form men längre åt höger…

Upp till toppen
Annons: