Annons:
Etikettdiverse-npf
Läst 4593 ggr
Milla
10/28/07, 11:44 PM

Hur fungerar era barn ihop med djur?

Sonen med ADHD kan vara jätte elak mot djuren när han är uppe i varv.

Dottern med AS och TS är mycket mån om djuren.

Hur är era barn med bokstavshandikap?

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Annons:
Margareta
10/29/07, 12:29 AM
#1

Helt underbara med djur alla mina barn - alltid. Har aldrig märkt något annat någonsin och vi har haft djur sen de var små.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Cattis
10/29/07, 1:58 AM
#2

Min dotter med AS är snäll, men helt ointresserad och kan absolut inte läsa av dem, eller bryr sig inte om att försöka.

Min son (troligen AS) och mellandotter (ADHD) bara älskar djuren. Men är bara intresserade då andan faller på. Mellandottern är den som engagerar sig mest och pysslar med sin häst.

Vi har alltid haft djur.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

KickanLilja
10/29/07, 11:58 PM
#3

Min sambo har AS och gillar våra djur, men vill bara gosa och hålla på med de när han vill, inte när de vill=) Men han är aldrig elak mot dem

[LenaB]
10/30/07, 1:22 PM
#4

Mina är också väldigt djurkära. Vi har dock inga djur tyvärr.

Däremot finns det en kille i vår närhet (6år) som är riktigt grym vid djur. Det känner jag en stor oro för.

Vh Lena.

Alexej
11/2/07, 9:19 PM
#5

Min son är ok med djur, men jag hatar när han får sina utbrott i närheten av djur. De blir bara rädda och fattar inget. Men han skulle aldrig ge sig på de och han älskar sin hund och han har en egen katt. Men han kan också få sina utbrott mitt i stan eller i affären.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Minetta
11/25/07, 4:04 PM
#6

jag har AS och ääälskar hästar o djur :)

Annons:
gammelmor
1/30/08, 5:10 PM
#7

Helt underbar! Men tyvärr allergisk. Har köpt 2 marsvin för egna pengar den här veckan och det är LYCKA!

Silenos
1/31/08, 10:37 AM
#8

Min dotter älskar framförallt hästarna, och fungerar bra med dem.Däremot blir hon stressad av hundarna inomhus.

Mellansonen är den som har lättast att sätta sig in i andras situationer, han tar väldigt väl hand om kaniner, katter o hundar.

Yngste sonen tycker om djuren, men har inte alltid förståelse för dem.  Detta var ett problem med vår gamle tax. Sonen retade taxen ( mer eller mindre medvetet ) och taxen visade att han inte gillade det.

MariannE11
1/31/08, 5:50 PM
#9

min dotter, AS gillar djur och har kommit upp ur sitt mörka hål via en hundvalp som draghjälp….hon är väldigt mån om honom men kan ibland ha svårt att låta honom få mat/bli rastad när han behöver…men vi jobbar på saken…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Grodan77
1/26/09, 10:08 PM
#10

Min dotter 5 år (troligen adhd) är tycker mycket om våra 5 katter men kan trotts det inte komma ihåg vem som heter vad….(hon har inte svårt med språket)…hon är oxå väldigt hårdhänt…tyvärr så vet 4 av katterna om att använda klorna då..hon blir sårad o jätteledsen o förstår ej varför.

Helona
1/26/09, 11:26 PM
#11

Sonen som har AS,har alltid varit väldigt mån om våra djur. Speciellt en av katterna,som har varit mkt. sjuk. Det har alltid funnits djur i vårt hem.

Åsa

leijasmatte
2/9/09, 5:02 AM
#12

Sonen som har ADD är väldigt snäll mot alla djur. En del är han avvaktande emot men aldrig elak. Däremot är han väldigt beskyddande mot dem så om någon gör något så säger han till. Nu är han ju en liten rättvisepolis  i övrigt också :0).

barbabok
6/6/09, 11:20 PM
#13

min dotter gillar djur men är lite avvaktande.

Själv har jag jättesvårt för djur, törs knappt säga detTyst

Jag tycker ofta de är otäcka ,luktar illa och är oberäkneliga.

Under min uppväxt hade vi en massa olika djur,men det har aldrig tilltalat mig.

Annons:
Puhlo
6/7/09, 3:10 AM
#14

Både jag och sambon har ADHD och AS och är extremt måna om våra djur.

Jag blir sjuk om jag tror att djur (speciellt hund/katt) far illa, och om de gnyr eller låter på tv så kan jag bli helt förstörd i psyket flera timmar framöver.

[aspie]
6/7/09, 9:18 AM
#15

Djuren är mitt liv och har alltid varit det. Vart jag än befinner mig där man ska umgås med människor och det råkar finnas en hund där t.ex. Då fastnar jag där. De andra får klara sig utan mig. Aspie i ett nötskal.

Är precis som Puhlo och mår grymt dåligt av att se och höra djur som far illa. Då blir jag knäckt, deprimerad, ledsen och arg i flera dagar. Måste skydda mig själv från att se och höra sånt så jag inte går under. (Jag kanske har AS och eller ADHD)

Min dotter är djurtokig nr 2 i familjen och älskar alla sina djur. Hon verkar aldrig få nog av dom, he he he. Hon har AS+ADHD

[Zirre]
11/8/09, 8:10 PM
#16

Jag tror det är så här eller snarare vet att det är så här: Vissa funkar med djur och andra inte.

Har bekanta med AS varav en gillar hundar mycket och en struntar fullständigt i djur…inget intresse alls.

[Zirre]
11/8/09, 8:14 PM
#17

Själv har jag fobi för hund. Den är dock inte lika svår längre…
Drar mig alltid för att hälsa på hos folk som har hund om det inte är så att det just med denna hund går bra. Har hänt i några fall. Ibland när jag är ute och går och ser en med en, för mig, livlig hund kan det hända att jag går en omväg för att slippa möta.

Sstar
7/21/13, 9:05 PM
#18

Min son med ADHD är oerhört empatisk med djur! Herregud jag får inte ens döda spindlar!! Han skulle må mycket dåligt om han fick se ngn göra ett djur illa.

[Hamster 4 ever]
7/23/13, 4:21 PM
#19

Jag har (ej diagnostiserad med 99% säker) AS och jag tycker att djur än mycket lättare att förstå sig på än människor. De säger inte saker de inte menar, de styrs mycket av instinkter och när man lärt sig lite om dem förstår man de jättebra! Annat kan man säga om visst folk…

Upp till toppen
Annons: