Annons:
Etikettnpf-och-psykisk-sjukdom
Läst 4810 ggr
[Joanna28]
10/21/11, 5:13 PM

Concerta och antidepp? Eller bara Concerta?

Hej..

Jag är ny här.. Jag är rätt ny när det kommer till min diagnos (ADHD) och ny när det gäller Concerta..

Jag har gått på Concerta 18mg nu i 2 veckor. Innan jag började med Concerta så slutade jag med Sertralin för att jag kände att jag bara blev ännu tröttare av Sertralin. Jag har det rätt kämpigt med ångest och depression och nu står jag i valet och kvalet. Ska jag börja gå på antidepressiva igen? Eller ska jag hålla ut med Concertan ett tag till och känna efter ifall jag behöver antidepp eller inte?

Jag känner att jag blir mer stabil av Concertan, jag känner mig rätt stabil fram till kl.16 för då dippar jag rejält och jag mår så dåligt så jag vill bara ge upp..

Jag vill helst inte äta antidepressiva.

Jag tar gärna emot tips och råd..

Annons:
Lilly1997
10/22/11, 8:15 PM
#1

Nu har du låg dos än så länge, men ett tips är att dela upp så du tar en del på morgonen & resten på em, för att slippa dippen. Prata med ansvarig läkare, så kan de säkert hjälpa dig :)

[Joanna28]
10/22/11, 10:48 PM
#2

Åh, tack så mycket för svaret!:) Det ger mig hopp. Jag ska framföra det förslaget!! Tack igen!!!

oppere
9/11/12, 9:01 PM
#3

Ser att tråden är ganska gammal men skriver ändå.

jag har ADD och har sedan jag var 10år haft en ganska kraftig upp och ner gång i mitt mående. ingenting diagnotiserat vad gäller depression men jag har en hel del koll på hur det kan vara med concertan just de stunder då det känns piss..

om du vill så får du jätte gärna mejla om du har frågor eller nåt.

anonym eller inte spelar ingen roll! :)

addhypo@live.com

[Ruffsetuss]
9/15/15, 12:59 PM
#4

Hej jag är ny här , kan inte låta bli att dela med mig av min erfarenhet om Concerta . Samma dag jag fick min diagnos började jag med Concerta , fick rådet att ta Sertralin eller annan stämningshöjande medicin i kombination med Concertan . Annars var risken stor att jag ramlade ner i min utmattningsdepression igen , så det gör jag nu sedan flera år . Hoppas du hittat rätt medicinering för dig nu . 😊

Silla9
9/15/15, 9:53 PM
#5

Jag kom ur min depression med Concerta i våras. När jag satte in medicinen mådde jag väldigt dåligt när den började gå ur. Men det gick över efter ett tag. Concerta verkade bryta något känslomönster för mig :) slutade med den efter ca två månader för att den ökade mina humörsvängningar och fick mig att må rätt konstigt också :/

[Ruffsetuss]
9/19/15, 10:18 AM
#6

Efter att ha ätit Concerta i något år fick jag för mig att göra ett uppehåll . Mycket pga mina sömnproblem , oj vad det inte gick bra 😁 mitt blodtryck blev skyhögt ! Huvudet fullt av " kokt gröt " . Nu är jag tillbaka på Concerta igen , blt. på normal nivå igen och grötande i huvudet är borta 😊 visst sömnen kunde ju vara bättre men det tar jag itu med nu . Ska be om en remiss till en sömnklinik.

Annons:
Upp till toppen
Annons: