Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 3563 ggr
Fridborg
2012-03-20 15:05

Första dagen med Medikinet

Hej!

Jag behöver lite tips här…

Tog min första Medikinet idag och jag måste säga att jag är lite överraskad. Känner mig TOTALT speedad i kroppen och lite av sinnet men istället för 5 tankar samtidigt är det rätt tomt förutom det jag direkt tänker på.

Är det normalt att känna sig så här kroppsligt speedad första dagen? (Har iofs druckit massa kaffe som kan bidra till detta)

Jag tar 10 mg och över biverkningsöverkänslig iom min Asperger och har testat Concerta 18 mg men det var för mycket.

Annons:
Trin
2012-03-20 15:33
#1

När jag börja ta min Concerta så kände jag precis så som du beskriver. Jag bad till i och med om att få göra ett EKG eftersom de kändes som att hjärtat bara sprang ifrån kroppen.

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

Fridborg
2012-03-20 15:35
#2

#1 Tack, låter betryggande, då låter jag det bara vara och ger det tid :)

Porklash
2012-03-20 15:45
#3

Fast prova med att låta bli kaffet också!

Min medicininsättning har varit så problemlös så att jag nästan skäms över vilken tur jag haft. Inte först jag tog för mycket i morgondos, på inrådan av min läkare, kände jag mig speedad i kroppen.

Men visst är det skönt med att tankarna "ställer sig i kö" istället för att slåss däruppe?

pEr

Fridborg
2012-03-20 15:53
#4

#3 Ska göra det imorgon! Men kaffe är mitt livs dryck… :/

Detta är det svagaste, så jag vet inte hur annars man kan göra mer än att jag får försöka vänja mig. Det är i alla fall bättre än att ha sörjan i huvudet jag annars har!

Porklash
2012-03-20 15:59
#5

Pratar vi kapslar? För annars finns 5 milligrammare. Där började jag.

Kaffet tappade mycket av sin glans för mig när medicinen funkade.

pEr

Fridborg
2012-03-20 16:04
#6

#5 Yes det gör vi! Jo, visst finns det 5 mg, det va med dom läkaren tänkte öka dosen med sedan…

Känns lite som att jag slängt 274 kr i sjön om jag ska köpa 5 mg också… Man kanske vänjer sig fort…

Annons:
nikkaluokta
2013-06-30 15:45
#7

#3 Jag håller på att ställa in min medicin… Fick först Concerta men blodtrycket sköt i höjden å nu får jag Medikinet å det verkar gå bra… Tar dock 20 mg på morgonen å mår faktiskt riktigt bra :-) Ganska lugn å fokuserad å inte tusen miljarder tankar konstant… Men framåt eftermiddagen så kommer en trötthet som inte är av denna värld å jag blir lite mer som vanligt dvs innan medicinering… Är det så att man kan få ta medicin på eftermiddagen oxå? Ska tillbaka igen nu på onsdag, går på koll 1 ggn i veckan nu :-) Frågar här för du verkar ha koll å ni andra oxå :-)

miini85
2013-07-01 18:46
#8

så hade jag med i början med medikinet. fast dom satte 20mg första dagen så min insättning var klar på 10 dagar. så jag har 60mg *2o om dagen. å nu kan jag sortera tankar å tänka ett steg längre. å även förstå hur andra menar fast jag inte hållet med -)

Upp till toppen
Annons: