Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 10230 ggr
AdHdBrUdEn
3/28/12, 2:40 PM

Concerta och sertralin

testar här ochså =)

finns det någon med erfarenhet av den blandningen? upplevde ni det positivt/negativt?

Annons:
tarotlasse
3/28/12, 11:01 PM
#1

Jag medicinerade med Sertralin innan jag började med Concerta.

När jag fick min diagnos på ADHD och fick träffa läkaren så sa min läkare att Concerta troligt vis skulle vara en bra medicin för mig.

Men så länge jag hade Sertralin i kroppen så vad det inte aktuellt med Concerta.

Så jag fick först trappa ner medecinen i styrka succesivt under några veckor.

Sedan skulle jag inte tagit Sertralin i 14 dagar först därefter fick jag ett återbesök och läkaren skrev ut Concertan.

Så min läkare var stenhård på att jag inte fick ha Sertralin i kroppen samtidigt med Concerta.

Lasse

AdHdBrUdEn
3/29/12, 11:47 AM
#2

men oj :/ förklarade han varför?

jag har ätit sertralin för länge sen och det funkade väl helt ok.

nu har jag ätit Concerta i 7 veckor och läkaren satte in sertralin för någon dag sen. just för att den har mildast biverkningar. får väl se hur den funkar på mig den här gången.

tarotlasse
3/29/12, 12:48 PM
#3

Den förklaringen jag fick var att Concerta och antidepresiv medecin fungerar inte i hop.

Förra året drabbades jag av en vinter depresion och då min ordinarie läkare var ledig så skrev en annan läkare ut en antidepresiv medicin men han fick leta länge innan han hittade en som skulle fungera i hop med Concertan.

Men jag blev så fruktansvärt sjuk efter  ca en veckas medicinering.

Jag fick så ont i lederna yrsel och benen bar mig inte så jag kunde inte stå på benen.

Jag kom inte ens upp ur sängen på morgonen så jag fick ringa efter hjälp.

Det visade sig vara en mycket ovanlig biverkning i kombination antidepresivt o Concerta.

Även om denna medicin skulle fungera i hop med Concertan så kunde

1 av 100 000 drabbas av detta o att just det skulle vara jag som alldrig annars skulle vara speciellt utvald he he

Men när jag slutade med dom antidepresiva så släppte besvären efter 3 dagar.

Lasse

AdHdBrUdEn
3/29/12, 12:56 PM
#4

aj då det lät inte bra :/ vad åt du för antidepp då? och hur många mg? jag får hoppas att det inte händer mig, äter 25 mg. ska inte upp i så mycket men man får testa och se =)

tarotlasse
3/29/12, 1:10 PM
#5

Då jag blev så fruktansvärt sjuk fick jag Mirtazapin o  den svagaste dosen 15 mg.

Lasse

AdHdBrUdEn
3/29/12, 1:20 PM
#6

ok. tråkigt att det ska bli så när man bara vill må bra och leva ett normalt liv. det är så typiskt

Annons:
Zoda79
11/12/16, 3:38 PM
#7

Hej ! Satt och googlade Sertralin och Cinserta. Ser ganska snabbt att komben kan vara logiskt sett sämre . Den ena tar ut den andra och självklart alla reagerar olika . Har haft ADHD diagnosen i snart 3 år och det är fantastiskt vad man går framåt . För mig är det tråkigt och jag ska inte vara pessimist , men idag är jag sönder bränd efter alla år av slitande på praktik och Fas3. Jag är glad att ni haft konversation om denna kombination , för jag är i valet och kvalet om jag ska prova. Jag är överanalyserande och ältande i min ADHD vilket är för och nackdel .

Agafia
11/14/16, 10:40 PM
#8

Jag äter Conserta och Sertlarin sedan några år , ADHD/Asperger och en utmattningsdepression . För att kunna ta Conserta måste jag ta något humörhöjand annars går jag ner i en djup depression , tydligen en känslighet hos mig . Så det är olika hur man reagerar .

Upp till toppen
Annons: