Annons:
Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 5341 ggr
[Kaktuz]
5/5/12, 8:50 AM

Aspergerkvinnor

Finns en nystartad grupp på Facebook om ni är intresserade.

Hej, Nu startar jag en grupp för kvinnor med Asperger, en rätt 'osynlig' grupp, tyckte det behövdes! För vi har inte samma problematik som killarna heller! Det finns o har funnits fler som oss men det är inte uppmärksammat så mycket..men tänk va många som gått odiagnosticerade genom tiderna (fick diagnos vid 29) o en del som gör än, kanske feldiagnosticerats osv..Vi behöver inte samtala om nåt speciellt här på sidan eller om allt möjligt, men AS kanske blir en gemensam punkt ändå! Bjud gärna in andra AS kvinnor. Jag hoppas gruppen ska bli lagom stor o att vi ska ha en trevlig o fredlig ton här inne, väl mött:)

Länk

Annons:
[Vargöga]
5/5/12, 12:59 PM
#1

Nu har jag ansökt om att få bli medlem i gruppen. Jag fick min diagnos ändrad från ADHD till Asperger nu i år.

foz8
5/5/12, 2:36 PM
#2

Tack Mickiz:) Har inte vart inne på den här sidan på över ett halvår tror jag, kul vi fick igång denna fb sida!  /fozzieGlad

Labolina_73
5/5/12, 9:32 PM
#3

har inte AS men känner igen mej i AS, jag har precis blivit diagnoserad ADHD men det känns som att det är nåt mer som jag inte kan sätta fingret på…

//L

[Kaktuz]
5/6/12, 8:02 AM
#4

#1 Välkommen Glad

#2 Tack själv Glad

#3 Har du talat med läkaren om det ? Obestämd

Labolina_73
5/8/12, 5:42 PM
#5

#4 nej jag har inte pratat med läkaren om det,, kanske bör göra det.. Men just nu väntar jag på tid till läkaren..

//L

[Kaktuz]
5/9/12, 5:58 AM
#6

#5 ja ha du funderingar så ska du ju vända dig till den du har/haft som läkare. Hoppas du får de snabbt!

Annons:
sudniF
5/11/12, 1:48 PM
#7

För feg, har ju inte alls gått ut med varken AS eller ADHD diagnosen

[Kaktuz]
5/11/12, 2:58 PM
#8

#7 Du har men du har inte berättat för omgivningen ?

sudniF
5/11/12, 3:10 PM
#9

Ja jag har en utredd ADHD diagnos och en enligt läkaren AS diagnos också, inte lika väl utredd men men , hon är en sån som är väldigt inne på eller in i det där med AS och flickor/kvinnor.

Min sambo vet, mina föräldrar var ju på föräldrar intervjun för ADHD utrednigen men vi har inte diskuterat resultatet. Inte pratat med någon annan heller.

Skam är mitt förnamn mellannamn och efternamn, ja jag skäms även om det går bra eller jag vinner något jag tar mig för i lägen där det går att vinna. Skäms

[Kaktuz]
5/11/12, 3:17 PM
#10

Då förstår jah, är ju inte tvång och vara med där heller. Toppen att vara här inne på denna grupp, där du är så gott som anonym Cool

[Kaktuz]
5/13/12, 7:44 AM
#11

Så förbannad! Gruppen har blivit hackad av en inbjuden medlem, alla dokumentet som är skrivna är redigerade och tomma! Fått sitta här på morgonkvisten och komma ihåg dokumenten och blocka dem medlemmar denna person bjudit in.. och denna är inte kvar heller. Är en sån som går med i grupper överallt och förstör! Ooohh!! Skrikandes

[Vargöga]
5/13/12, 9:09 AM
#12

Nä vad i h***ete. Varför förstöra allt som vi(ni) gjort?

[Kaktuz]
5/13/12, 9:33 AM
#13

Vi misstäner de är en person i en annan grupp, så hela morgonen har jag agerat polis, bla för att denna falska FB kontot har en egen uppdiktad AS grupp och refresar till Autism- och Aspergerförbundet, så dit har jag mailat, även anmält kontot till FB. Varnat admin i den andra gruppen om detta med. Är så trist detta.. Suck.. Gråter

Annons:
Internettan
5/14/12, 4:37 AM
#14

Nu blir jag nyfiken. Vad är det för skillnad mellan killar och tjejer med Asperger?

"Every point of view is a view from a point."

[Kaktuz]
8/6/12, 9:41 AM
#15

Gruppen går fint fint, dock hackas det ännu men lätt att avslöja. OM du är intresserad att vara med där inne, skriv gärna ett PM till mig innan, vi ha lite extra koll på nya ansökningar pga hackandet. Är bara och skriva ett kort hej och efternamn så fixa jag in dig.

[Varulv]
8/6/12, 4:52 PM
#16

Ja, liksom Internettan skulle också jag vilja ha svar på den frågan - vari består skillnaden i AS-hänseende mellan AS-tjejer och AS-killar? (vilken tydligen skulle vara så markant, att den motiverar en tråd, varifrån AS-killarna utestängs…)?

mayolica
8/6/12, 5:00 PM
#17

här är en till som undrar vad som är skilnaderna???

är oxå lite fundersam när jag läser att folk(både tjejer o killar) får ADHD diagnoser utbytta mot asberger???

~ mayolica ~

[Kaktuz]
8/6/12, 5:06 PM
#18

Lite står de ju i första texten…

Men ta en titt på detta:

_http://www.modernpsykologi.se/fragor-och-svar/kvinnor-med-asperger-ar-mer-sociala.htm
_

sudniF
2/14/14, 9:03 PM
#19

Finns gruppen fortfarande? Eller finns det någon liknande, sluten?

KittyBean
2/17/14, 12:33 PM
#20

Är också nyfiken på om den finns kvar.

Annons:
sudniF
2/19/14, 7:06 PM
#21

Om det inte finns kanske det kan vara värt att starta om?

Upp till toppen
Annons: