Annons:
Etikettlekar-kluringar
Läst 3005 ggr
[MissNathalie]
2012-06-27 23:53

Får spatt och spader.

Nu har jag snöat in totalt, som vanligt. Skulle leta efter vilka mediciner som innehåller laktas på FASS. Efter massa klickande helt galet så såg jag "Belladonna" som är en hallucinogen och blev givetvis nyfiken och klickade mig in där och hittade denna medicin:

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=AP_00002571&DocTypeID=30&UserTypeID=2

Läkemedlet har varit avregistrerat sedan slutet på 40-talet och jag kan inte hitta någon information om det! Detta dödar mig för jag bara MÅSTE veta vad det använts till. Överväger att sticka till biblioteket för att se om man kan hitta något där. Ååhhh hatar när jag blir såhär!

Någon som har tips och idéer på vad det kan ha använts till? :D

Annons:
Allamej
2012-06-27 23:57
#1

Smärtstillande av vad jag kan se av de andra ingredienserna.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[MissNathalie]
2012-06-28 00:15
#2

Ja, eller hur men vart tusan kommer Belladonnan in i bilden? För att man inte skulle ha tråkigt när man låg där lamslagen? :D haha

Allamej
2012-06-28 02:23
#3

Belladonna är bra mot hjärtbesvär i små mängder, används även idag.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

indra-bus
2012-06-28 09:16
#4

Tror att de förr användes mot psykoser med inslag av haucinationer (stavning?

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Allamej
2012-06-28 09:20
#5

indra-bus då förstår jag inte varför det är kodein, koffein och solhatt med.

Kodein smärtstillande

Koffein uppiggande

Solhatt förkylnings äckel päckel.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

indra-bus
2012-06-28 09:23
#6

då den gav motsatt efekt på dem. Jobbade faktiskt på psyk. För 20 årsedan.

Såg ungdomar som tagit de o fastnat i en psykos i stället o de är ingen rolig syn de vill jag lova.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Annons:
Upp till toppen
Annons: