Annons:
Etikettnpf-och-psykisk-sjukdom
Läst 4467 ggr
Labolina_73
8/9/12, 11:56 AM

ADHD och Bipolär typ 2?

Jag undrar, är det någon här som har dessa båda diagnoser och hur medicinerar ni eller vad gör ni åt det i första hand? Vilkat verkar taöverhanden på det andra, vilket märker ni mest av?

//Linda

Annons:
[Kaktuz]
8/10/12, 8:15 AM
#1

Me. Periodvis. När det bipolära vill vara aktiv så körs även adhd:n in och jag bli en kanin som far överallt. När de är tvätemot så vilar adhd:n aktivt men kroppen har ändå myror i kroppen och jag får svårt att sova. Trots massa "lathet" av det bipolära i den perioden..

Medicin har provats, X antal st olika.. Inget har fungerat..

Labolina_73
8/10/12, 1:13 PM
#2

har du fått prova Lithium någon gång? eller vad har du medicerat för? ADHD-n eller Bipolär?

//Linda

[Kaktuz]
8/12/12, 9:00 AM
#3

Nepp. ADHD:n, för den ger sig till känna mest. Nu har jag en perido på vakenhet och rastlöshet, och de kan beror på både ADHD:n och det biopolära..

Erikastrandberg
5/29/13, 4:14 PM
#4

Nu är denna tråd jättegammal, men jag skriver ändå. Jag har ADHD och bipolär typ 2. Jag behandlas med Ritalin mot ADHD och lamotrigin för bipolariteten. Har dessutom atarax och zopiklom vid behov, detta funkar väldigt bra för mig, mina sjukdomar går jättemycket in i varandra så jag har svårt att veta vad som är vad, och tydligen är det ganska vanligt att det är så eftersom många symtom är likadana för båda sjukdomar :)

Niclas87
5/29/13, 11:59 PM
#5

Dom eh lika på många sätt sen är det väldigt individuellt hur man uppfattar symtomen

Labolina_73
5/30/13, 12:27 PM
#6

#4 jag så är det för mej oxå,, jag vette fasen vilket som är vad.

det går hand i hand på nåt vis.

jag har ännu inte fått börja medicinera för ADHD och det stör mej till vansinne,, den ena läkaren vet inte vad den andra gjort och den jag kom  bäst överens med har slutat.

Jag äter 2 olika mediciner nu för Bipolär, antideppresiva, sömntabletter och tabletter som är förebyggande mot migrän samt skakningar (som orsakas av mina andra mediciner.. :-/

snacka om kaka på kaka… 

inte särkilt kul att gå till apoteket kan jag säga.. ☺️

jag känner mej ganska maktlös och virrig… 

/L

Annons:
Niclas87
10/10/13, 2:47 AM
#7

Har personer i min omgivning som har nästa hela alfabetet.

Och jag vet hur dom handskas med den.

Skriv till mig om du vill har en del att ge

Upp till toppen
Annons: