Annons:
Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 2792 ggr
[Varulv]
8/17/12, 6:01 PM

Asp-arbetare?

Du är aspergare.

Du har jobb.

Min fråga är: vad för slags jobb har du? är det på heltid eller deltid? trivs du med det? etc.

Alternativt:

Du är aspergare.

Du har inget jobb.

Min fråga är: trivs du med situationen? Om inte, hur kunde din situation göras bättre?

ObestämdFlörtGlad

Annons:
[Joanna76]
8/17/12, 6:09 PM
#1

Jag har ett jobb, på 50%. I ett arkiv på en förvaltning. Trivs utmärkt, nära hem (5 minuters promenad) och jag har bra rutiner på jobbet. Anställningen är en sk OSA som tyvärr bara är till årsskiftet. Pga ekonomin anställer dom inte folk mmen jag hoppas på ett lönebidrag

sudniF
8/17/12, 6:13 PM
#2

Inget jobb (har haft diverse olika, mkt vägjobb)

Sjukskriven, vete tusan vad jag gillar det, men med tank på att gå in på en affär och köpa en liter mjölk är lite överkurs och att jag lätt hamnar i överturbo och sen djupkraschar som nu så, tja näö jag tror jag behöver lära mig hantera mig själv bättre först.

Så jag kan hushålla bättre med mig själv, energin behövs till barnen, samtidigt mår jag väl inte helt bra av att bara vara hermma. Men göra saker bland folk får mig att gå i baklås.

[PiercedNymphaea]
8/26/12, 2:44 AM
#3

Jag har inget jobb, har varit sjukskriven sen jag var 17år (alltså sjukskriven i 7 år). På ett sätt trivs jag, för att jag är otroligt stresskänslig så att inte ha ett jobb att stressa upp sig för pga mycket folk/intryck, lyckas komma upp tidigt på morgonen trots insomningsproblem ihop med behov av minst 11-12 timmars sömn, et cetera kan vara skönt.  Men samtidigt vill jag göra mer på dagarna, få rutiner och min dröm är att bli tatuerare.  Så det är lite tudelat i vad jag trivs bäst med. Å andra sidan har jag aldrig haft ett jobb så jag kan inte säga med säkerhet att jag skulle trivas med att jobba heller, men samtidigt kan jag ha tur att få ett jobb som tatuerare när jag har gått klart som lärling där jag stortrivs i studion där jag skulle jobba i såna fall.

Men jag kommer nog aldrig kunna jobba 100%, det tvivlar jag starkt på att jag skulle klara. Jag måste ha några dagar förutom helgen till att återhämta mig, smälta alla intryck och bearbeta allt som har hänt runt omkring.

[Varulv]
10/8/12, 10:52 PM
#4

Tack för era svar! Glad

Själv har jag inget jobb för närvarande, men önskar att jag kunde få ha någonting som jag trivdes med och passade för. Men inser, att detta kan vara väldigt svårt att ordna i dagens effektiva samhälle.

Jag vet att jag har flera områden där jag är mycket bra. Varför skulle dessa talanger/kunskaper/erfarenheter inte kunna få komma till sin rätt? Det har jag lite svårt för att riktigt till fullo kunna förstå.

muammar
10/8/12, 11:04 PM
#5

Jag är mittemellan. Har haft anställningar inom diverse, mestadels arbeten som kräver gymnasiekompetens, ofta är högskolestudier meriterande.

Är deltidsarbetslös, dvs, har endast tim.vik. Både gillar och ogillar mitt jobb och arbetsplatser - klarar inte av all social interaktion något vidare, synnerhet då folk har sjuka uppfattningar hur det är rimligt att agera gentemot varandra - arbetet först liksom…

Anonym
Anonym
10/9/12, 3:34 PM
#6

Är 28 och har aldrig haft mer än väldigt korta sommarjobb som jag dessutom blivit sjukskriven från. Men jag trivs inte hemma och hoppas nu efter min dagnos att jag ska få hjälpå att hitta en 50% sysselsättning. Mer klarar jag inte eftersom jag blir så hemskt trött av att koncenterar mig. Har också fruktansvärt svårt att sova och klarar inte tidiga mornar. Och jaag behöver ett jobb som är enformigt för att jag ska lära mig det och trivas med turinerna.

Annons:
Upp till toppen
Annons: