Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1682 ggr
STEFF78
2012-09-03 11:22

Concerta På Förmiddan

En kontring till mitt senate inlää som skede igår. Den jag skickade igår var sent på eftermiddan. Den var mer dyster depprimerande än något annat tyckte jag..och oerhört osamanhängande. Kanske till och med oförståligt.

Idag så iallafall är allt helt okey. har tagit medicin och känner mig som jag oftast brukar på förmiddan helt lugnt stabil och inga konstigheter.

De bästa är att jag inte isolerar mig så mycket idag. Utan att jag går ut mer än de jag måste. Och träffar kompisar.

Men grejen är det jag har haft ett långvarit missbruk och har enbart missbrukar eller förredetta missbrukar vänner omkring mig. JAg har varit borta från droger och såna kretsa sen över ett år tillbaka och efter medicinering inte vill eller behöver falla tillbaka på det. Som jag alltid förr eller senare har gjort efter att ha kämpat med att hålla mig.

Som jag skrev igår har jag slutat med olika laster en av dom är cigaretterna och kaffe dricker jag inte mer. Jag längtar inte till den där Cigaretten och Kaffet på morgonen eller till maten.

Och inte heller tänker jag och romantiserar om droger. Men jag isolerar mig mest för jag inte heller vill ta en risk varje dag och får välja noga vem jag umgås med. Samtidigt så ska min beslutsamhet kännas starkare än att jag skulle påverkas. men nog om det.

I efter september så ska jag och vill jag börja arbetsträna hälst hade jag velat det redan idag. För jag har varit hemma och sjukskriven över ett år. Hsar aldirg haft emot att vara utan plikter eller jobb. Min inte kännt så efter medicin Vill ta tag i grejer och förändra min situation och inte bara vänta på att någon ska sparka mig i röven eller ta hand om mig och bli instutitionskadad. NEJ.. OM DE SKA HÄNDA NÅTT SÅ MÅSTE JAG BÖRJA MED ATT RESA MIG FRÅN SOFFAN :)

Vilket jag ska efter detta inlägg..

HA en Bra Dag iFokus

Annons:
Adur
2012-09-03 18:53
#1

Jobbigt när man måste försöka undvika sin bekantskapskrets för att de inte är bra för en… Men det låter ju bra, det där med att du vill resa dig ur soffan! :-) Är det alltså medicinens förtjänst, menar du?

OogleMoogle
2012-09-04 08:18
#2

Jag började själv med Concerta igen idag efter ett långt uppehåll. Jag har själv aldrig ens varit i närheten av något missbruk men jag har bekanta som har missbrukat just den medicin jag tar. Det innebär att jag måste vara ganska diskret med vilka jag pratar med om den för att helt enkelt slippa påtryckningar.

Det gör mig mer och mer irriterad och rädd att medicin som folk faktiskt behöver för att klara vardagen missbrukas av andra som knark. Det skapar så mycket misstänksamhet i media både mot medicinen och diagnosen. :(

I USA verkar det så vanligt att dom nu har börjat sälja ett "lagligt alternativ" till ADHD-medicin till folk som helt enkelt bara vill få en kick. Det är vidrigt.

Jag vet att det inte ska diskuteras missbruk på den här sajten men jag antar att det är okej om det diskuteras ur den här vinkeln.

STEFF78
2012-11-21 15:47
#3

#1 skrivetav Adur

Abdolut. Dden verkar så på mig :)

#2 skrivetav OogleMoogle

De stör mig inte att faktiskt ta avstånd från den bekanstakep. Har absolut inget gemensamt längre.

De finns dock få man har tyckt mycket bra om med eller utan aktiv eller drogfri men de två stycken dom har jag kontakt med ibland.

Upp till toppen
Annons: