Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1305 ggr
[Kaktuz]
2012-09-11 20:35

Speed

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet jag kan få mina speedattacker på tangentbordet, innan munnen får tala för sitt, hjärnan går i högvarv. Så när jag ska förkalra något kan det bli totalt missuppfattat och misstolkas som ren skit.

Så jag ber er alla om ursäkt för mina attacker från fingrarna, när inte hjärnan hänger med för att får de rätt.

Ska sluta skriva på BF…

Annons:
tarotlasse
2012-09-11 22:22
#1

Ja du då får skriva vi nog alla skriva ett sådant inlägg.

vi har ju  problem med både koncentration impulsivitet och många med sina skrivproblem så det missuppfattas. Speciellt när klockan  börja bli 22 -23 o ibland senare märker jag att det kan vara väldigt svårt att läsa vad jag skriver.

Jag har fått flera mail om att hålla mig mykter men det är jag men min Melatonin tablett är inte att leka med för där händer det att jag skrivit inlägg som jag inte har en aning om är dom väldigt otreliga så ta bort dom för vill absolut inte var otrevlig här..

men får säga att melatonim som är kropppens eget hormom hsr nog varit en riktigt effektiv drog för mig jag blir så hög somnar som ett barn och får tyvärr minnes förlusster av den så har hittt en del innläg efter meltoninent

JohannaEkroth
2012-09-11 22:33
#2

Kaktuz - Vi är bara människor, gör massor av misstag hela tiden, inte raderar vi oss från livet för det. Nä skrutt! Kyss

Jag tycker mycket om dig ska du veta och alla andra som skriver på den här sidan och jag säger oftast vad jag tycker och jag gör det för att jag bryr mig om dig/er! Kyss

Vi har alla svårigheter av olika grad att tackla och det har vi alla i huvudet. Jag är ganska duktig att uttrycka mig i skrift och är lite av en lagryttare.

Men sedan har jag andra svårigheter; såsom matlagning, att få i mig tillräckligt med mat, blir lätt sotis och känner mig utanför, har svårt att ta tag i saker, flyr ifrån krav.

______________

Ibland skulle jag vilja be er som har agg eller på annat sätt tycker illa om andra medlemmar att försöka att inte flyga i taket när man får syn på "fiendens" Avatar eller användarnamn, utan om man kunde dölja det med en pappersbit, hehe. Och sedan bara läsa texten som användaren skriver såsom om det vore första gången du ser användaren på iFokus och läsa texten helt tom på tidigare erfarenhet och historia.

Alla människor är värda nya chanser.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

PiganX
2012-09-11 23:13
#3

Kaktuz, alla har vi våra stunder. Inte ska du sluta skriva här, då försvinner ju en bit av pusslet, och då är ju inte pusslet helt längre. Obestämd

#2 Hanna, bra sagt, det där sista nedanför strecket! Glad

Admantine
2012-09-12 04:21
#4

Jag tycker inte heller att du ska sluta skriva Kaktuz! :-)

indra-bus
2012-09-12 08:14
#5

De skulle vara tråkigt om du slutade. De skulle göra mig ledssen.

Gå in o titta på problem hundar. Tråden om hund för bud.

Så får du se en en lika sinnad ;)

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[Varulv]
2012-09-12 12:20
#6

Men Kaktuz, vad syftar du på för inlägg då, där du anser att du gått över nån slags gräns… Obestämd

Du som är en så frisk fläkt härinne! Du  s k a  ju skriva precis så, som du gör! Det är din personlighet, och den uppskattas väldigt mycket, åtminstone av mig och jag tror av många många andra. Glad

Annons:
OogleMoogle
2012-09-12 13:04
#7

Det är lätt att skriva något som man sen ångrar. Jag har ibland tagit åt mig av saker på internet och skrivit långa haranger av mina personliga åsikter som jag sen undrar om de verkligen var nödvändiga, men det är sånt som händer. Jag har upplevt det här forumet som ett av de mest öppna och vänliga jag hittat på internet. Alla kan ju inte komma överenns hela tiden.

Jag är ganska ny här och än så länge så har jag inte sett någonting som jag tycker känns olämpligt eller otrevligt, även i de diskussioner där folk inte håller med varandra.

Sudda bort skuldkänslorna :)

kristina130
2012-09-12 13:11
#8

Du får inte sluta skriva här Kaktuz, du är ju en del av forumet, och har många kloka ord, och många roliga inlägg!!!!!!!!

indra-bus
2012-09-12 13:29
#9

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[Kaktuz]
2012-09-15 09:24
#10

#6 Jag blev lite chockad för jag fick lite meningar i ett inlägg av en jag tcyker om av er här inne, och de tog hårt på mig. Skrev även till den medlemmen jag råkade nämna i det inlägget men denne hade inte tagit åt sig av mitt.. Så jag blev kluven.. Ena påhopp eller ja annan sida av denne person jag vänt mig till här inne, medans nämnda medlem inte var ledsen osv..

Jag orka helt enkelt inte lägga mer energi här inne, för att då måste jag sitta och koncetrera mig på det jag skriver så det inte missuppfattas m.m. Jag verken hinner eller ha lust längre..

#9 Tack.

Och alla andra inlägg.. Tack. PM godtas..

(Fått godkänt av haxriket.se att dela med deras texter)

Dagens ord; Missförstånd

Är det inte underligt, hur många gånger vi får höra ursäkter för varför saker inte riktigt gått som planerat. Tänk alla missförstånd som inte bara uppstår via den skrivna texten mail eller mess, utan även alla uttalade ord som så lätt kan missförstås.

Visst finns det dem ständigt "vill" missförstå, för det ger dem rätten att mucka och bli av med den där frustrationen de gått och burit på. Men de allra flest vill trots allt inte missförstå, de har bara siktet lite fel inställt och gör dig direkt beredda på strid. Jag tycker det är så underligt att människor i dessa lägen direkt tror det värsta, att det inte ens finns en tanke på att de kan ha missförstått det hela. Att man låter sina antaganden och brist på sikte få förstöra vänskap eller relationer, år mycket förvånande för mig. Tänk så mycket energi som läggs ner på missförstånd, anklagelser, sorg osv… När allt detta hade kunnat undvikas genom att ställa frågan; "hur menar du nu?", innan man drar förhastade slutsatser.

Handen på hjärtat,så har vi väl alla haft en slirig tunga för att vi kanske uttalat oss,när vi tänkte på något annat, var irriterade på chefen, hade huvudvärk eller vad det nu kan vara.

Men det är ju inte bara sändaren som kan ha ett dåligt inställt sikte,även mottagaren har ju sin del i missförståndet. Mottagaren kanske irrar runt som en "yr höna" i sina tankar, är irriterad över något, sovit dåligt eller vad det nu kan vara.

Rent logiskt vet vi ju hur missförstånd och missar uppstår. Vi vet också att de flesta människor faktiskt har en hel del annat för sig än att såra just oss. Så viktiga är vi kanske inte i andra människors liv, att de planerar illdåd mot oss. Rent logiskt vet vi detta, och rent logiskt vet vi också hur vi tycker vi ska uppföra, oss vid ett missförstånd… Och ändå…

Kanske kan det vara dax att börja använda hjärnan och inte bara hjärtat, till att ifrågasätta det vi nyss såg eller hörde. Tänk så mycket sorg och besvikelser vi då hade kunnat undgå.

Upp till toppen
Annons: