Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 1638 ggr
Rebellkatten
2012-09-15 23:37

Träder fram ur skuggan.

Hej och hallå.

Jag heter bonni, är 30 år och bor i enköping. Jag bor med min sambo (som också har ADHD, fast han har haft sin diagnos sedan han var 7 eller nåt). Jag tycker om att pyssla, spela tevespel, läsa böcker och skriva.Jag gillar allt som är gulligt och kawaii, samlar lite lätt på My little pony och 80-talsleksaker. Just nu arbetstränar jag på ett katthem.

Fick min ADHD-diagnos för tre veckor sedan. Hade verkligen ingen aning om att det var ADHD som var mitt "problem" innan utredningen påbörjades i december -11.Nu fattar jag vad det är som alltid lägger krokben för mig när jag försöker göra "normala" saker som att arbeta eller plugga.

Har genom hela skoltiden känt mig annorlunda. Men inte riktigt kunnat sätta fingret på vad. Det enda var väl att jag hellre satt och läste eller ritade än lyssnade på vad läraren gaggade om framme vid tavlan. Har haft återkommande depressioner och självskadebeteende och högvis med ångest. Har guppat runt inom närpsykiatrin/öppenvården sen jag var 18 men inte fått någon direkt hjälp eller någon som velat sätta någon diagnos på mig. Varit periodvis sjukskriven, arbetssökande, försökt plugga upp mina gymnasiebetyg på olika sätt. Hade inte mitt första arbete förrns jag var 26 år.

Provade Ritalin 10 mg i två veckor men det funkade inte alls, jag blev personlighetsförändrad, fick extra ångest, dimsyn, irritation och hjärtklappning.

Blablabla. Jag är rätt bra på att babbla på som ni kanske märker =D

Ha det gott därute, jag vet att ni kämpar <3

Annons:
PiganX
2012-09-15 23:47
#1

Varmt välkommen hit till BF! GladKyss

Pelle Långlös
2012-09-16 07:18
#2

Välkommen hit. :-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

zatanica
2012-09-16 09:52
#3

Välkommen hit, här finns det fler som är bra på att babbla Glad

Rebellkatten
2012-09-16 12:26
#4

Jag bara hoppas att jag inte lägger mig i för mycket i folks trådar. Ehhehe. =D Antar att sånt beteende kan vara rätt vanligt här iofs.

Känns skönt med ett sånt här forum då min ADHD-grupp tagit slut. Även fast min sambo har ADHD så har inte vi samma problem med saker. ^_^

Tack för välkomnandet <3

kristina130
2012-09-16 13:09
#5

Välkommen hit säger jag också Glad

Porklash
2012-09-16 13:25
#6

Välkommen Rebellkatten!

Nä man är inte lika bara för att man har samma diagnos. Tänk om fler människor som jobbar med människor kunde lära sig det?

Men jag blir ju nyfiken:vill inte din läkare att du provar någon annan medicin? Förresten så är biverkningarna du skrev om inte helt ovanliga vid en för låg dos av metylfenidat? Sa läkaren inget om det?

Alltså ibland försvinner biverkningarna vid en höjd dos. Ja det kan låta konstigt men vi blir ju också lugna av upp-piggande så…

pEr

Annons:
OogleMoogle
2012-09-16 21:26
#7

Välkommen! Känner igen mig i din berättelse :) Hoppas att det fixar sig nu och att du kan få mer hjälp för att komma dit du vill i livet!

[Varulv]
2012-09-16 22:00
#8

Välkommen! säger också Varulv Glad

[Sandi92]
2012-09-17 02:17
#9

Hej! Jag samlar också på My Little Pony. Glad

Rebellkatten
2012-09-17 14:37
#10

#6..vaaa? kan man få mer biverkningar vid en för låg dos? Hade verkligen ingen aning. Jag har iaf förstått att 10 mg Ritalin är en väldigt låg dos, min svägerska äter 60mg t ex.

Men min person sa inget alls om extra biverkningar vid låg dos. Ska träffa henne nästa vecka och lär väl få Concerta eller medikinet utskrivet då, hoppas iaf på högre dos. Kände inget alls av ritalinet, förutom biverkningarna.

#9 Oohh,samlar du också? Samlar du på någon specifik generation eller på alla? Jag samlar g1 och på de där påsarna med småponnisar. =D

[Sandi92]
2012-09-17 22:14
#11

#10 Jag samlar på alla generationer, men fokuserar mest på G1 och G4. De små "blind bag" ponnysarna är jättesöta. Har många av dem. Skrattande

Upp till toppen
Annons: