Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Hjälpmedel & Stödinsatser

Vardagssamtalskurs

2012-09-17 18:49 #0 av: Anonym

Imorgon börjar jag en vardagssamtalskurs.Kommer hålla på hela hösten,och kanske till våren också.Ca 2ggr per månad.Någon som gått en sån?

Anmäl
2012-09-18 16:49 #1 av: Anonym

tack för stödet.....

Anmäl
2012-09-18 17:45 #2 av: Zaphix

Gick det bra?

Verkar inte vara någon annan som har gått en sån kurs här..

Anmäl
2012-09-18 18:02 #3 av: mayolica

Har aldrig hört talas om några sådana kurser?Förvånad

~ mayolica ~

Anmäl
2012-09-18 18:20 #4 av: appelsinchoklad

Vad är det för kurs?

Anmäl
2012-09-19 07:57 #5 av: Anonym

Det är en kurs för oss med asperger.Man lär sig starta, hålla igågn och avsluta samtal på bra sätt.Blir mer social.Veta vad man bör och inte bör prata om,hur mycket, lär sig om kroppsspråk osv.
Man följer en kursplan,jobbar i grupp och vi kommer se filmer och spela rollspel.

Anmäl
2012-09-19 18:14 #6 av: [Varulv]

Låter som en väldigt bra kurs!

Nu är jag så gammal, att det väl inte är så stor idé för just mig att gå en sådan kurs, men annars hade jag mer än gärna gjort det.

Minns bara en sån liten sak som att det kanske bara var omkring tio år sedan jag fick pejl på hur man avslutar ett samtal. Tidigare hade jag inte klarat av det på några villkors vis. Men i något sammanhang var det någon som "avkodade" samtalsmetodiken för mig, och allt sedan dess har det gått jättebra att styra upp samtal - bara att följa "manualen"! Flört

Så sådana där kurser är nog jättenyttiga för oss aspergare!

αγάπη

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.