Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2225 ggr
allobosia
9/25/12, 1:55 PM

Hur får man snabb hjälp?

Jag har gått hos psykolog mycket förut och fått diagnos ADHD och Bipolär. Nu sökte jag mig tillbaka för jag ligger i en sån neråtperiod att jag inte ens klarar av att gå till jobbet.

Fick komma dit på ett besök och fylla i ca 5 feta häften med frågor.. Sen fick jag berätta lite allmänt om hur det är nu i vardagen.

De skulle ringa mig samma vecka eller SENAST veckan efter. 1 månad hann gå och idag ringde jag själv upp för att fråga hur det gick.

Det är inga problem sa dom, du är uppsatt i väntelista för utredning..

Jag; När får jag tid då?

Dom; Om ett och ett halvt år!!!!

Är det konstigt att folk tar livet av sig då undrar jag?? Nej usch vad dåligt..

Annons:
Pelle Långlös
9/25/12, 2:15 PM
#1

Utredning för vad då? Mår du inte bra så beger du dig till psykakuten och lägger in dig.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

allobosia
9/25/12, 3:01 PM
#2

Ja jag vet faktiskt inte ens vad som ska utredas. Nej det har jag inte tid med. Då förlorar jag väll både jobb och djur.

JohannaEkroth
9/25/12, 3:12 PM
#3

När det är så lång kötid så låter det som att det skulle vara någon kompletterande neropsykiartisk utredning som t.ex Asperger eller något annat.

Har du fått sjukskrivning undertiden? Vad jobbar du med annars? Hur länge har du varit ifrån jobbet?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

allobosia
9/25/12, 3:39 PM
#4

Ja, skulle kunna tänka mig att dom vill testa för OCD eller liknande.

Nej, ingen sjukskrivning. Jobbar 80-100% i butik. Har varit hemma 1 vecka nu. :/

JohannaEkroth
9/25/12, 5:35 PM
#5

Är det hos en psykolog du har varit eller hos en läkare/kurator på vårdcentralen?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

HannaM
9/25/12, 11:08 PM
#6

Ok, förlora livet eller förlora jobbet? Är det så illa att du är rädd att göra något som kan sluta illa så finns psykakuten. Dessväre är utredningsköer långa, i stort sett överallt. Det är möjligt om man har pengar att köpa sig en utredning privat men det är inte billigt.

Annons:
allobosia
9/26/12, 12:46 AM
#7

#5

Det är hos psykolog jag varit.

#6

Jadu.. Jobbet förlorar jag ju iofs mer än gärna. Ja hade jag pengarna skulle jag göra det..

Men jag kan inte förstå vad det stora problemet är.. Jag vill ha medicin för det bipolära.. Varför ska man behöva vänta så länge på det? :( Helt sjukt..

JohannaEkroth
9/26/12, 12:59 AM
#8

Äter du inga antidepressiva idag?

Kan du inte besöka psykakuten och iaf prata om hur du mår, och hur du känner?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

allobosia
9/26/12, 1:17 AM
#9

#8 Nej det enda jag har hemma är Concerta och det mår jag ännu värre av.. Får mer ångest av det.. :(

Jo, om jag måste gå och vänta så länge så är de det enda alternativet.. Annars vet jag inte vad som händer.. Kan det vara ett alternativ att gå via husläkare?

JohannaEkroth
9/26/12, 1:23 AM
#10

Visst kan du gå till din husläkare. Ska du vara hemma längre måste du ha sjukskrivining och det ordnar en husäkare med. Han kan även skriva ut antidepp om du behöver eller något annat. Samt ordna så du får komma till någon kurator eller någon psykolog och prata.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

allobosia
9/26/12, 12:37 PM
#11

Okej, ja bättre än inget.. Fick tid där på torsdag så vi får väll se vad hon säger.. Men allt är väll bättre än att vänta 1,5 år iaf.. Allt kan ju ha hänt på den tiden..

allobosia
9/26/12, 10:12 PM
#12

Skönt.. Idag ringde dom tillbaka och bad om ursäkt för att de insett att de varit otydliga. Ska få hjälp snart med den bipolära delen, om ett par månader..

Utredningen var för något annat som jag misstänkte.

Anne-Hedvig
9/28/12, 2:33 PM
#13

Godt at det ser ut til å ordne seg for deg!

Annons:
Upp till toppen
Annons: