Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1806 ggr
AnneN
2012-09-29 00:29

Oj vilken skillnad!

Jag började med Concerta i sommar, men då det tog slut så fick jag inte tag i någon som kunde/ville skriva ut nytt recept till mig (semestrar och sjukdom hos kontaktpersonerna som skulle kunnat hjälpa mig), så har varit utan Concerta ett par månader. Mådde jätte bra under tiden ajg åt det och då jag varit utan nu så har jag inte alls mått bra, hade ju äntligen fått känna hur det är att leva med energi och koncentrationsförmåga.

Nu har jag äntligen fått de kontakter jag ska ha och fått nytt recept på Concerta som jag hämtade ut igår och tog första tabletten idag. Känner direkt vilken skillnad det blir på mig! Helt plötsligt så orkar jag göra de saker jag vill orka under dagen, jag kan hålla en tanke mer än några få sekunder och mår så otroligt mycket bättre än jag gjort utan medicinen!

Jag är GLAD!!!! Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Porklash
2012-09-29 01:13
#1

Kul!

pEr

.m.m
2012-09-29 08:11
#2

Låter urbra! Skrattande

Pelle Långlös
2012-09-29 10:11
#3

Härligt. Skrattande

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Rebellkatten
2012-09-29 20:11
#4

Supernajs!

Jag har ätit Concerta 2 dagar och känner verkligen en skillnad också. Tar så mycket längre tid innan jag blir trött =DDD

Zaphix
2012-09-29 21:15
#5

Härligt. :)

Concerta är verkligen fantastiskt på många sätt, hjälper en i vardagen väldigt mycket. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

tarotlasse
2012-09-29 22:07
#6

Härligt att concertan fungerar så bra men tråkigt att du fick vara utan medicinering så lång tid.

Jag själv har samma positiva upplevelse av Concertan är så stor skillnad på i dag mot innan jag medicinerade  och har inga speciella biverkningar heller.

Mina barn märker direkt om jag missat medicineringen ngn dag och frågar då om jag inte tagit min medicin.

Men märker ju även själv då jag inte tagit medicineringen att jag inte fungerar i koncentration, minne och trötthet.

Märker också att jag blir väldigt deppig då jag missar medicinen.

Jag har vid ett par tillfällen vid  arbets relaterade utlands resor avstått för medicineringen under ngn vecka åt gången.

Dels att det kan vara lite pinsamt med kollegor bli stoppad av narkotika hunden i tullen o då i olika länder redovisa tillstånd o papper på att man har detta lagligt som medicinering kan vara lite krångligt på vissa ställen.

Plus att det brukar vara en hel del umgänge med kollegor och kunder och sena nätter och  det brukar bli lite för mycket alkohol  på dessa resor och jag undviker ta medicineringen när jag vet att det blir en del alkohol.

Men min koncentration och mitt minne är ju helt katastrofalt  under dessa resor.

Lasse

Annons:
PiganX
2012-09-29 22:42
#7

Härligt att höra att medicinen hjälper så bra, och att du äntligen fått börja med den igen! Glad

Kram.

AnneN
2012-09-29 23:09
#8

#6 Okej då är jag lite tvärrt om, jag dricker ingen alkohol alls då jag äter medicin för det ger för stark verkan på mig.

Ska jag dricka alkohol så måste jag hoppa över medicinerna den dagen och om jag dricker mycket så kan jag inte ta medicinerna dagen efter heller vilket resulterar i att jag får stark ångest och inte klarar av att vara bland folk alls.

Jag väljer därför att dricka alkoholfria alternativ om jag är på fest eller på pubben med kompisar, jag kan ha minst lika kul ändå och slipper må dåligt, är även väldigt öppen inför alla om mina diagnoser och att jag äter mediciner som jag absolut inte kan kombinera med någon alkohol alls. Har hittills bara mött förståelse och nyfikenhet och ingen som reagerat negativt (utom någon som fått för sig att tycka synd om mig) Glad

Känner nu att en del av de biverkningar jag fick i början förra gången kommer även nu, men känner mig ganska lugn för jag vet att det går över om 1-2 veckor.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Smålänning
2012-09-30 00:13
#9

Hoppas jag får den medecinen. Låter väldigt bra. På onsdag börjar min utredning:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

AnneN
2012-09-30 00:21
#10

#9 Jag hoppas du får en bra utredning som leder till rätt diagnos och att du får den medicin/behandling som fungerar för dig Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

sudniF
2012-09-30 09:49
#11

Vad skönt att du har folk som  bryr sig och hjälper dig så det blir nått vewttigt av det och att det hjälper.

Den här j-a skitstans psyk är sanslöst och jag exploderar snart, trasslar och blitt svikenb när det kommer till medicin i snart 3år och längre på annat. Kräksless och noll förtroende nånsin för dom igen.

[Larsmagnus]
2012-10-01 11:28
#12

Härligt AnneSkrattande, var utan i 2 år och mitt liv blev bara mer och mer ohanterligt tills jag beslutade mig för att sätta in C.S igen

Julle-A
2012-10-02 13:23
#13

Vad skönt att höra att medicinen hjälper! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: