Annons:
Etiketthjälpmedel-stödinsatser
Läst 2218 ggr
JohannaEkroth
2012-10-01 01:21

Jakt efter Armbandsklocka

Har suttit här och försökt hitta en armbandsklocka som passar mig.

Krav:

Inte för feminint, gärna unisex.

Analog

Tydliga siffror för timmarna.

Siffror vid varje 5 minuter.

Alla siffror ska finnas.

Jag hittade äntligen klockor som var precis så som jag ville ha dem… tills jag tittade på priset. Visste inte ens att en armbandsklocka kan vara så dyr…

http://www.uret.se/longines-master-c-185_187.html?zenid=aa768ccf42404f6d1d77372712061068

Hmm, vet någon någon mycket billigare klocka som är just så tydlig?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
[Varulv]
2012-10-01 14:58
#1

Nä men det var det värsta… Förvånad Känns lite som upp-och-nedvända världen. Samtidigt som den digitala tekniken har möjliggjort klockor till nästan ingen kostnad alls, så envisas klocktillverkare att tillverka klockor på stenåldersvis… Obestämd

Klockan har tydligen helt enkelt blivit en statuspryl - onödig, men kanske att jämföra med ett smycke. - Fast smycken har ju funktionen att vara vackra; pryda sin bärare. Men dessa klockor kan väl knappast anses "vackra" på det sättet… Obestämd

Fiana
2012-10-01 16:13
Marinas Mix
2012-10-02 07:31
#3

Hoppas du hittar vad du söker Höstlegenden. Den ovan mig har redan lagt länkar till dem ställen jag klurade på

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

.m.m
2012-10-02 07:46
#4

Kan du tänka dig en barnklocka så kan de definitivt vara ett prisvärt alternativ. Det finns många snygga och "neutrala". Det "barnsliga" över klockan brukar ofta sitta i armbandet. Skillnaden är dock att urtavlan är något mindre. Men de är de klockorna som i princip alltid har en analog urtavla med siffrorna på plats. Hittar man nån fin så kan man bara byta ut armbandet sen. Det gör de gärna åt en. :)

Det skiljer kolosalt i pris på en klocka för barn och en för vuxen, även om skillnaden visuellt sett är liten. Är priset inte så viktigt och man ändå är ute efter en större klocka så brukar de flesta butikerna kunna råda bra. :) Hoppas du hittar vad du söker. Lycka till!

Upp till toppen
Annons: