Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1953 ggr
JohannaEkroth
10/3/12, 12:28 AM

OT - Internationella rymdstationen

Skulle du vilja bo här bland andra Bokstavsfolk? Foten i munnen

Just nu är det 6 stycken som bor däruppe. Folk har bott där sedan 2000. 2 personer först. Sedan 6 st från 2009. GladFörvånad

http://sv.wikipedia.org/wiki/Internationella_rymdstationen

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Zaphix
10/3/12, 8:00 AM
#1

Nej, det skulle jag inte vilja göra. Skulle inte jag driva andra till vansinne skulle andra driva mig till vansinne.

Fascinerad över att folk verkligen vill bo där.. För mig hade det varit mycket värre än ett fängelsestraff. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Allamej
10/3/12, 10:36 AM
#2

Nope, går inte… kan inte pärla utan gravitationen… Annars hade det varit ok.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

PiganX
10/3/12, 1:21 PM
#3

Nej fy vad hemskt, jag hade blivit galen.. Haha!

[Varulv]
10/3/12, 1:56 PM
#4

Tja - men jag talar inte flytande ryska, vilket är ett krav, läste jag… ObestämdFlört

Annars kan jag hålla med er andra om att det förmodligen skulle uppstå en och annan kontrovers… Foten i munnen

JohannaEkroth
10/3/12, 2:19 PM
#5

Varulv - Arkitekt som du är skulle du väl fortsätta rita på rymdstationen och bygga på den. Men kom ihåg att bygga jämt så den inte kantrar.

Allamej, vi kan kanske bygga nåt gravitationsrum. Förresten så är det kanske lite pill att pärla utan gravitation, eller kanske lättare, du tappar ju inte pärlorna. Foten i munnen

Bjuder på en filmsnutt inifrån rymdstationen. Tungan ute Lite spejsat är det allt! FörvånadFoten i munnen

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

JohannaEkroth
10/3/12, 3:00 PM
#6

Okej, om ni ändå skulle vara tvugna att bo här…

I denna videon berättar man hur man sover. De har sitt eget lilla krypin som de kan stänga dörren till och så har de en sovsäck. Killen som berättar har sin sovsäck fastsatt så han förblir stilla, men flera av hans kollegor har inte sin sovsäck fastsatt utan föredrar att flyta omkring fritt i rummet, stöta i någon vägg och flyta åt annat håll. Dörren är ju stängd så de flyter inte ut i hela staionen. Tungan ute

Hur skule du vilja sova tror du?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
JohannaEkroth
10/3/12, 3:04 PM
#7

Hahha, hmm, okej, jag tror jag måste klippa mig ännu mer om jag ska kunna vara däruppe i 0 G-kraft… Snygg frisyr, eller inte?! Foten i munnenCool

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Zaphix
10/3/12, 5:49 PM
#8

En fundering jag fick efter att ha sett den sista filmen är.. Behöver man BH när man är i rymden?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

JohannaEkroth
10/3/12, 11:15 PM
#9

Haha, Zaphix, en väldigt bra fråga! FörvånadFlörtFoten i munnen

I så fall är det ju bra om man inte behöver för jag hatar åtsittande BH:ar!

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Varulv]
10/3/12, 11:20 PM
#10

#5 Ha ha, ja kantra ja… Sånt skulle man ju inte behöva tänka på alls…!

Det sas en intressant sak i den första videon du visade nämligen att rymdstationen befinner sig i konstant fritt fall ner mot jorden - bara det att dess egen-fart gör att den liksom hinner undan hela tiden från att nå jordytan. Därav cirkelrörelsen runt runt…

#8 Det kanske är väldigt skönt för er tjejer däruppe… Känslan av bröstens tyngd, som kanske kan vara besvärande nere på jorden, bortfaller ju alldeles häruppe… Obestämd Inga hängisar här, således! Flört

Btw undrar hur de gör med "nr 1" & "nr 2"… Obestämd

JohannaEkroth
10/3/12, 11:37 PM
#11

Det ska jag visa dig, eller inte jag, men du ska fö höra om det, Varulv! Foten i munnen

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

JohannaEkroth
10/3/12, 11:39 PM
#12

Här visar de morgonrutinerna ombord på rymdstationen. Man får se en skymt av toan här.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Varulv]
10/4/12, 10:15 PM
#13

Se, det var väldigt intressant! Glad

Man använder således i princip "dammsugarmetoden" för No2 och "the little bathroom". Oki, det bör fungera!

Än mer intressant var att bli varse den lilla vattenförbrukningen. Man kan alltså klara sig på  ä n n u  mindre vatten än vad jag har kunnat göra på landet de senaste åren efter att de har stängt av sommarvattnet och jag har måst transportera allt vatten i dunkar… ObestämdGlad

Annons:
JohannaEkroth
10/4/12, 10:24 PM
#14

Jepp, här ska du få se ett klipp hur man tvättar håret utan att stå under en dusch. Flört

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Varulv]
10/4/12, 11:19 PM
#15

Ja det var verkligen intressant att se!

Förmodligen har deltagarna uppmanats att försöka leva så vanligt som möjligt däruppe, och sedan får de kanske utvärdera när de väl är komna ner på jorden igen.

Upp till toppen
Annons: