Annons:
Etikettdiverse-npf
Läst 1435 ggr
Allamej
10/3/12, 12:22 PM

Hur mycket klarar ni?

Jag har haft en väldigt hektisk vecka hittills och den kommer antagligen att fortsätta…

måndag så kom teamet

tisdag, tandläkare med komplikationer, mamma kom och så även syster med pojkvän.

idag onsdag är det fotvård, jag ringde teamet som ska skjutsa mig mitt i lunchen för jag trodde dom glömt mig…

imorgon teamet och kurs.

fredag, möte med LSS.

Jag har redan börjat få minnesluckor, tappa tid, och om jag inte höll på att svimma då och då skulle jag inte ens minnas att äta

Enda chansen för mig att klara kursen är att ställa in teamet imorgon och LSS…

Jag är redan stressad av en massa andra orsaker så allt detta blir bara för mycket.

Så jag frågar er andra med AS och kanske tom. ADD var ligger er gräns?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
[Varulv]
10/3/12, 2:10 PM
#1

Erinrar mig en "rolig" historia jag hörde på tv en gång mellan två pensionärer:

Den ena pensionären: "Har en riktigt jobbig vecka framför mig: på tisdag är det Posten för pensionsutbetalning, och på torsdag måste jag till apoteket…"

Den andre pensionären: "Åh, fy fan!"

Kan säga ungefär det samma till dig, fastän med  s a n n  empati…! Flört

Själv har även jag en rätt jobbig vecka med externa aktiviteter/åtaganden tisdag, onsdag, torsdag. Där går väl gränsen för mig.

Det är just de externa händelserna som stjäl kraft - således om jag ska bege mig nånstans  e l l e r  om någon eller några besöker mig; eller rättare sagt de sociala engagemangen då.

Allt annat nyttigt arbete som jag sitter och utför självständigt och i splendid isolation - eller med fjärrkommunikation med andra via nätet - det räknar jag inte som belastande; tvärt om så fungerar sådan aktivitet för mig som stimulerande, vitaliserande.

Men en viss lagom dos av möten, föreningsengagemang o. dyl. har jag märkt kan kännas bra. Men bara då inte för mycket! Och inga förmiddagar! Säg att en eftermiddag och en kväll (gärna med en "ledig" dag emellan) i veckan kan vara optimalt.

Zaphix
10/3/12, 2:24 PM
#2

Förut orkade jag bara med en sak om dagen, och gärna en dag vila där emellan.

Men nu i höst orkar jag medhur mycket som helst känns det som. Jag har skola hela dagarna, sedan är jag hos hästen i ungefär tre timmar och förutom det försöker jag hinna med ett par timmar i verkstaden på skolan.

Dom flesta dagar har jag en massa energi som jag vill använda.

Mern å andra sidan har jag ADHD..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

PiganX
10/3/12, 6:16 PM
#3

Jag har inte såå mycket problem med att göra saker, men det beror ju på vad det är också. I måndags var jag och handlade, igår hade jag möte på BUP vilket gjorde mig väldigt stressad, idag var jag i skolan för andra gången, imorn ska jag dit igen och ha prov, och på fredag ska jag till UM.

Så den här veckan har det nog varit lite väl mycket för min del, just nu känner jag bara för att ligga i sängen nåt dygn.. Haha! Jag har ju blivit ganska van vid att inte vara ute bland folk så mycket, eftersom läget är som det är just nu.. Så när jag är hos min väninna i Kiruna, eller hon hos mig här i Stockholm, så är jag alltid totalt utmattad efter det, haha.

Men min gräns går nog efter kanske 10 dagar, om det handlar om såna saker där man måste träffa mycket nya människor och så. Kan tilläggas att jag har Asperger.

Pelle Långlös
10/3/12, 7:29 PM
#4

Jag brukar vilja ha möten och annat inbokat under veckodagarna för att få tiden att gå. Det är jobb mån-ons 9-11. Medicindelning på tisdagar. Onsdagar är det konstgrupp. Torsdagar och fredagar är jag på Pelaren. Träning på mån, ons och fre. På helgerna kommer jag nämligen ingenstans.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Rebellkatten
10/3/12, 8:17 PM
#5

Jag fick en stressdepression för lite mer än ett år sedan. Då orkade jag INGENTING, kanske en grej i veckan. Nu har det gått massa tid, men helst gör jag en sak om dagen, eller två/flera saker en dag och vila emellan. Sociala situationer orkar jag inte alls någon längre tid. Kanske några timmar och sen orkar jag inget mer resten av den dagen.

Känns bra att andra tycker att sociala interaktioner är lika jobbiga som jag, känns lite mindre ufo. Ska se hur mycket Concerta kan hjälpa mig med det här.

(Jag har ADHD)

HannaM
10/3/12, 8:29 PM
#6

Jag orkar med att träna ungefär fyra-sju dagar i veckan beroende på form. Sedan ett samtal med psykiatrin. Därutöver tvättar jag, städar och är handbollstränare. Det där som är utöver gör jag på ren vilja och bryter ihop med jämna mellanrum. Jag är osäker på om jag egentligen för att må så bra jag kan orkar träna som jag gör. Eller alltså, jag gör det ju. Men om det är bra för mig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: