Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1243 ggr
Anonym
Anonym
10/9/12, 8:32 PM

Ett barn med ADHD

Vet absolut inte om det passar in här?

Men jag chansar på det. 
Det är så att min lillasyster går på en skola, en underbar skola som jag själv gått i. En pytteliten skola!

Min syster går i 1an, och hon har fått en vad ska man säga? Fiende? Nej jag vet inte. Som är 1 år äldre, han har massa sjukdomar som ADHD autism osv osv. Och han tar massa piller och sådant för att lugna ner sig. Men han är dum, riktigt dum, jag vet att han har ADHD och massa sjukdomar. Men denna ungen gör sakerna med mening, och jag menar det. Finns ännu en kille i hennes klass, som är från fosterhem, han had ADHD. Men på den andra killen som ''fejkar'' ser man att han fejkar. Han har tydligen lärt sig att folk är snälla mot honom för att han då är sjuk. Jag var där en gång och praktiserade. Och jag var ju med överallt  och jag hållde koll på den där pojken hela tiden. Innan han slog någon unge, eller skrek fula ord tittade han lite på mig.  Och när han såg att jag tittade tillbaka var han lugn och snäll, men så fort jag vände mig om så hörde man en unge som började gråta.

Här om dagen hade han strypt min syster och massa, alltså jag blir så jävla förbannad. Jag vet, han är sjuk. Men jag vet ju för sjutton att han gör det med mening. Jag ser det på honom!

Borde inte han gå i särskola? Dumma uunge.

Annons:
[Varulv]
10/9/12, 10:07 PM
#1

Jo, absolut, kära Anonym. Det finns tyvärr sådana ungar. Men jag vill lugna dig med, att det inte har med vare sig autism, Asperger eller ADHD att göra. Om vederbörande har en eller flera av nämnda diagnoser, det är en sak, men att bete sig asocialt så som du beskriver honom, det är verkligen inte kopplat till dessa diagnoser.

Jag var själv utsatt för en sådan "unge" när jag var liten, vilket gav bestående ärr.

Själv är jag aspergare, och har väl aldrig gjort en fluga förnär… Obestämd

Adur
10/10/12, 8:59 AM
#2

Nej, jag håller med Varulv. Min pojke är nio år och har ADHD. Visst har det ibland varit bråk med honom på skolan, men inte som du beskriver. Han ger sig inte på någon annan bara för att bråka och vara elak. Däremot kan han reagera fortare och bli väldigt arg för sånt som många bara tycker är bagateller. Till exempel, om någon råkar ta en leksak som han håller på med. Då brukar ju de flesta barn säga till först. - Hallå, den där saken hade jag! Får jag tillbaka den! Men min son kan bli galet arg och vråla - GE TILLBAKA DEN DÄR! Och så i värsta fall smälla till den som tog saken. En helt överdriven reaktion, alltså. Fast det var faktiskt mest så när han var mindre. I förskoleklassen och ettan, minns jag. Nu när han går i trean har han blivit lugnare och hamnar nästan aldrig i bråk. Men man blir inte elak och retas och slår andra utan anledning bara för att man har ADHD. Det är absolut inte okej, och ingenting som man ska acceptera. Då har barnet nog andra problem också.

Upp till toppen
Annons: