Annons:
Etiketthjälpmedel-stödinsatser
Läst 2214 ggr
IAmPolly
2012-10-18 19:03

Social fobi + gynbesök!

I somras fick jag problem med livmodern, hade enorma smärtor, feber och blödde. Det var tydligen en infektion, men jag vet inte säkert eftersom jag inte klarade av att genomgå en undersökning.

Nu har jag fått problem igen och jag har blödit oavbrutet i nästan två veckor. Har ont ibland också, men HUR klarar man en gynundersökning då man har både autism, selektiv mutism och social fobi?
Förra gången jag var där bröt jag ihop nästan direkt och jag har dessutom blivit utsatt för övergrepp av ett flertal killar. Jag vet att jag inte kommer klara en undersökning, men orkar inte må såhär längre. Orkar inte med besvären!

Kan inte någon slå mig i huvudet så att jag svimmar av och sen genomföra undersökningen? Finns det ingen hjälp? Gråter
// Polly

Annons:
Zaphix
2012-10-18 21:06
#1

Inse att du måste, att du faktiskt inte har något annat val än att göra det. Är ju verkligen superviktigt att du gör det.

Sedan ber du om att få lugnande medicin, tar med en vän du litar på som kan följa med och hålla handen.

Vet precis hur det känns, har rejäl fobi mot tandläkare.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[TrollKvinnan_66]
2012-10-18 22:21
#2

Om det är svårt att prata med gyn - mejla, skriv ner dina tankar och be om att bli sövd eller få lugnande, viktigt att dom kan undersöka så det ej är nått allvarligt! Har du annars någon som kan följa dig och vara din sociala tolk? En vän, familjemedlem, personligt ombud, kontaktperson - personlig assistent eller nått liknande, skriv ner på ett papper vad du vill få sagt, framföra - om besvären, vad du mäktar med och inte, vad du har för förväntningar och vad ditt behov är från dom, bemötande, förväntningar osv. Att du behöver få hjälp, att klara av en undersökning (sövd eller lugnande) vad behöver du veta före en undersökning, behöver du vet hur osv.??? Skriv ner precis som du gjort här - superbra gjort…(skrivet)

Upp till toppen
Annons: