Annons:
Etikettadhd-add
Läst 3840 ggr
Smålänning
2012-10-23 01:18

Skadestånd/ adhd??

Hmm? Undrar om någon här inne har fått pengar ifrån eran försäkring pga ni fått en diagnos? Nåt sorts skadestånd. Menar att Om de hade upptäckt ADHD redan i unga år och fått hjälp kanske jag skulle haft jättebra betyg och fått välbetalt jobb mm.. Det tänkandet typ. Eller för bara själva funktionsnersättkingen/ handikapp? Borde ju vara så tycker jag…

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Annons:
Zaphix
2012-10-23 07:45
#1

Fast det kan väl inte försäkringsbolaget belastas för..?

Kolla i dina försäkringsvillkor, i mina står det inget om detta i alla fall.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Niklas
2012-10-23 08:01
#2

Det brukar vara en tilläggsförsäkring som kan tecknas när barnet är nyfött.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

HannaM
2012-10-23 09:28
#3

Jag har aldrig haft någon sådan försäkring och har således inte ens tänkt tanken. Har dock en vän som ska få ut pengar för sin aspergerdiagnos.

Smålänning
2012-10-23 13:25
#4

Jag har sett det på olika forum, att det diskuteras. Detta kan ju vara intressant, även om man pengabiiip. Försäkringsbolagen vill nog inte betala såklart. Men ett funktionshinder är ju ett handikapp. Finns det en rättighet måste man ju få den… Måste gå…

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Rebellkatten
2012-10-23 14:36
#5

Jag har fått papper som jag ska fylla i och skicka in till mitt försäkringsbolag. Jag har hört om folk som fått ut 2 miljoner pga diagnos. Men det beror väl på hur "handikappad" man är av sin diagnos. Min sambo har inga som helst problem med heltidsjobb medan jag nog aldrig kommer kunna ha ett jobb på 100% t ex.

Om du har en försäkring så skulle jag nog börja med att ringa till bolaget och prata med dem. De har ju så mycket bättre koll på hur de handskas med såna saker eftersom det finns så många olika försäkringar och policys.

Smålänning
2012-10-23 17:51
#6

#5 Ja, nog är det bäst att ringa in och ställa frågan. Men då undrar dem VAD för sorst funktionshinder man har…det vet jag knapptt…alltså man har ju blivit så inrutat att allt är ju normalt. Sen kommer de säkert förbi det på nnågot sätt…som d brukar.

Men tror aatt det finns många som skulle kunna få ut pengar som inte ens har tänkt tanken. Viktigt med upplysning.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Annons:
HannaM
2012-10-23 18:17
#7
Spacegirl31
2012-10-23 19:55
#8

Det kan vara sjukförsäkringar och liknande

Ofta är as/adhd och liknande undantagna, man får inget för de diagnoserna i alla försäkringar, men kolla hur just ert bolag har det och hur det är med din försäkring.

& något skadestånd får man inte, utan man kan få pengar från sin försäkring…Skadestånd är något annat.

* ~* Ha en bra dag *~*

Upp till toppen
Annons: