Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

ADD

2012-10-23 20:33 #0 av: Tintin82

Har diagnosen ADD/AS och jag tar concerta men jag undrar en sak,,,vid mina diagnoser finns det annan tablett än concerta eller ritalin???vad använder ni??har ett läkar besök i slutet av månaden då man ska se hur concerta fungerar och visst fungerade den men jag undrar vad ni andra äter???

Anmäl
2012-10-23 20:48 #1 av: [Joanna76]

Dottern har haft strattera, men den är ****** dyr, 28 st 10 mg tabletter kostar 804,50!!!

Concerta och Ritalin är billigare

Anmäl
2012-10-24 07:19 #2 av: Smålänning

Går något av medecinerna på högkostnadsskyddet?? Om inte.. Betalar nån annan det eller drar man av på deklartionen?

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Anmäl
2012-10-24 08:50 #3 av: [Joanna76]

Dom vi testat (strattera och concerta har det, tror ritalin har det oxå), men man måste ju betala mediciner upp till 1100 helt själv utan rabatt och att hosta upp 800 på rak arm är svårt för många.

Anmäl
2012-10-24 09:09 #4 av: Zaphix

Går på hölgkostnadsskyddet, surt vore det annars.

Anmäl
2012-10-24 10:53 #5 av: redheadgeorgeous

Jag äter concerta för min ADD och det fungerar utmärkt för mig. Dock har jag nyss börjat med det igen efter att ha varit gravid och har just nu en för låg dos. Men den ska ökas snart så jag kommer upp i rätt. Men för mig fungerar concerta jätte bra.

Anmäl
2012-10-24 21:11 #6 av: Smålänning

#3 o 4 tack! Blev lite orolig där...

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Anmäl