Annons:
Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 1022 ggr
CajsaBajsa2
2012-10-24 15:41

Har jag fått diagnosen eller inte?

Hej!

Jag har kommit så långt att jag genomgått utredning av psykolog, varit hos sköterskan och varit hos läkaren och fått medicin.

Utredaren utreder, sköterskan kollar värden inför ev. medicinering och läkaren sätter diagnos och skriver ev. ut medicin. Kortfattat.

Det jag inte förstår är om jag har fått diagnosen eller inte. På medicinen stod det "En tablett på morgonen, ADD", men läkaren sa inte rakt ut att hon satte diagnosen.

Vet någon hur det brukar vara? Får man diagnosen på papper? Ska man först testa medicin ett tag?

Hon har lite luddigt nämnt något om någon framtida "utvärdering", men jag hade inte huvudet med att fråga vad hon menade med det.

Annons:
Rebellkatten
2012-10-24 21:39
#1

Min läkare sa inte heller rätt ut att jag hade diagnosen, bara började prata om medicinering. Så jag frågade själv. Frågade även i samma veva om man fick nåt papper på att man hade diagnosen. Men det fick man bara om försäkringskassan eller nåt behövde ett intyg.

Utvärderingen hon pratade om kanske var utvärdering av medicineringen?

CajsaBajsa2
2012-10-24 21:47
#2

Ja, jag förstod det också som utvärdering av medicinering. Med tanke på att jag fick fylla i skattningsskalor och så innan jag började med medicinen.

Skönt att höra att det var så för dig, då är det ju sannorlikt att det samma gäller mig.

Jag är lite ivrig på att få diagnosen på papper så jag kan få bättre hjälp av bl.a. arbetsförmedlingen.

Upp till toppen
Annons: