Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1416 ggr
sudniF
2012-10-26 18:10

Fiskleverolja och liknande?

Om man funderar på att testa, vad är bäst, effektivast?

Hur vet man var man ska börja?

Jag fattar ju att det antagligen är olika för olika människor precis som med det mesta annat.

Men vad har ni för råd och erfarenheter?

(har försökt goggla, men hjärnan kortsluter)

Har ju blivit lite hjälpt när vi början provat Ritalin, men jag har ju ingen läkarkontakt eller hjälp och vår livssituation är så åt fanders just nu så jag måste testa vad jag än kan för att försöka få upp näsan över vattenytan.

(blev väldigt vilse vart jag borde lägga det)

Annons:
CajsaBajsa2
2012-10-26 18:18
#1

http://www.naturmedel.org/sidor/eyeq.html

EyeQ har jag testat i nästan fyra månader. Jag började med 6 kapslar om dagen och efter tre månader gick jag ner till 2 (som man ska göra). Jag märkte skillnad redan första dagen. Det klarnade i hjärnan och jag fick mer mental energi. Inga biverkningar alls, till skillnad från läkemedel. Dock märkte jag att effekten minskade när jag trappade ner så egentligen skulle jag vilja öka igen men kan inte göra det just nu eftersom jag börjat med Ritalin också.

Man kan läsa på den sidan jag länkade till att EyeQ skiljer sig från andra fiskoljor.

Det är ADD jag har, jag vet inte vad du har.

sudniF
2012-10-26 18:29
#2

Åh tack!! Kyss

Har ADHD och AS och är en värdelös idiot Tungan ute

Tacksam över svar Skrattande

(och uppenbarligen väldigt smilytokig just nu)

CajsaBajsa2
2012-10-26 18:36
#3

Skrattande Smilies är bra!

Jag kände mig mindre som en värdelös idiot när jag åt 6 kapslar EyeQ om dagen.

sudniF
2012-10-26 18:44
#4

*s* ja fast en del verkar (på andra forum iaf) störa sig på smilies. Oskyldig

Låter hoppingivande, kanske kan bli en något mindre värdelös mamma och sambo och djurägare då. Kanske kanske.

CajsaBajsa2
2012-10-26 20:45
#5

Hoppas du inte tycker på allvar att du är värdelös. Att du kan förstå att det inte är så även om det känns så. Jag är säker på att du gör ditt bästa. Bara det att du försöker hitta något som kan göra det bättre betyder ju att du bryr dig och försöker.

Anne-Hedvig
2012-10-27 04:51
#6

Går an å ta tran fra flaske også - det er vel meget billigere enn kapsler? Selv tar jeg en matsked tran + to kapsler EyeQ daglig.

Annons:
sudniF
2012-10-27 12:12
#7

#6 Ok ja det kanske är billigare så, är ju inte gjord av pengar precis.

Har du någon speciell sort som du rekommenderar?

En matsked tran? vad innebär det? jag är lite trög Skäms

#5 Jo tyvärr känner jag mig verkligen verkligen värdelös. Men som du säger, jag försöker men det räcker aldrig. Når aldrig fram nog.

Men tack för dina varma ord! Kyss

Anne-Hedvig
2012-10-28 00:31
#8

Vet ikke om den finnes i Sverige, men jeg tar Møllers tran! Hvis den er kun norsk og ikke føres i din butikk, så gå til apoteket og spør etter tran (fiskeleverolje, cod liver oil) der. Finnes også med tilsatt smak (sitron, appelsin e.l.) for dem som ikke liker transmaken. Tran inneholder både A- og D-vitaminer som er godt for kroppen i mørketiden. 'En matsked tran' - heter det ikke matsked på svensk? 'Spiseskje' på norsk, 'tablespoon' på engelsk. Den er lik 15 milliliter = 3 teskjeer à 5 ml. Innholdet i flasken er flytende, så da heller du oppi skjeen… ;

Anne-Hedvig
2012-10-28 00:36
#9

PS Verdiløs er du ikke - du står da på og prøver å få det bedre! Man er ikke verdiløs fordi om man strever i livet. (Jeg har ADHD og noe AS selv…).

Rebellkatten
2012-10-28 12:08
#10

Jag har sett fiskleverolja med citronsmak på Ica Maxi, så det borde nog gå att hitta där du bor relativt enkelt också. Har för mig att flaskan kostade 109 kr… men jag är inte helt säker.

Ibland så sätter man så fantastiskt höga krav på sig själv, jag gör det jämt och går också ständigt runt och är besviken på mig själv för att jag aldrig hinner allt jag tänker eller att det inte blir så fint som det "borde".

Men om man tänker efter lite så kanske det är omänskligt att hinna hela den där listan på en dag och det kanske är okej om det inte alltid är supersnyggt och fantastiskt. Så svårt att släppa kraven bara. =/

Lycka till sudniF

sudniF
2012-10-28 21:32
#11

Hehe men då kommer vi till det där med värdelös jag Flört

Pallar inte med att handla eller ja, mataffärer.

Nä men det löser sig, men jag ska börja med en sak, om det blir kapslar eller olja får vi se, men jag tror jag ska försöka med en sak i taget så jag inte kör med massa på en gång, då blir det nog för mycket och så lägger jag av.

Upp till toppen
Annons: