Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

ADHD-musikalitet

2012-11-02 19:59 #0 av: [Varulv]

Om du har ADHD eller ADD - är du (eller anser du dig vara) musikalisk? ObestämdTungan ute

αγάπη

Anmäl
2012-11-02 20:12 #1 av: AnneN

Jag har adhd och är definitivt INTE musikalisk, men lyssnar gärna på musik av de som kan det bättre än mig Skrattande

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2012-11-02 20:45 #2 av: HannaM

No no. Inte ett endaste dugg.... Jag ville gärna spela något instrument när jag var liten och provade på, har sjungit i kör men nope. Det är såpass illa att jag mer eller mindre inte deltog i musiklektionerna under senare delen av högstadiet eftersom vi skulle spela än det ena och än det andra i grupp och jag klarade inte av det.

http://hannasskafferi.blogaholic.se/ http://www.classicferret.se
Anmäl
2012-11-02 23:22 #3 av: Zaphix

Är totalt omusikalisk.

Spelade fiol som barn tills fiolläraren bad mig sluta. Så jag la ned det.

Kan inte ens spela guitar hero..

Anmäl
2012-11-03 17:43 #4 av: Praefatio

Jag har ADHD och en av mina starkaste (och mest välkända) egenskaper är att jag är väldigt musikalisk. :P Tur att man är bra på något i alla fall...

Anmäl
2012-11-05 19:36 #5 av: [MissNathalie]

Absolut inte!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.