Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1655 ggr
alpabo
11/9/12, 10:45 AM

Trött trött trött

Tiden går… Det var nog i juni jag senast skrev

Kändes bättre ett tag men jag vet inte om det är höstmörkret, arbetet eller på det privata planet som gör att jag sitter här och fryser och har hjärtklappningar.

Känns som om jag gång på gång stöter mot väggar och lyckas aldrig ta mig ut ur rummet.

Min totala olust till intima relationer gör att min man nu pratar om skilsmässa (med hans ord…utan at uttala ordet men bl.a bl.a separera från barnen etc… säger ju allt). Han tycker att han har sina behov och han vet inte hur länge han orkar.

Vet inte om jag ska lägga mig ner och försvinna eller fotsätta att kämpa. Kämpaglöden har dock försvunnit den med…

Jag fick ett nekande till fortsatt utredning för vad jag tror jag har :ADD
Har någon bra tips på ställen var man kan få en privat utredning gjord?

Annons:
Smålänning
11/9/12, 12:17 PM
#1

Låter jätte tråkigt:( Men varför avslår dem att du ska få en utredning? Vad är det för symptomer som gör att du har ADD? Eller tror att du har det. Det verka skilja mkt var i landet man bor, kanske ska söka dig till ett annat landsting? Jobbigt att din man känner som han gör, jag kan nog förstå det till viss del.. Har du nyss fått barn eller ammar/ P-piller kan ju göra så man inte har så stor lust. Jag är ju inte kvinna så jag vet ju inte;) Menar att det är ju lättare att förstå om man vet lite varför den andra inte längre har så stor lust. Finns säkert många verktyg att få det bra, samtal är nog en av det viktigaste.. Nu vet jag inte hur mkt ni/du har kämpat med alla problem men försök att inte ge upp.. Lätt att säga:/ men killen behöver nog prata med någon kanske? Om han nu antyder på skilsmässa, det kan vara ett sätt visa att ens känslor är allvarliga.. Men att han egentligen inte menar det. Han vill nog lägga tyngd bakom sina intima känslor. Men detta med att få en utredning tycker jag du ska försöka få.. Det kan förändra mkt, du kan få hjälp och känna dig mindre stressad mm. Han kommer uppleva att det "händer" något och får mer respekt och tålamod och inse att det finns andra prioriteringar. Lycka till!

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

[Varulv]
11/9/12, 9:41 PM
#2

alpabo, jag känner allt för väl igen dina symptom. Jag går också ner såhärårs, markant, vill in i idet, och bara sova, sova, sova mig igenom vintern. Får jag det, ja - då mår jag faktiskt helt okej bra.

En viss dag - ofta under senare delen av mars - så väcks jag till liv och blir hyperaktiv. Då är läget för fortplantning! Och ork finns plötsligt för allt som behöver göras!

"SAD" kallas det visst: "Seasonal Affective Disorder" eller nåt. Att jag har den "åkomman", det har jag känt på mig sedan flera decennier. Om du är begåvad med den - tja, det känner bara du på dig…

FlörtGlad

Upp till toppen
Annons: