Annons:
Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 8241 ggr
[NinaCrown]
11/12/12, 11:55 PM

AS och attraktion

Jag har läst och hört att personer med AS brukar ha udda smak i vad de anser är attraktivt utseendemessigt hos sina partners? Stämmer det, eller är det bara en till av alla myter om oss med AS?

Själv har jag vid mer en ett tillfälle fått höra att jag inte väljer de karlar som samhället skulle klassa som attraktiva, så jag stämmer nog in där… Men jag är ju inte riktigt ensam om att ha AS :P

När jag försökte googla runt lite om detta hitta jag även att många verkar tycka att personer med AS istället ser vackrare ut. Tydligen ska vi ofta vara änglalika, speciellt som barn! Vart jag lite smått förvånad över O.O Känner ni igen er i det uttalandet?

Annons:
Zaphix
11/13/12, 7:51 AM
#1

Har inte AS så kan inte svara på det första. Men jag tycker nog att ni ser ut som vem som helst, varken vackrare eller fulare än genomsnittet av den övriga av befolkningen. Enda som jag lagt märke till kan skilja en AS'are från andra är klädstilen, att endel med AS har en udda klädstil. Men det kan lika gärna vi andra ha också..

Apropå vacker och AS så (för att fortsätta denna mening så måste jag tyvärr erkänna att jag sett pinsamt många avsnitt av Americas Next Top Model, men det är lugnt, alla gör vi nåt man skäns över) är har den vackraste tjejen jag sett i det programmet både AS och ADHD.

Heather Kuzmich

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Allamej
11/13/12, 8:10 AM
#2

Jag ser absolut inte mycket ut för världen och jag gissar att mina val i män varit liknande.

Inte lik mig men jag förälskar mig i deras sinne och intelligens först. Utseendet spelar då ingen roll… Ska jag gå på utseende så är mager, långhåring hårdrockare min smak.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

zatanica
11/13/12, 10:11 AM
#3

*host, host* tittar visst med på top model och ja hon var klart snyggast.

Men om jag skulle vara snyggare än andra, nja tror inte det, tror inte heller jag var så änglalik som barn. Mera tvärtom, typ galen liten lortgris som endast satt still med näsan i en bok. (kan ju vart ADHD:n som gjordde Tungan ute)

För att komma till att välja partner, hm, kan stämma där, som allamej säger så ser man allt det där andra utom utseendet först så då kan det ju bli som det blir, alla människor är ju vackra på sitt vis.

Och ja ideal killen är den där magra hårdrockaren med långt, gärna slitet hår så det hör väll kanske inte till normen Glad

Vargafrost
11/13/12, 10:27 AM
#4

Attraktion är ju rätt svårt… Uniformer är läckra (tycker inte alla brudar det, i någon form?), men i slutändan är det ju ändå personligheten som gör det. Sedan kanske man inte väljer den skabbigaste om man har valmöjligheten där personligheterna är väldigt lika, men det hör väl lite till en annan historia också.
En intellektuell partner är för mig väldigt viktigt. Och utan några irritationsmoment för min egen del, vilket nog är tydligast med språk. Jag klarar inte av att umgås länge med personer som stammar eller har sådan Dyslexi som man märker i var och varannan mening. Det senare beror nog på den tidigare språkpolisen i mig, som gärna dyker upp emellanåt. Obestämd

Gällande att vi skulle vara finare…. Nej? Det beror väl rätt duktigt på gener oavsett diagnosens vara eller icke vara. Och så beror det ju på åskådaren, såklart. Glad

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

PiganX
11/13/12, 11:56 AM
#5

Nja, inte har jag så udda smak. Och jag har AS Tungan ute

[Joanna76]
11/13/12, 12:20 PM
#6

Första gången jag hört talas om detta Skrattande, min killsmak är nog väldigt genomsnittlig tror jag.

Annons:
Honestyisdead
11/13/12, 1:02 PM
#7

Var nog inte änglalik som barn ,och är inte snygg idag. Däremot är det många som tycker att min partner är väldigt snygg!

[NinaCrown]
11/13/12, 1:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Roligt med lite varierande svar i just partnersvalsfrågan :P Själv dras jag till långa karlar (gärna väldigt långa, då jag är ett antal cm över standarden själv ^^'') med lockigt hår… Gärna svanklångt eller axellångt. Även den lite nördiga typen har bildat sig ett litet mönster hos mig… Men tror det är för att min erfarenhet säger att de inte är lika hårda i sina personligheter, jag behöver någon som är mjuk och klarar av mina upp och nedgångar utan att dras med i dem för mycket eller försöker styra om dem. Bättre att bara låta dem flyta ut så är det klart sen.

Har inte heller blivit kallad söt eller änglalik eller liknande, men det är för att jag alltid sett äldre ut än vad jag är ^^'' Även som litet barn hade jag ett väldigt vuxet ansikte.

(4 år gammal på bilden)

JohannaEkroth
11/13/12, 7:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag vet inte om jag är så udda…

Här är några snygga skådespelare. Tre tyvärr avlidna. Obestämd

Men iaf … *dregel* Cool

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Joanna76]
11/13/12, 8:54 PM
#10

#9 Nä du har ju helt vanlig killsmak hihihi. Och ja, karlarna på bilderna är snygga Skrattande.

Men du glömte den snyggaste av alla: Johnny Depp Kyss

Vargafrost
11/13/12, 11:12 PM
#11

#9 Joakim Nätterqvist…. *drool*   (varför finns det ingen dregel-smiley?!)

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

MoaL
11/14/12, 6:16 AM
#12

Smaken är som baken; delad. Med andra ord finns det alltid folk som tycker att man har udda smak. Glad Själv tycker jag att folk som tycker annorlunda än mig har udda smak, så ja.. ^^

Min smak är väldigt varierad, det finns så många olika drag, egenskaper, etc. som jag kan tycka är attraktiva att det är för långt för att jag ska idas skriva ned det. Personligheten är också viktig, den formar utseendet, så en som ser snygg ut kan jag lätt uppfatta som ful om jag ogillar personen ifråga, och tvärtom; en som egentligen är ful blir vacker/snygg om han eller hon har en härlig personlighet. Det låter kanske slitet och klyschigt, men är inte mindre sant för det.

#11 Varsågod: Drool

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

JohannaEkroth
11/14/12, 9:37 AM
#13

Joanna, Depp är tyvärr ingen kille i min smak. Flört

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
[Varulv]
11/14/12, 7:58 PM
#14

TS. Jo det kan stämma. Själv har jag exempelvis inte något emot tjocka tjejer. Snarare tvärt om… Detta sagt eftersom gängse modet idag går emot det tjocka och överviktiga. "Tanor" tröttnar jag alltmer på nuförtiden… Obestämd (De har ju ingenting att "komma" med…!)

[Joanna76]
11/14/12, 8:57 PM
#15

#13 Förvånad

#14 Kul att höra Varulv, är själv långtifrån mager och blur glad av att veta att det finns karlar som gillar sådant också Skrattande

JohannaEkroth
11/14/12, 9:12 PM
#16

#15 Han är för mycket… Flört

Gillar inte tatueringar och piercings så mycket.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[NinaCrown]
11/14/12, 9:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

#9 Väldigt långt ifrån min smak XD Närmast min smak där är Heath Ledger. Kan lägga in en bild på några av mina val XD Jag vet… Alan Rickman är med två ggr, men är för att han även får portetera Snape då jag egentligen menar bok-Snape. (Jag kommer aldrig växa ifrån mina Harry Potter-Böcker!!! XD) Dock är några av de på mina bilder modeller, men ändå :3

#14 Nej, är inte direkt på modet att vilja ha nu ^^ Men är bra, annars skulle det bli väldigt tråkigt ifall bara de som passa in på modet var de som fick ha en partner.

JohannaEkroth
11/14/12, 9:18 PM
#18

#17 Hehe Nina, nä, vi har inte alls samma smak! *skakar på huvudet* Foten i munnenOskyldig

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[NinaCrown]
11/14/12, 9:22 PM
#19

#18 Som jag gissade då XD Men inte ens Alan Rickman? Hans röst är underbar ^^

JohannaEkroth
11/14/12, 9:24 PM
#20

Nina, nä, inte ens han. *ler* Jag vet inte vad det är som jag inte gillar riktigt… Tror han har för avlångt ansikte… OskyldigFörvånad

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Adur
11/14/12, 10:34 PM
#21

Haha, jag har inte AS men har nog den mest udda smaken i det här sällskapet! Varken Höstlegendens eller NinaCrowns hunkar är något för mig. Fredrik Lindström - språknörden - det är däremot en kändis jag gärna skulle lära kännas lite närmare. ;-)

[NinaCrown]
11/14/12, 10:39 PM
#22

#21 Är det inte han som hade dokumentärerna om dialekter? ^^ Var riktigt roande att se på, märkte efter avsnittet om stockholmska att jag har ganska mycket dialekt. Något jag aldrig tänkt på innan XD

JohannaEkroth
11/14/12, 10:47 PM
#23

#21, var tvungen att gå och kika på hur han ser ut… Nää, not me. Not a bit. FlörtTystOskyldig

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Adur
11/14/12, 10:57 PM
#24

Jo, det är han med dialektprogrammen. Utseendet är ganska sekundärt, det är inte så att jag går igång automatiskt på alla smårunda glasögonprydda typer med den där frisyren. :-) Men här snackar vi ju om en kille som är intelligent, humoristisk, allmänbildad och språkintresserad. Hoppas han är musikalisk också, då är jag såld. Läste att han är nyskild…hmm…

[NinaCrown]
11/14/12, 10:59 PM
#25

#24 Är bara att börja stalka alltså :P

JohannaEkroth
11/14/12, 11:10 PM
#26

Adur, nu vet jag ju inget om alla killars personlighet, utan jag går enbart på utseende. Flört

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Joanna76]
11/14/12, 11:11 PM
#27

#24 Gillar också Fredrik, han fick mig att inse att språk inte alls är så trist Skrattande

Annons:
Adur
11/15/12, 8:55 AM
#28

#26 Jamen ett utseende utan personlighet blir ju helt ointressant! :-D Jo, jag fattar att de flesta håller med mig när det gäller att hitta en livspartner. Knappast unikt. Men det som gör mig konstig är väl att jag inte kan se något attraktivt alls ens hos världens främsta snyggingar, så länge jag inte har en bild av hur de är som personer. De blir liksom bara platta bilder. Och om någon av dessa kändisar gör en osympatisk roll väldigt övertygande, så att jag förknippar honom med rollfiguren, då kommer jag alltid tycka att den skådisen är gravt oattraktiv! Eller åtminstone tills han får en roll där han spelar helyllekille, hehe. En skådespelare som jag gillar just för att han har spelat intelligent nörd är Jeff Goldblum, från bl a Jurassic Park. Han liknar för övrigt inte alls Fredrik Lindström… :-) #27 Ja, det skulle inte vara det minsta trist om han kom hem till mig och förklarade det där med transitiva verb en gång för alla!

gulzebra
11/15/12, 9:39 AM
#29

Jag får sälla mig till de med en udda smak. Utseende säger mig inte så mycket i sig, annat än om man ser snäll ut - jag gillar snälla killar! Ser man snäll ut så blir man automatiskt söt eller snygg, medan om man ser elak ut blir man ful. Iaf tills personligheten synts, då kan det ändras - till det bättre för snälla och sämre för elaka. Bad guys är direkt avtändande.

Som exempel är John Travolta och Nicolas Cage ett par läckerbitar. I Face Off lyckas båda två växla mellan snygg och ful beroende på karaktär Flört

Extra snyggt blir det om en karl dessutom ser lite "egen" ut. Det blir bara tråkigt om alla ser likadana ut - ta de här artisterna som blir flickfavoriter tex, vissa ser jättesnälla ut visserligen och det gillar jag ju, men de är ju kopior på varann! Då tar jag hellre en karl med något eget. Jag tar mycket hellre en karl med en välplacerad utväxt eller leverfläck än en sån där hunk, rent utseendemässigt.

Har ingen smak alls i övrigt. Gillar långa, korta, smala, tjocka, brunhåriga, blonda, brunögda, blåögda… Jag bryr mig inte. Säger en karl att han är si och så så säger det inte mig ett skvatt.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Rebellkatten
11/15/12, 12:29 PM
#30

Jag har en rätt snäv smak på killar. Tycker oftast inte att de som ses som allmänt snygga inte är det (brad pitt, urk)

Men den jag har valt som min livspartner ser inte alls ut som mitt ideal någonstans. Han är varken mörkhårig, smal, har någon särskild rockig/gothig klädstil eller använder smink.

Honestyisdead
11/15/12, 12:59 PM
#31

Hahahaha tråden blev ju riktigt underhållande :P

Jag gillar konstigt nog både höstis bilder OCH ninas(fint namn förresten;) Och ja, alans röst är myyyyyyysig :D

[Varulv]
11/15/12, 2:43 PM
#32

Rolig tråd, tycker jag också - även om det känns som om jag har gått in på fel "tjott"…! ObestämdFlört

(Kanske bäst man avlägsnar sig, och gå in på herrarnas istället…) Skrattande

Jennix
11/15/12, 5:55 PM
#33

Jag har ju inte AS MEN jag känner igen mig i det du skriver. Har alltid dragits till män med ett udda utseende, inte alls till det som är "populärt".

Ju äldre jag har blivit, desto minre intresserad av utseendet är jag - jag måste höra personen prata och se kroppspråk, höra åsikter osv. för att bli attraherad. Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Wide Awake Dreamer
11/15/12, 10:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Kul tråd, jag vill också vara med och leka! Fast jag är ju man, betraktar mig som heterosexuell och har så vitt jag vet inte AS, så jag vet inte om jag är välkommen i den här diskussionen Tungan ute…men jag har faktiskt upplevt en och annan "man crush" genom åren, t.ex. blev jag rätt förtjust i Alan Rickmans röst redan när jag såg honom i Die Hard.

Nyligen satt jag också och funderade på varför jag såg på serien "White Collar" egentligen, jäkla bra är den ju inte. Men efter en del själasökande tvingades jag erkänna för mig själv att en av huvudorsakerna var att huvudrollsinnehavaren Matt Bomer är så jäkla stilig och snygg…Skäms

Skrattande

Annons:
JohannaEkroth
11/15/12, 10:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Wide Awake - Han såg helt O.K. ut. Flört

Ja då kan väl jag kontra då för att inte vara sämre. Tungan ute

Själv föll jag pladask för Rebecka Liljeberg som bland annat har spelat i Fucking Åmål som karaktären Agnes. SkämsFoten i munnen

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Joanna76]
11/16/12, 8:55 AM
#36

John Hamm Skrattande

Googla om du inte vet vem det är.

[Varulv]
11/16/12, 6:15 PM
#37

#35 Ja, hon ser ut som min systerdotter syntes skapt vid den åldern (tonåren). Jag finner henne väldigt vacker, men inte erotiskt, utan helt enkelt… vacker.

- Vad skapar den erotiska laddningen kring ett utseende…? ObestämdTungan ute

[NinaCrown]
11/17/12, 9:59 AM
#38

#31 Tackar tackar ^^ Jag förstår inte hur folk INTE kan älska hans röst, är nog en av de mest underbara som funnits. Jag har en hemlig fantasi där han och Hasse Aro sitter och pratar med varandra bara för att jag ska kunna tjyvlyssna XD

#32 Klart att ni karlar kan vara med ^^ Är bara att beskriva vad ni dras till, det är ju två i ett förhållande och väldigt ofta är en man andra hälften!

#34 Ganska vanligt fenomen, även bland kvinnor att få slängförälskelser i andra kvinnor även om det inte är deras primära val :P Själv är jag väldigt förtjust i Emma Watson och Jenna Marbles.

#37 Bra fråga O.O För mig är det nog… Hur personen i fråga pratar. Inte riktigt vad den säger, utan mer hur och med vilken typ av röst.

Jennix
11/17/12, 12:42 PM
#39

#37 För mig är attraktion antingen kemiskt och helt oförklarligt ELLER så har det med gemenskap och kommunikation att göra. Har känt av både ock. ;)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Adur
11/17/12, 3:52 PM
#40

#Den klassiska personkemin, alltså? Kanske handlar det om feromoner och sånt som vi inte är medvetna om men ändå styrs av. Ikväll, gott folk, ska jag i alla fall spana in min crush på nära håll! Då ska jag se Fredrik Lindströms och Henrik Schyfferts show Ljust & Fräscht. Behöver jag säga att jag kastade mig över biljetterna redan för ett halvår sedan när jag såg att de skulle komma till vår stad? :-D

[NinaCrown]
11/17/12, 7:19 PM
#41

#40 Du får tala om för oss hur bra föreställningen var sen ^^

Annons:
Adur
11/17/12, 11:09 PM
#42

#41 Det var sanslöst bra! Jag skrattade så jag tappade andan! Missa inte, ni som har möjlighet att se föreställningen. Synnerligen träffsäkert om vår jakt på det perfekta hemmet… eller livet. Och det visade sig att Fredrik Lindström ÄR musikalisk! Åtminstone kan han spela trummor. Saken är klar - i nästa liv lägger jag beslag på honom!

KaosPrinsessa
11/19/12, 11:16 PM
#43

De enda män (och kvinnor) jag kan tycka är riktigt vackra är de som är helt eller delvis östasiatiska. Självklart inte alla som är det heller.

Vet inte om jag ser så änglalik ut direkt, men har fått höra många gånger att jag "är som en ängel" eller "påminner om en ängel" eller "känns som en ängel".

[NinaCrown]
11/20/12, 12:41 AM
#44

#43 Kan hålla med dig om att många östasiater ser riktigt bra ut, men beror nog på min förtjusning i ganska androgyna män ^^''

Men menar folk att ängladelen är mer i personligheten då?

KaosPrinsessa
11/20/12, 12:52 AM
#45

#44 Hehe, jag gillar både androgyna och icke-androgyna östasiater. För alla ser ju inte "tjejiga"ut.

Jo jag tror det. Fast kan inte säga helt säkert, men tycker själv att jag ser långt ifrån änglalik ut :P

[NinaCrown]
11/20/12, 1:14 AM
#46

#45 Sant, sant :P Men jag är duktig på att mest lägga märke till saker jag gillar :P Dock måste jag erkänna min ganska out of place-fjortisförälskelse i skådespelaren i My Boss My Hero om du sett den ^^''

Kanske, men det handlar väll även om vad man anser är änglalikt… En kanske tänker på keruber medans en annan tänker mer helgonalikt medans den tredje tänker på någon onaturligt vacker :P

KaosPrinsessa
11/20/12, 12:54 PM
#47

#46 Hehe jodå jag vet vad det är för serie även om jag inte sett den. Han är väll inte riktigt min typ. Jag gillar däremot skådespelaren Matsuda Ryuhei :P

Jo det är sant. Men tror de flesta tänker på sånna där änglar som man kan se på kristna vykort och bokmärken. Alltså sånna med långt blont hår och luftiga kläder med många veck.

[NinaCrown]
11/20/12, 2:19 PM
#48

#47 Mer helgonalika personer alltså? Jag tänker mer på folk som är vackrare än de flesta andra, ofta på ett anorlunda sett. Som tex Liv Tyler. Hon har ju inte direkt ett vanligt ansikte, men hon är otroligt vacker :)

Annons:
KaosPrinsessa
11/21/12, 2:09 AM
#49

#48 När det gäller henne håller jag verkligen inte med dig. Tycker hon är riktigt ful. Så jo smaken är ju rätt olika.

[NinaCrown]
11/21/12, 1:16 PM
#50

#49 Japp XD Där är vi väldigt olika, men tur är väll det som jag skrev till en tidigare. Annars vore det många som skulle bli ensamma här i världen!

KaosPrinsessa
11/23/12, 5:44 PM
#51

#50 True true

Upp till toppen
Annons: