Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 2991 ggr
zatanica
2012-11-15 20:37

omega 3 djungel

Hade tänt att prova någon form av omega 3 efter att ha läst en heldel på nätet om folk som upplever det positivt.

Men det mesta som skrivs om är barn och de märken eller vad man ska säga som nämns mest är eye q, eskimo 3, morepa, samt efalex. Dessa finns både som barn form och för vuxna.

Vad jag kan klura ut som skiljer barn varianten mot vuxen varianten på vissa är att endel för barn även inehåller jättenatljusolja. Samt smaken så klart. Känns som att vissa av dem även är väldigt dyra exempelvis eye q.

Någon som provat någon av dessa sorter och som kan ge ett utlåtande om hur det har fungerat?

Eller om någon har testat någon annan sort och kan berätta hur det har fungerat?

Verkar även som att priset skiljer väldigt beroende på vart man inhandlar det.

Så helt enkelt lite tips och råd angående att testa något omega 3

Lägger under läkemedel, hoppas det är ok för det ska tydligen funka för vissa med ADHD

Hoppas någon provat och kan berätta

Annons:
Zaphix
2012-11-15 21:29
#1

Äter inte kött, så bara använt linfröolja. Om det gav någon effekt var väl tveksamt.. Placebo kanske?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

zatanica
2012-11-15 22:04
#2

Jo, tanken har ju slagit mig att det kan vara en aning placebo. Men när man läser att det har hjälpt en hel hög med folk och att det även forskas på området. Ja då kanske det funkar.

Men sedan är det ju som med det mesta alla människor är olika och alla reagerar olika på saker och ting.

Zaphix
2012-11-15 22:11
#3

Kan säkert hjälpa, värt att prova.

Men äter du varierad kost idag så bör du få i dig tillräcklig mängd omega 3 redan. Annars kanske dte är bättre att se över kosten än att lägga en massa pengar på tillskott? :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

zatanica
2012-11-15 22:16
#4

Nja tror inte min kost är den alra bästa, men har försökt det där med äta regelbundet och flera gånger om dagen och allt det där man tydligen ska. Men pallar inte, så är nog hänvisad till att knapra lite piller.

Lutar åt att prova eskimo 3 den var inte så fasligt dyr heler

CajsaBajsa2
2012-11-16 13:52
#5

Jag äter EyeQ och både jag och min man (och även andra) har märkt att jag kan tänka klarare och orkar göra mer.

Och det är inte placebo i mitt fall för jag trodde det skulle dröja minst en månad innan jag skulle kunna märka eventuell effekt men jag var klarare i huvudet redan andra dagen.

Panzer
2012-11-16 17:17
#6

Jag har precis börjat med EyeQ och hoppas på lika goda resultat som #5.

Men med tanke på alla preparat och förändringar i livsstil som jag har prövat på genom åren inte gett något resultat alls, kanske jag inte bör ha för stora förhoppningar.

Annons:
zatanica
2012-11-16 17:26
#7

#6 Panzer låter lite osm mig där, provat en hel del av allt möjligt genom åren utan att hitta något.

Panzer
2012-11-16 18:24
#8

Kanske preparatet kan bättra min totala energibrist och koncentration? Äter även d3-vitamin, men känner ingen skillnad i välbefinnande. Nåväl jag återkommer efter någon vecka med en utvärdering av dessa kapslar.

#7 Pröva du också äta omega3, så kan vi jämföra våra utvärderingar sedan.

Star68
2012-11-16 19:46
#9

Hej hej! Nu var det ett tag sen jag visade mig här…har inte haft ork till nå't annat än ta hand om mig själv! Jag skulle vilja nämna att den näringsterapeut och kinesiolog jag går hos regelbundet säger att Eskimo3 är den som "gäller", den ska tydligen vara helt "ren" så att säga. Det finns tydligen en hel del produkter som det inte bara är det som det "ska" vara i, så att säga. Jag känner själv ingen tydlig skillnad, men det kanske är för att det är så mycket annat inblandat för min del. Terapeuten märker dock skillnad, och för tillfället behöver jag inte äta mer av den på ett litet tag. Rekommenderar också lax och makrill, mm, om man vill/kan äta det. Som sagt, en hel djungel det där! Har också fått lära mig när det gäller vitaminer, mineraler och dylikt, att Helhetshälsa och Holistics är "godkända" om man inte vill ha några onödiga ingredienser eller tillsatser i sina tillskott. Annars kan jag rekommendera att gå till en bra näringsterapeut…fast en varning är på sin plats…det KOSTAR FÖRFÄRLIGT MYCKET! Lycka till! Kram

zatanica
2012-11-16 21:08
#10

Tack star68 är inne på eskimo3 då jag tycker den låter bäst i vart och hur den tillverkas mm. Försöker äta lax hyfsat ofta, gillar egentligen lax i alla dess former, vet då inte varför det ska vara så svårt att äta ofta.

Kikar just på sidorna du tipsade om, tackar Kyss

zatanica
2012-11-17 19:16
#11

Har nu inhandlat eskimo3 och tagit första shooten. Får återkomma om resultat,

Upp till toppen
Annons: