Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

Concerta och hungerkänsla

2012-11-24 17:40 #0 av: Tintin82

Min diagnos är ADD/AS oc äter concerta..undrar om det är många med liknande problem när ni tar concerta och vid ADD? Just nu tvingar jag i mig mat och nu är jag arbetslös och då äter jag frukost vid ca 9 och ibland kanske jag inte äter fören 8 på kvällen och det känns inte bra men på måndag ska jag börja på praktik som jag hoppas leder till jobb och då får vi lunch på jobbet
Men den stora frågan som jag funderar över försvinner er hungerkänsla när ni tar concerta?

Anmäl
2012-11-24 17:48 #1 av: Smålänning

Önskar det var så... Jag är hungrig hela tiden! Trodde inte det skulle vara så.. När jag för i min ungdom tog centralstimulera de så blev jag inte hungrig. Tar ifs lyrica mm kanske det påverkar?
Jag har adhd.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Anmäl
2012-11-24 17:58 #2 av: [Joanna76]

Dottern har concerta 54 mg och äter väldigt lite. Tidigare hade hon 36 mg och åt normalt. Och när hon fick din diagnos så började hon med strattera och var då heller inte speciellt hungrig.

Anmäl
2012-11-24 19:27 #3 av: CajsaBajsa2

Det är en vanlig biverkan.

Anmäl
2012-11-24 20:23 #4 av: vårvind

Jag äter concerta & sertralin och har med tiden och vid högre dos av concerta börjat att äta mindre och vill ha lung och ro när jag äter.

Hungerkänslan finns inte rikigt men jag vet att man måste äta och jag har fått dille på vissa saker "blåbärsyorgurth".

Anmäl
2012-11-24 23:08 #5 av: Zaphix

Förut var det så att min hunger försvann, efter ett par år med medicin så har hungern kommit tillbaka. Dock inte lika känslig för hunger som jag var innan, vilket är tur.

Anmäl
2012-11-25 12:47 #6 av: Rebellkatten

Jag äter Concerta och har ADD, jag blir inte heller hungrig på samma sätt längre, men jag vet att när jag börjar må illa eller känna mig sur är det dags att äta något.

Den här veckan har jag dock blivit väldigt illamående på kvällarna. Så illamående att jag stoppat fingrarna i halsen och kräkts för att det ska sluta. Men det kanske var något jag åt. Jag vet inte.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.