Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 3053 ggr
Tintin82
11/24/12, 5:40 PM

Concerta och hungerkänsla

Min diagnos är ADD/AS oc äter Concerta..undrar om det är många med liknande problem när ni tar Concerta och vid ADD? Just nu tvingar jag i mig mat och nu är jag arbetslös och då äter jag frukost vid ca 9 och ibland kanske jag inte äter fören 8 på kvällen och det känns inte bra men på måndag ska jag börja på praktik som jag hoppas leder till jobb och då får vi lunch på jobbet Men den stora frågan som jag funderar över försvinner er hungerkänsla när ni tar Concerta?

Annons:
Smålänning
11/24/12, 5:48 PM
#1

Önskar det var så… Jag är hungrig hela tiden! Trodde inte det skulle vara så.. När jag för i min ungdom tog centralstimulera de så blev jag inte hungrig. Tar ifs lyrica mm kanske det påverkar? Jag har ADHD.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

[Joanna76]
11/24/12, 5:58 PM
#2

Dottern har Concerta 54 mg och äter väldigt lite. Tidigare hade hon 36 mg och åt normalt. Och när hon fick din diagnos så började hon med Strattera och var då heller inte speciellt hungrig.

CajsaBajsa2
11/24/12, 7:27 PM
#3

Det är en vanlig biverkan.

vårvind
11/24/12, 8:23 PM
#4

Jag äter Concerta & sertralin och har med tiden och vid högre dos av Concerta börjat att äta mindre och vill ha lung och ro när jag äter.

Hungerkänslan finns inte rikigt men jag vet att man måste äta och jag har fått dille på vissa saker "blåbärsyorgurth".

Zaphix
11/24/12, 11:08 PM
#5

Förut var det så att min hunger försvann, efter ett par år med medicin så har hungern kommit tillbaka. Dock inte lika känslig för hunger som jag var innan, vilket är tur.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Rebellkatten
11/25/12, 12:47 PM
#6

Jag äter Concerta och har ADD, jag blir inte heller hungrig på samma sätt längre, men jag vet att när jag börjar må illa eller känna mig sur är det dags att äta något.

Den här veckan har jag dock blivit väldigt illamående på kvällarna. Så illamående att jag stoppat fingrarna i halsen och kräkts för att det ska sluta. Men det kanske var något jag åt. Jag vet inte.

Annons:
Admantine
11/27/12, 2:52 AM
#7

Jag har nästan helt tappat matlusten. Måste ha larm i telefonen annars glömmer jag äta helt. Det har också blivit så att jag för det mesta äter mezeyoghurt med hallonsylt, något annat är jag sällan sugen på. Ett plus är att jag gått ner väldigt mycket i vikt sedan jag började med Concerta för jag var väldigt överviktig förut med högt kolestorol, gränsen till diabetes och noll ork. Det är borta nu förutom orken, den är sisådär men det är ju typiskt ADD. Jag äter 54 mg + 36 mg och fyller på med Ritalin vid behov. Dessutom äter jag Cymbalta mot depression och den lindrar även min kroppsvärk. Men som sagt Concerta orsakar ofta aptitlöshet.

Upp till toppen
Annons: