Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Hjälpmedel & Stödinsatser

Boendestöd

2012-11-30 11:08 #0 av: redheadgeorgeous

Såg en video på youtube om ADHD och det var en som pratade om att hon hade boendestöd. Jag googlade lite allmänt och även i min kommun men kunde inte hitta så mycket fakta att jag riktigt förstår om det kan hjälpa mig och vad man kan få hjälp med. Så jag undrar om det är någon av er som har boendestöd?

I så fall:

1. Vad får ni hjälp med?

2. Hjälper det er mycket?

3. Hur fick ni boendestöd?

4. Är det något ni rekommenderar?

Vore väldigt tacksam för svar, är en del saker jag verkligen skulle behöva hjälp med utifrån.

Anmäl
2012-11-30 11:16 #1 av: [Moa-]

Boendestöd är något som utformas kommunalt, och är därför ej homogent över hela Sverige. Därför är det bättre om du vänder dig till din kommun och frågar vad de har att erbjuda, enklast är att ringa kommunens växel så hjälper de dig rätt. =)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.