Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1631 ggr
Anonym
Anonym
2012-12-04 00:34

Lång tid för läkarbesök

När utredningen för ADHD pågick, så gick den fort, ingen väntetid direkt heller, men nu, när man ska ha en tid till läkare för ev. medicinering, så dröjer det minsann. Två månader hittills. Denna väntetid är längre än utredningen, helknäppt tycker jag.

Har ni väntat lika länge efter ni fått diagnos? Jag har ringt fyra gånger, men inget händer. Hör jag inget denna vecka så ringer jag vc-chefen direkt istället. När man är arbetslös så är det viktigt att mötet sker och medicin sätts in så att man fungerar bättre, så jag hoppar jämfota av ilska snart! (detta gäller mitt vuxna barn, men jag hjälper till med kontakten med myndigheter mm)

Annons:
[NinaCrown]
2012-12-04 00:48
#1

Det kan ta riktigt lång tid, ja -_-'' Och det är så segt… Men jag tycker det är så vart man än vänder sig inom vården. Fick vänta över tre månader för en ny samtalsperson på psyk när jag ville byta, och det är ju… Duktigt…

Anonym
Anonym
2012-12-04 00:58
#2

Det konstiga är ju att allt har gått så fort, utredningen var det ingen väntetid på direkt, det var ju semestertider, sen gick den fort. Inga väntetider direkt på att få en utredning, men ett läkarbesök?

[NinaCrown]
2012-12-04 01:02
#3

Ingen aning hur det kommer sig, jag kom ganska fort in på min utredning med (fick vänta max någon vecka kanske?) och var där en gång i veckan tills diagnosen ställts. Var efter det som alla köer började igen som jag hade innan det blev tal om eventuellt AS-diagnos, då det inte var en misstanke från början :/

Men finns inte så mycket annat att göra än att vara jobbig och tjatig och hoppas på att det snabbar upp processen…

Anonym
Anonym
2012-12-04 01:05
#4

Jag frågade ju om det ingick i vårdgarantin att man ska få ett läkarbesök inom 90 dagar, men den frågan gick förbi, fick inget svar på det. :)  Jag har ringt många gånger nu, men nästa gång tar jag chefen direkt så man får ett svar åtminstone, annars säger de bara att de ska lägga lappar, men man hör inget från dom. Det vore ju bra med ett brev åtminstone där de skriver att man får en tid inom en visst tidsperiod.

[NinaCrown]
2012-12-04 01:13
#5

Man ska få ett besök inom 90 dagar om det är påbörjan av ny vårdform så som jag förstått det… Därav att de kunde smussla med min ansökan om psykologbyte -_-''

Men hör med chefen om vad denna önskar att dess mottagning ska ha för rykte :P Kanske fungerar, är iaf värt ett försök!

Anonym
Anonym
2012-12-05 18:14
#6

Efter ett artigt men ändå tillspetsat mail så har en tid nu bokats, tack för dina svar!

Annons:
Upp till toppen
Annons: