Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Tester

Svenskt ADHD-test

2012-12-05 16:14 #0 av: [Kaktuz]

FDA godkänner svenskt ADHD-test

Den amerikanska motsvarigheten till Läkemedelsverket, FDA, har nu godkänt ett svenskt ADHD-test. Det är ett neuropsykologiskt test vid namn QbTest. Det är datorbaserat och sägs ge ett objektivt och tillförlitligt beslutsstöd för barn, ungdomar och vuxna som utreds och behandlas för ADHD. QbTest är det första i sitt slag som godkänts av FDA. Drygt 90.000 patienter har hittills tagit testet. (Psykisk Hälsa)

Info från Aspergers syndrom och autism Facebook sida.

Anmäl
2012-12-05 18:49 #1 av: Mysan59

Har gjort detta två ggr, för att se om Concentra hjälper eller inte, jag känner mig nämligen inte mer koncentrerad och qb-testet visade att jag inte var det heller.

Mycket jobbigt test

Anmäl
2012-12-05 19:22 #2 av: [Kaktuz]

Har du ADHD som diagnos efter olika tester ?

Just medecindiskus tipsar jag inne här:

http://bokstavsfolk.ifokus.se/discussions/50bf64d0d4ebea1c24057a50-svenskt-adhd-test?4d712519b9cb462141048799-1-lakemedel-behandlingar

Anmäl
2012-12-05 20:22 #3 av: Mysan59

Ja jag blev diagnoserad 2007, efter utredning med en massa tester

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.