Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Presentationer & Nya medlemmar

Tänkte presentera mig...

2012-12-07 23:21 #0 av: Idnoike

Hej allihop. Är ny här på forumet och tänkte att jag lika gärna kan presentera mig. Av ren artighet förstås.

Jag är 17 år och diagnostiserad med autism, ADHD, OCD, depression samt GAD (generaliserat ångestsyndrom). Konsekvenserna av dessa diagnoser är en konstant känsla av att ha hjärnan inhyrd som konferenslokal, vilken för tillfället innehåller fem oerhört narcissistiska medlemmar som alla strider om vem som skall ha makten. Jag tvivlar starkt på att kriget någonsin kommer att upphöra.

Mina problem började redan för 17 år sedan då jag bestämde mig för att kravla mig ut ur livmodern och fick en chock av alla intryck som plötsligt slängdes emot mig. Man kan säga att jag lider av posttraumatisk stress. Skämt åsido. Ha-ha... ha. Ja, jag är trasig.

Hur som helst, där har vi min presentation. Mitt dagliga sociala behov är härmed uträttat.

Anmäl
2012-12-08 16:24 #1 av: Pelle Långlös

Välkommen hit. Jobbigt med de fem personerna i ditt huvud.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Anmäl
2012-12-08 17:41 #2 av: Idnoike

#1 Tack så mycket! Mina hjärnspöken hälsar så gott.

Anmäl
2012-12-08 17:44 #3 av: Pelle Långlös

Skrattande

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Anmäl
2012-12-08 21:37 #4 av: zatanica

oj jag som tycker det räcker med två (tre) viljor i huvudet, adhd:n AS:en och jaget. Så kan ana din röra.

Kul att du hittat hit Glad när fick du dina diagnoser om man får fråga?

Anmäl
2012-12-09 17:18 #5 av: PiganX

Välkommen hit! Glad

Anmäl
2012-12-16 20:12 #6 av: Idnoike

zatanica, fick OCD och depression-diagnoserna när jag var typ 14 har jag för mig. Dom andra nån gång förra året. Ledsen för sent svar :)

#5 Tack ska du ha!

Anmäl
2012-12-16 21:06 #7 av: PiganX

Hur är det att leva med OCD? Undrar nämligen eftersom jag själv har drag av det.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.