Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 3088 ggr
Julius Caesar
2012-12-27 01:17

Phenethylamine - PEA

Innan jag fick diagnosen ADD, självmedicinerade jag med det lagliga medlet PEA - Fenetylamin, vilket fungerade väldigt bra! Näst intill bättre än Concerta visat sig fungera. (Hittills) Vet att självmedicinering är "tabu" här, men eftersom detta medel är lagligt att köpa i Sverige och att det används till ADHD-patienter i andra länder (kan återkomma med länkar om önskas) så undrar jag varför det talas så tyst (inte alls) om detta i Sverige?? Själv slutade jag med detta medel och sökte hjälp inom "den riktiga vården" för att jag vill "att det ska gå rätt till". Men varför vågar ingen förespråka detta medel?

Annons:
JohannaEkroth
2012-12-27 11:09
#1

Vad är Fenetylamin?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Honestyisdead
2012-12-27 12:44
#2

#1 http://sv.wikipedia.org/wiki/Fenetylamin

Julius; antagligen talas det inte om det eftersom det är okänt. Jag har aldrig hört talas om det.

Jag undrar varför du valde att sluta med det om det fungerade och inte är olagligt? Då går det väl rätt till?

Julius Caesar
2012-12-27 13:43
#3

Flera orsaker. Frugan vill inte att jag självmediciner. Så även var det jag fick tag i ej enbart PEA, utan blandat med annat (dels koffein) så det kändes osäkert med de långvariga effekterna.

Det skulle vara kul om någon som är insatt i detta, eller använt detta en längre tid, delar med sig av sin kunskap.

Honestyisdead
2012-12-27 13:54
#4

Läste lite om detta på nätet, och det verkar som det många gånger blandas med drogsubstanser också. Så det var nog bra att du slutatde.

Förstår att du äter Concerta nu. Vad har din utskivande läkare sagt om preparatet du använt dig av?

Julius Caesar
2012-12-27 14:09
#5

Det andra "vi" äter är ju "drogsubstanser" också, så det förstod jag nog att även detta medel delades in i. T o m koffein räknas som en ganska stark drog (!), enligt en läkare jag talade med.

Men visst, precis, man vill ju veta exakt vad man får i sig.

Jodå, jag försökte förklara för den ansvarige psykologen precis vad jag tagit - vilka ämnena var och hette (de jag kände till), men han sa bara ok och gick vidare med samtalet.

Honestyisdead
2012-12-27 14:14
#6

#5 Skillnaden är ju att dessa substanser skriva ut av läkare och är kontrollerade.

Då tycker jag du ska fråga igen, fråga varför läkare inte skriver ut det.

Annons:
Smålänning
2012-12-27 20:24
#7

Intressant med andra alternativ.. Var det tarotlasse som sa att de hade tagit fram nya medeciner i USA som skulle vara bra. Vore kul om någon gjorde en lista om de mm..

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: