Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

Att glömma medicinen en dag?

2012-12-28 09:57 #0 av: CajsaBajsa2

Hur mår ni som äter concerta/ritalin om ni glömmer medicinen en dag? Blir ni bara ert gamla vanliga ADHD/ADD-jag eller mår ni även dåligt av att kroppen är van vid medicinen?

Anmäl
2012-12-28 13:13 #1 av: Zaphix

Glömmer aldrig medicinen faktiskt, men ibland tar jag inte ritalin på em och då blir jag som utan medicin.

Anmäl
2012-12-28 18:27 #2 av: AnneN

De gånger jag glömmer att ta medicinen (concerta) på morgonen så är jag trött hela dagen och måste hålla igång konstant för att inte somna.

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2012-12-29 23:38 #3 av: Rebellkatten

Jag brukar må som bäst dagen efter jag ätit min medicin..Pigg och glad och inga bicerkningar från medicinen. Kan dricka kaffe utan att bli  speedad och även dricka alkohol utan att bli illamående efter en halv öl. Men jag orkar ju inte lika mycket som med medicinen. Nu har jag varit förkyld och inte tagit den på tre dagar, men jag märker inte så mycket skillnad, förutom att jag blir tröttare av allting... men det kan mycket väl ha att göra med förkylningen också

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.