Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1494 ggr
Emelie-E
2012-12-28 17:33

Finns det något att göra?

Jag vet inte, kanske försöker jag greppa efter halmstrån men jag varken klarar eller orkar mer snart. Jag hyr just nu en lägenhet i andra hand. Den ligger på bottenplan, kanske hundra meter ifrån en skola och en ungdomsgård. Här är rörelse hela tiden. Jag har enda sedan jag flyttade hit fått ägg, stenar, snö och smällare/små raketer kastade på mina fönster. Jag känner mig inte trygg i mitt eget hem. Jag har även en son på 2 år som blir orolig. När det blev jullov så hade ungdomsgården disco eller något och de spelade hög musik enda till kl 23.30-00 på natten. Nu är det snart nyår och detta är tredje dagen/kvällen i rad som de smäller raketer. (I skrivande stund precis utanför min lägenhet). Jag får panik av ljudet och jag vill bara krypa ur skinnet och bara skrika. Jag klarar inte detta! Allt ljud. Att aldrig kunna slappna av. Jag har diagnosen atypisk autism och undrar väl mest om det finns någon hjälp att få så att jag kan komma härifrån och få börja känna mig trygg.. Jag förstår att så länge man bor i lägenhet i ett stort område så kommer det alltid vara rörelse och ljud. Men man behöver kanske inte bo så nära en skola och ungdomsgård. Min syster bor i andra änden av området och där är det bra mycket lugnare än här. Det är säkert lugnare bara man kommer några få längor längre bort. Jaa, iaf. Jag får panik och bryter ihop. Jag vill inte bo här längre. Jag måste bort för att klara av att ta hand om min son..

Annons:
[RadioMG]
2012-12-28 17:39
#1

Du visste förvisso att det fanns en skola i närheten, så det kan ju inte komma som en chock för dig. Däremot tycker jag helt klart att du ska ringa hyresvärden och skriva upp er på en annan lägenhet vid din syster. Du borde få lite förtur och speciellt om du berättar för de att du mår riktigt dåligt samt är rädd för din sons säkerhet.

Zaphix
2012-12-28 17:48
#2

Vet inte vart du bor eller hur läget ser ut med lägenheter där.. Men antar du försökt hitta nytt boende?

#1: Hon bor i andra hand, och då antar jag att hyresvärden är en privatperson som hyr ut sin egen lägenhet.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Emelie-E
2012-12-28 17:51
#3

Jag hyr som sagt i andra hand och det skulle bara vara tillfälligt. Skulle få en lägenhet genom soc i somras men pga att jag har denna får jag ingen förrän hon jag hyr av säger upp den, och hon vill förlänga ett år till.. Så jag finns alltså inte i något register hos hyresbolaget mer än att jag söker andra lägenheter så fort det finns någon att söka. Så dit kan jag inte vända mig. Och visst visste jag att det var en skola precis bredvid. Men kunde för allt i världen inte tro att folk inte kan låta en få vara ifred. Trodde folk hade mer vett i skallen. Speciellt gällande ungdomsgården där det trots allt finns vuxna människor också så de borde veta att det finns boende precis bredvid så man ska kanske inte spela så hög musik så långt in på kvällen.. Sen är det första gången jag bor i lägenhet och jag kunde omöjligt veta hur jag skulle reagera på allt ljud och alla människor. Jag kanske helt enkelt inte passar i lägenhet.

David
2012-12-29 03:17
#4

Beroende på vilken kommun du bor i finns det oftast förturslistor hos de kommunala bostadsbolagen dit de som måste flytta till orten p.g.a. arbete eller av medicinska skäl behöver en lägenhet fort.

Kontrollera det med kommunen om det finns något sådant hos dig också.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Emelie-E
2012-12-29 22:31
#5

Jag får kolla runt. Är kanske inte så långt kvar innan vi kan flytta ändå, men jag vill inte bo här till slutet på sommaren..

Idag fick vi ringa polisen. Förstår inte hur 11åringar kan få tillgång till raketer.. De skjuter som galningar nere vid skolan. Den som brann ner för några år sedan pga någon som sköt raketer.

Men iaf, de sköt mot mitt fönster idag igen.. Polisen skickade ut en bil med en gång och fick tag på några ungar som de följde hem. Hoppas för allt i världen att det var rätt ungar!
För en gång till och jag blir ett nervvrak eller något..

Upp till toppen
Annons: