Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1636 ggr
Zaphix
12/28/12, 11:44 PM

För mycket läkemedel

Skrev nyss en annan tråd där jag skrev att jag var till läkaren idag..

Bland annat gick vi igenom min medicinlista och vi diskuterade lite om hur medidinerna fungerade för mig och om ev. ändringar. Jag vill inte ändra något nu då jag är för rädd för att jag ska börja må dåligt igen.

Läkaren ville väl egentligen prova ta bort Voxra då hon misstänkte att den var onödig, så vi beslutade att ev. prova dte till sommaren då jag har tid att må dåligt igen.

Läkaren tyckte att jag egentligen äter för många mediciner för att det sa vara bra för kroppen, att kroppen kan ha svårt att gta hand om alla. Därför vill hon minsta ned lite.

Äter sju olika psykmediciner om dagen, endel i hög dos, vilket kan vara för mycket. Men samtidigt kanske jag behöver dom tills vidare?

När vet man att man vågar sluta med en medicin?

Jag mår ju bättre nu, men tar jag bort medidiner är jag rädd att må skit igen..

När är det läge att börja mixtra med dom igen?

Jag vet att läkaren nog gärna vill säta en bipolär-diagnos på mig, men det motsätter jag mig starkt, vilet iaf skulle innebära medicinbyten jag inte vill ha..

När har ni slutat med mediciner?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Annons:
PiganX
1/9/13, 7:20 PM
#1

Jag har inte slutat med någon medicin ännu, men jag hoppas innerligt att det kommer att gå bra för dig och att du får svar på dina eventuella funderingar.

Ta hand om dig!

[Joanna76]
1/9/13, 8:36 PM
#2

Jag har nyss lagt av med antideppressiva, beslöt mig för det efter att ha insett att jag har mått bra en period och att medicinerna inte har någon verkan (förutom att göra håla i plånboken). Vad som kommer det kommer. Jag tänker inte på att jag kan börja må dåligt igen någon gång, isf skulle jag aldrig våga sluta.

Zaphix
1/9/13, 9:26 PM
#3

Nöta hål i plånboken gör de inte, kommer med min dos av bara Concerta och Ritalin snabbt upp i högkostnadsskyddet ändå, så för den skull har det ingen betydelse i alla fall.

Är väl så, att när man mått bra en tid så bör man fundera på att testa sluta.. Är bara livrädd för att börja må sämre igen, har så många planer för min framtid nu och har inte tid att må kasst igen.

Men samtidigt är jag nojjig för hur mycket påfrestning min kropp tar fysiskt av allt detta..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

PiganX
1/9/13, 10:26 PM
#4

#3 Jag tror nog att kroppen klarar sig till sommaren, om du absolut inte har tid att sluta/trappa ner just nu. Får hoppas det iallafall!

Zaphix
1/10/13, 7:25 AM
#5

Jo, den borde det. Är väl jag som nojjar för mycket som vanligt. Ett av mina stora problem..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

PiganX
1/10/13, 1:52 PM
#6

Det är du inte ensam om!

Annons:
Croatoan
1/24/13, 6:19 PM
#7

Jag åt upp till 7-10 olika mediciner per dag, men mina tankar blev vem är jag och hur mår jag? Dvs hur funkar jag utan, så jag experimenterade på eget bevåg, tog bort mindre (enligt mig) viktiga mediciner (enbart en medicin i taget). Testkörde så dagar/veckor, kände jag att jag kunde funka utan så slutade jag helt enkelt med dem. Är nu ner på enbart 3 mediciner per dygn, har dock ingen medicin för bipoäritet ännu, det liksom glöms bara bort när det gäller Landstinget. Lithium fungerade inte bra på mig, men samtidigt vet jag inte om det var jag eller något/några av de andra medicinerna som krockade. Finns inte så många alternativ för bipolära.

Upp till toppen
Annons: