Annons:
Etikettverklighetsberättelser
Läst 1780 ggr
HannaM
2013-01-19 00:20

Träffande beskrivning

Jag är med i UMiA (ggole är din vän=)) och har nu träffat en arbetspsykolog ett par gånger. Hon är fantastiskt och greppade mig på två sekunder. Vi hade ett lite större möte med mig, henne och två till. Den ena av dom andra sa något och jag satt som en fågelholk för det var otydligt, hon blev osäker och förstod inte vad som var oklart medan den här arbetspsykologen genast såg var jag tappat tråden och ställde precis rätt fråga för att jag skulle få den information jag behövde för att förstå. Så här skrev jag idag i min blogg:

Hos arbetspsykologen gick vi idag igenom resultatet av det vi gjort tidigare. Intervju, självskattning och lite andra enkäter. Detta sammanfattades då under tre rubriker som var "Vem är jag?", "Vad kan jag?" och "Vad vill jag?". Dom två sista var väl inte så jätteroliga att dela med sig av, stod mest lite yrkesförslag och vad jag har för utbildning och kunskaper sedan tidigare, men vem är jag var kul. Jag har träffat henne fyra gånger med idag och så har hon medverkat på ett möte där flera var inblandade. Hon hade gjort en lista med ord som beskrev mig utefter det vi pratat om, det jag fyllt i och hur hon uppfattat mig. Måste säga att hon har en bra förmåga att iakta och dra rätt slutsatser. Det är inte så många som lyckas med det när det gäller mig. Oftast gör folk misstaget att övertolka. Jag menar oftast precis det jag säger och inget annat så när någon då lyssnar på mig och sedan förutsätter att jag är som den stora merparten som slipar till svaren och kanske bäddar in saker lite så blir det knasiga tolkningar. Jag tänkte i alla fall dela med mig av orden eftersom jag tyckte dom passade in så bra även om inte allt är positivt.

Begåvad

Snabbtänkt

Rapp

Osmidig/rigid - i det att jag inte pejlar av stämning i ett rum och anpassar mig till hur det förväntas utan klampar   rakt på precis som jag är oavsett. Det kan ibland bli lite dumt.

Låsningar/fastnar vid destruktiva sätt att tänka och handla

Bitsk - både positivt och negativt.

Ensamvarg -att umgås och vara social står absolut inte högst på listan över mina fritidsintressen och att vara med människor i större folksamlingar som tex fester är rent ut sagt uttråkande för mig.

Rolig

Lätt iriterad på andra

Cynisk

Tydlig - det jag säger är det jag menar och tänker och tvärtom, jag säger det jag menar och tänker.

Uppmärksam på detaljer

Punktlig - hell yes, får ångest av att vara sen

Noggrann

Saklig

Uppriktig

Sann

Rättspatos - haha, deluxe. Jag är på nivån att jag skulle kunna erkänna ett övertramp i os-finalen i handboll även om det var på ett avgörande mål.

Avvaktande/distanserad

Ångestbenägen/orolig

Stresskänslig

Ej socialt insmilande - beter mig som mig och anpassar mig inte så mycket för att smälta in

Ej förändringsbenägen

Kan uppfattas som känslokall - min bitskhet, cyniskhet, rättframhet och brist på impulskontroll ställer till det ibland.

Kontrollbehov

Rastlös

Inte så intresserad av andra

Ostrukturerad

Trotsig - yes, instinktivt som första reaktion ofta även om jag inte vill trotsa.

Svårt att ta order

Principfast

Annons:
JohannaEkroth
2013-02-19 00:38
#1

Tack Hanna! 🌺

Lärde mig även en del nya ord! 👍

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Upp till toppen
Annons: