Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

Concerta+Fluoxetin+Sertralin, funkar det ihop?

2013-01-30 01:09 #0 av: fawkfejs

fick utskrivet av en läkare här i spanien mina mediciner som jag har haft innan hemma i sverige, problemet är bara att jag inte har en aning om ifall man kan blanda dom. Concerta o sertralin är inga problem, det är just fluoxetinet jag oroar mig över, eftersom det är för både depression och adhd. Tänkte om dom kanske slår ut varandra.. 
Någon annan som har blandat dessa o vet vad det blir för effekt?
Eller om det bara blir bättre o "starkare" behandling.

Anmäl
2013-01-30 14:20 #1 av: Hera

Flouxetin är mot depression, har aldrig hört talas om att det skulle ha något med ADHD att göra. Fluoxetin tillhör den första generationen SSRI-läkemedel.

Däremot ges vad jag kan förstå ofta Flouxetin till patiender som äter Conerta, alltså som har ADHD. Förmodligen passar de bra ihop.

Prova att googla.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.