Annons:
Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 1059 ggr
Wide Awake Dreamer
1/31/13, 10:10 PM

Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge

Jag har skrivit här förut att jag går och väntar på en utredning om ADHD. Jag har redan gjort en screening på vårdecentralen som visade att det var värt att gå vidare med en remiss till psyk för att göra en riktig utredning.

Nu har jag på omvägar fått veta att vårdcentralen har fått nya direktiv om sådana utredningar, så nu vet de varken ut eller in verkar det som, de vet inte ens längre vem som är ansvarig för att göra en sådan utredning. Vad det här innebär för min utredning vet jag inte ännu, men det är inte en alltför vågad gissning att det iaf INTE snabbar upp processen. SUCK!!!

Men men, det är väl bara att bita ihop och "gilla läget" Obestämd Livet måste ju gå vidare ändå. Men visst skulle det hjälpa enormt mycket om man fick svar på sina funderingar.

Usch, perfektionisten i mig mår illa av att skriva nåt istället för något i rubriken, men jag var tvungen för att få plats Tungan ute

Annons:
PiganX
2/1/13, 3:10 PM
#1

Jag förstår dig, måste kännas otroligt frustrerande.. Håll ut!

Wide Awake Dreamer
2/1/13, 6:40 PM
#2

Tack Felicia! Ja, även om jag börjat misstänka att mina ADHD-liknande symptom till stor del är ett resultat av min ursprungliga diagnos, Fobisk personlighetsstörning, så vill jag ju veta, vill slippa gissa.

Men ja, jag antar att jag får lägga det åt sidan så länge och inrikta mig på att försöka hantera symptomen istället. Fast det skulle ju vara lättare om man visste vad det var.

PiganX
2/1/13, 11:33 PM
#3

Det förstår jag verkligen, känner igen den där känslan och undran man vill bli av med. Och då vill man ju inte gärna vänta en evighet..

Wide Awake Dreamer
2/6/13, 12:56 PM
#4

Nu har jag fått officiell bekräftelse på att min utredning ligger på is på obestämd framtid. Vårdcentralen har fått tillbaka remissen från psykiatrin med hänvisning till att de håller på att "se över sina prioriteringar" pga en omorganisation, vilket innebär att sådana här utredningar inte prioriteras just nu, och vårdcentralerna har inte kompetens att utföra några neuropsykiatriska utredningar. Sammantaget innebär det här att folk med ADHD-problematik i min kommun står utan möjligheter till diagnos och därmed också behandling. Tragiskt är bara förnamnet!!! Rynkar på näsan

Men vad gör man, jag kan ju inte bara lägga mig ned och dö för detta! Bara att hålla fast vid vad jag skrev i trådstarten.

Smålänning
2/6/13, 2:00 PM
#5

Går det söka hjälp i en annan kommun, Landsting? Tror det faktiskt. Det kan skilja sig mkt hur de oxå är angagerade.

Du verkar ju verkligen vilja ha hjälp så kanske det är värt att åka lite extra?

Jag är skriven på en vårdcentral i en annan kommun men fick göra utredningen i en kommun närmre mig och går där just nu med allt som gäller adhd:n.

Bara en tanke..

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Wide Awake Dreamer
2/6/13, 8:59 PM
#6

#5 Tack för tipset! Jag får kanske ta och fundera på det om det drar ut riktigt länge på tiden. Vårdecentralen har påtalat problemet till Landstingsledningen, men frågan är om det löser något konkret problem? Den som lever får se!

Annons:
Smålänning
2/7/13, 6:57 AM
#7

# Mmm hoppas verkligen det går bra. Går ju alltid ringa patientnämnden, om inte för att klaga så kan man informera så de vet hur läget är för de som söker hjälp. Du kanske till och med kan få resebidrag till ett annat landsting om de inte kan erbjuda den hjälp du ska kunna få. Kostnad för övernattning också om jag inte har fel. (Har fel ibland hehe) Jaja.. Iaf lycka till!

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: