Annons:
Etikettadhd-add
Läst 3537 ggr
ninja_master
2013-02-12 17:11

ADHD med impulskontroll

Jag fick min diagnos igår, jag var övertygad om att jag hade ADD men jag fick diagnosen ADHD med impulskontroll.

Hur vanligt är det? Jag trodde att man saknade impulskontroll om man har ADHD

Någon här som fått liknande diagnos?

Annons:
Cafesinner
2013-02-19 00:08
#1

Sökte utredning för Asperger och ADD men fick reda på att min ADD är en "inåtvänd" ADHD. Passiv tror jag det kallas med.
Eftersom jag är rastlös, har koncentrationssvårigheter, pratar mycket och fort och allt sådant, men inte "flänger omkring" osv som många med ADHD gör. Jag sitter mest still medan min hjärna och hela min kropp går på högvarv på insidan.

ninja_master
2013-02-20 02:38
#2

Kul med ett svar, min ADHD har aldrig vart direkt jobbig för andra personer, jag har aldrig vart typen som avbryter folk hela tiden och slänger ur mig saker i otid, men det är helt klart högvarv på insidan :)

Ladydragon
2013-02-21 04:34
#3

#1 alltså det du beskriver har väl inget med impulskontroll att göra 🤔

det är vanligt hos kvinnor/flickor att man vänder hyperaktiviteten inåt istället och att man känner sig orolig ångestfylld och man går på högvarv inombords 

därför är det svårare för kvinnor/flickor att få diagnos för att man inte är stökig och flänger runt 

i mitt fall så är det många som blir oerhört häpna när dom hör att jag har ADHD och att jag faktiskt är väldigt hyperaktiv men det syns inte och för mig så var det först i en testsituation där man kollade om jag var hyperaktiv då man först anade att något inte stod rätt till 

T.S det där med impulskontrollen vet jag inte riktigt jag trodde oxå att man måste ha problem med det för att få en diagnos 🤔

twinky
2013-08-31 09:41
#4

När jag var yngre så hade jag verkligen ingen impulskontroll, jag visste ju knappt vad det var och var väldigt mycket '' upp och klättra på väggarna''.
Men sen när jag insåg att 'shit såhär kan jag ju inte hålla på!' så började jag 'stoppa' mina impulser och blev istället väldigt 'off'. När jag fick mina små impulser eller utrbott när någon störde min koncentration så stängde jag bara av.
Jag känner verkligen hur det går på högvarv på insidan och spritter i hela kroppen, jag tillåter mig inte att visa det utåt så att jag inte stör folk i min omgivning för mycket. Dock så stör det min koncentration, för mig blir det; ingen impuls = ingen koncentration.

Upp till toppen
Annons: