Annons:
Etikettadhd-add
Läst 3763 ggr
greenapple
2013-02-14 19:36

Ingen större skillnad av concerta

Hej! Jag har börjat medicinera för att fokusera och koncentrera mig bättre, men det viktigaste för mig var att bli piggare.

Första veckan åt jag Concerta 18 mg, då hade jag i stort sätt bara biverkningar som ingen mataptit, huvudvärk och mer trött än någonsin. Trodde inte det kunde gå att bli tröttare, men det gjorde det.

Sen höjde jag till 36 mg, har fortfarande inte så mycket aptit men annars har jag inga biverkningar. En stor skillnad är att jag har lättare att gå upp på morgonen. Annars tycker jag det är svårt att veta om det hjälper. Andra beskriver det som "Poff så var det som all röra i huvudet försvann" Men så är det inte alls för mig. För jag har nog ingen röra i huvudet. Jag är rastlös, har svårt att komma igång, hålla fokus, organisera och är väldigt trött. Men betyder det kanske att det är JAG? Alltså att det inte är brist på något i hjärnan som Concerta kan hjälpa?

Ska ju dock komma upp i 54 mg, men just nu tvekar jag på att det kommer hjälpa. Jag hade faktiskt förvänta mig en mycket större skillnad redan nu, så är väldigt besviken. Men det är väll som jag hört, Concerta hjälper inte de som inte har en klar adhd/add diagnos och då kan jag helt enkelt inte ha det.

 Vad har ni för erfarenheter?

Annons:
Zaphix
2013-02-14 20:31
#1

Jag nådde full effekt vid 108 mg, kände ingen effekt vid de doser du ätit. Möjligtvis lite på 36 mg, men kan lika gärna inbillat mig då.

Så fortsätt prova höja är mitt tips.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

igorflickan
2013-02-16 17:37
#2

Jag har ADHD utan att vara hyperaktiv och mitt största preblem är trötthet följt av ungefär resten av de problem du beskriver.

Jag började med conserta men blev bara konstig och besvärlig av dem. Smått manisk och sliskig.

Fick efter det prova Ritalin i tablettform 10mg

Efter första tabletten blev jag pigg som en mört nästan för pigg men nu har det ställt in sig lite bättre men det är såååå stor skillnad.

Jag äter 5 tabletter utspritt under dan och kan själv välja att hoppa en dos om jag vill.

Jag äter medikinet men det är samma som Ritalin.

Vet inte om det hjälper dig att jag berättade men så var det för mig!

Upp till toppen
Annons: