Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

Medikinet

2013-02-15 22:50 #0 av: Urban Jansson

Hej. Jag är ny medlem.. Jag fick ADHD diagnosen för 3 månader sedan, nu äter jag Medikinet och har åkt berg & dalbana i humöret sen dess. Finns det någon här som har erfarenhet av denna medicin så vore jag tacksam för tips och råd.

Take care. Glad

Anmäl
2013-02-16 09:28 #1 av: [Kaktuz]

Är i princip samma som Ritalin. Vilken dos tar du och varför gavs just den ut ?

Anmäl
2013-02-16 14:31 #2 av: Zaphix

Äter den, är samma sak som ritalin. Dock äter jag främst concerta, tar bara medikinet/ritalin på eftermiddagen och kvällen när concertan börjar tappa effekt.

Anmäl
2013-02-16 14:38 #3 av: igorflickan

Jag äter den och för mig har det funkat underbart!

Jag har adhd men är snarare underaktiv än hyperaktiv. Jag äter tabletter som är på 10mg tror jag. Jag tar ungefär fem stycken  fördelat över dan. Jag blev konstig av conserta i kapsel men den här har funkat jättebra. Jag kan välja om och när jag tar tabletterna och effekten sitter kvar i cirkus 3 timmar. Jag äter dem främst för att inte bli så trött och håglös.

Tidigare orkade jag inte med mitt liv m,en nu går det bättre. Mitt humör är stabilare och om det kommer av själva tabletten eller av att jag är piggare och kan hantera saker bättre vet jag inte men det är stabilare i allafall.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.