Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1070 ggr
Cafesinner
2/19/13, 2:02 PM

Hur låg på antidepp?

Hej.

Jag provade både Citalopram och Sertralin innan medicinen jag har nu. De funkade inte alls. Äter Venlafaxine. Hade 75mg i över ett år, men sedan blev apatin och nedstämdheten värre igen så vi höjde för ca 3 månader sedan till 150mg + 25mg atarax vid ångest. 
Precis när jag kände att höjningen hjälpte började skolan… och jag blev dumpad av min flickvän som jag verkligen älskade. Blev så klart väldigt nere igen och då var det svårt att känna om de hjälpte eller inte.
Nu har det dock gått ett bra tag (ca 2 månader) sedan uppbrottet och jag känner mig inte speciellt ledsen över det längre. Har dessutom träffat en jättefin tjej som gör mig glad. 
Trots detta orkar jag inte med skolan, orkar knappt röra mig, orkar inte gå ut på ärenden, ringa telefonsamtal. Det är ett tungt ledset monster i mitt bröst. Jag antar att höjningen inte hjälpte så mycket efter ett tag..? Är verkligen inte ledsen över uppbrottet mer, inte alls på det sättet.. 
Så jag undrar nu… hur "nere" ska man behöva vara om det skall gillas som att "antideppen funkar"? Alice, tjejen jag pratar med nu, sade att om de verkligen varit rätt för mig hade jag inte sjunkit så här långt ner igen. 
Utan dem hade jag inte orkat gå upp ur sängen alls. Hade haft konstatna gråt/ångest-attacker och förmodligen självskadat. Så någon nytta gör de ju… Men som sagt, hur mycket bör man förvänta sig att de skall hjälpa?
Skall även tillägga att jag gått i KBT osv, och det är inte någon bakomliggande anledning som trauma eller dålig barndom eller whatever som ligger bakom min depression. Det är helt enkelt substanserna i hjärnan som ej sköter sitt jobb. 
Det faktum att jag har ADHD och Asperger utöver detta förvärrar så klart situationen.

Tacksam för råd.

Annons:
Ladydragon
2/19/13, 4:14 PM
#1

nu vet jag inte hur länge ni var tillsammans…men att säga att man mår bra och gått vidare på  2 månader det vete tusan alltså….tycker det låter lite som om du trycker undan dina känslor och då sätter det sig i kroppen istället 

sen oxå en liten tankeställare visst det kan vara bra att gå vidare att träffa någon ny men ibland kanske man istället borde ta det lilla lugna och inte ha så bråttom….

Cafesinner
2/19/13, 6:21 PM
#2

Jag är inte över hela förhållandet, så klart. Men jag känner bara inte den där gråten i halsen över det konstant. Lättare att "stöta bort henne" eftersom hon betedde sig som ett jävla a*sle mot mig efter uppbrottet. Insåg hur dålig hon varit för mig så då var det lättare att lämna det bakom sig. Det var nog rätt destruktivt.

Ang Alice så är vi absolut inte tillsammans, och ingen av oss vill ha något sådant på minst några månader. Vi finns bara där för varandra och gör varandra glada.

Upp till toppen
Annons: