2013-03-01 10:59 #0 av: Labolina_73

Hej alla...


Min son har under flera år ätit strattera men nu har läkaren även lagt till concerta då stratteran inte funkar lika bra längre men han har maxdos av den, men vill samtidigt inte ta bort den då han har ganska ordentliga tics oxå. 

Concertan har gjort en enorm skillnad på honom,, trots nu bara den låga dosen, MEN han äter avsevärt mycket mindre.

Nästan oroväckande lite. Han är väldigt liten till växten som det redan är och får inte under några omständigheter gå ner i vikt eller att det skulle hämma tillväxten,, så jag får lite panik.

Han kan känna hunger, men han har svårare att äta, blir väldigt fort mätt och ser nästan illamående ut om han ska äta mera för att han känner att han borde.

Han känner själv att det gjort stor skillnad, nu har han ju varit hemma i veckan iom sportlov så det ska bli spännande att se nästa vecka när skolan börjar.

Någon som har några tips? Finns det något man kan ge honom, typ näringsdrycker eller liknande så han får i sej tillräckligt iaf?


tacksam för svar..

mvh Linda