Annons:
Etikettadhd-add
Läst 2454 ggr
excentrisk
2013-03-04 13:06

Kaos i huvudet

Hej! Hur gör ni för att organisera och strukturera upp vardagen? Jag har scheman, listor, larm i mobilen men grejen är ju att jag glömmer lolla av scheman och larmen ringer ofta när jag gör nåt/inte är hemma så ja.. Det är kaos i mitt huvud av allt jag måste hålla koll på, halvfärdiga projekt jag måste göra klart, ett jävla virrvar av tankar som jag inte kan hantera. Har dessutom börjat på rehabilitering men kommer inte iväg dit. Tanken på att åka dit ger mig sån galen panik och allt låser sig. Är diagnostiserad med ADHD, OCD samt bipolär. Har boendestöd, läkarkontakt på psyk, arbetsterapuet samt psykoterapi-behandling men just nu skickar dom bara runt mig till varandra så får ingen hjälp.

Annons:
AnnaSue
2013-04-22 22:12
#1

känner så igen mig och förstår precis. Har tyvärr inget knep direkt. 

Försök att ha så ordning och reda som möjligt så du vet var allting finns. Fundera ut praktiska lösningar på saker. 

T.ex jag glömmer bort räkningar och papper om jag inte har dem vid skrivbordet som en reminder. 

Ska jag ta med något dagen efter lägger jag det i hallen vid skorna el nycklarna så att jag kommer ihåg det då. 

Nycklarna och alla saker har sin speciella plats och jag föröker lära mig att göra saker på rutin som jag itne får glömma. 

Men ibland händer något samtidigt och jag glömmer ändå att låsa eller stänga av spisen. Men oftast fungerar det.

Med vänliga hälsningar miss Anna Jolene Sue :-)

AvellerPå
2013-04-26 23:15
#2

Det låter som om du har allt utom medicinering, stämmer det?

excentrisk
2013-05-19 15:58
#3

#1 Tack för tipsen! Just nu har hjärnan lugnat ner sig lite och jag börjar få rutin på saker.. 

#2 Jodå, jag äter en hel del mediciner..

Tjelsi
2013-05-20 02:12
#4

Är bipolär och har ADHD. Mobil-larmen är mitt allt. Sen använder jag mig även av icloud.com som alltid är uppe på skärmen… Den är ju synkad med iphonekalendern :)

Cahira
2013-05-20 02:52
#5

Det är kaos i mitt huvud av allt jag måste hålla koll på, halvfärdiga projekt jag måste göra klart, ett jävla virrvar av tankar som jag inte kan hantera.

De perioder jag har kaos i huvudet gör jag en fil på datorn där jag bara spyr ut alla tankar, direkt som dom kommer och hur ologiskt det än låter. Brukar lugna värsta stormen och sedan kan jag med logiken ordna upp saker bättre. 

Inte en "måstelista" liksom utan en "tömma skallen" lista. Sedan kan jag göra flera listor utöver den filen och placera ut postits på kylen eller vart jag nu skulle se det lättast. Bryter ned allt i bitar så det är lite mer lättsmält helt enkelt. :)

Vet inte om det hjälper dig något men det är vad jag gör. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: